Kwaliteit in praktijk

Formaat:
Wij doneren tot 12% van je aankoopbedrag aan een onderwijs project van de Tika Foundation in Nepal.

Kwaliteit in praktijk

YouBeDo
Logo van YouBeDo
Opleiderscore: starstarstarstarstar 10 YouBeDo heeft een gemiddelde beoordeling van 10 (uit 2 ervaringen)

Tip: klik op de knop om te starten met lezen!

Beschrijving

Kwaliteitszorg staat de laatste jaren in diverse bedrijfstakken, dus ook in de zorgsector, volop in de belangstelling. Deze belangstelling zal de komende jaren naar verwachting nog sterk toenemen. Kwaliteit in praktijk richt zich specifiek op de assistente in de gezondheidszorg.
Hoewel iedereen in de zorgsector ernaar streeft zijn werk zo goed mogelijk te doen, is het begrip "kwaliteit" een lastig begrip. Het is immers zo moeilijk concreet te maken. Ook de auteurs werden met dit probleem geconfronteerd. Hoe maak je het kwaliteitsbegrip inzichtelijk voor MBO-leerlingen, zeker als zij nog geen werkervaring hebben?

De leerstof is waar mogelijk behandeld aan de hand van herkenbare voorbeelden, …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Apotheekpraktijken, Apothekersassistent, Farmacie / Apotheker, Antibiotica en Geneesmiddelenbewaking.

Kwaliteitszorg staat de laatste jaren in diverse bedrijfstakken, dus ook in de zorgsector, volop in de belangstelling. Deze belangstelling zal de komende jaren naar verwachting nog sterk toenemen. Kwaliteit in praktijk richt zich specifiek op de assistente in de gezondheidszorg.
Hoewel iedereen in de zorgsector ernaar streeft zijn werk zo goed mogelijk te doen, is het begrip "kwaliteit" een lastig begrip. Het is immers zo moeilijk concreet te maken. Ook de auteurs werden met dit probleem geconfronteerd. Hoe maak je het kwaliteitsbegrip inzichtelijk voor MBO-leerlingen, zeker als zij nog geen werkervaring hebben?

De leerstof is waar mogelijk behandeld aan de hand van herkenbare voorbeelden, zowel uit de apotheek als uit de huisarts- en tandartspraktijk. Er is zoveel mogelijk gebruikgemaakt van praktijkvoorbeelden die op verschillende werkvelden toepasbaar zijn. Ook is een aantal verwerkingsopdrachten toegevoegd.

Inhoud

Kwaliteit,benaderd vanuit de consument
Kwaliteit,benaderd vanuit de aanbieder
Kwaliteitseisen
Kwaliteit van diensten en dienstverlening
Kwaliteit, hoe meet je dat?
Kwaliteit in de gezondheidszorg
Kwaliteit in de assistentie
Kwaliteit, waar heb je dat voor nodig?
Uitwerking van de kwaliteitscirkel
Methodisch handelen
KLachten en klachtenafhandeling
Kwaliteitssystemen in de gezondheidszor

Author(s):


F.M. Glimmerveen
Anne Keijzer

Publisher: Springer Media B.V.
Published at: September 2002
Edition: 1
Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.