Leren adviseren

Formaat:
Wij doneren tot 12% van je aankoopbedrag aan een onderwijs project van de Tika Foundation in Nepal.
Logo van YouBeDo

Tip: klik op de knop om te starten met lezen!

Beschrijving

Leren adviseren is geschreven voor ervaren organisatieadviseurs die deze ervaring willen verdiepen en zichzelf verder willen professionaliseren. Het is ook geschreven voor afnemers van organisatieadvies. Want voor wie regelmatig adviseurs over de vloer heeft, is het verstandig om te weten hoe het beste met externe organisatieadviseurs wordt omgegaan en hoe je als opdrachtgever een professionele consultant in huis haalt. Het boek geeft de stand van zaken weer over de kennis die is opgebouwd over professioneel handelen van organisatieadviseurs in adviesopdrachten. Het gaat in op de definities van organisatieadvies. Wat voor soorten kennen we? Hoe zien adviesprocessen eruit? Wat kunnen we zegge…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Adviesvaardigheden, Beïnvloeden, Consultancy, Gesprekstechnieken en Sport.

Leren adviseren is geschreven voor ervaren organisatieadviseurs die deze ervaring willen verdiepen en zichzelf verder willen professionaliseren. Het is ook geschreven voor afnemers van organisatieadvies. Want voor wie regelmatig adviseurs over de vloer heeft, is het verstandig om te weten hoe het beste met externe organisatieadviseurs wordt omgegaan en hoe je als opdrachtgever een professionele consultant in huis haalt. Het boek geeft de stand van zaken weer over de kennis die is opgebouwd over professioneel handelen van organisatieadviseurs in adviesopdrachten. Het gaat in op de definities van organisatieadvies. Wat voor soorten kennen we? Hoe zien adviesprocessen eruit? Wat kunnen we zeggen over de effectiviteit van organisatieadvies? Hoe kunnen we daar greep op krijgen? Wat is het complete scala aan interventies waarvan adviseurs zich kunnen bedienen? Wat zijn hun competenties en hoe kun je die inzetten en ontwikkelen? Waar kan het goed gaan en fout gaan in interactie tussen klanten en adviseurs? Hoe kijken klanten naar adviseurs en hoe kijken adviseurs naar klanten? Het boek begint met een overzicht van het terrein van organisatieadvies. Vervolgens gaan de auteurs in op onderwerpen als effectiviteit, interventies, competenties en interactie, en op vragen als wat willen klanten en wat zijn de verschillende perspectieven. Ook bevat het boek praktische instrumenten en tools. Praktische voorbeelden en casuïstiek illustreren de behandelde thema’s. Leren adviseren gaat over professioneel handelen in adviesopdrachten. Het bevat een overzicht van de gangbare internationale literatuur op dit terrein. In het bijzonder ook de oogst van tientallen jaren ervaring en onderzoek door de auteurs bij het Center for Research on Consultancy aan de Vrije Universiteit van Amsterdam en bij de Management Consultancy Division van de Academy of Management. Het boek is bij uitstek geschikt voor zowel externe als interne adviseurs en hun opdrachtgevers die de basiskennis en -ervaring van het adviesvak beheersen. Die zich verder willen professionaliseren en hun handelen willen verdiepen. Het is dus ook zeer geschikt voor opleidingen die daarop gericht zijn. Léon de Caluwé is bekend van het standaardwerk Leren veranderen (samen met Hans Vermaak) en heeft met Elsbeth Reitsma het boek Competenties van organisatieadviseurs geschreven.

Author(s):


Léon de Caluwé
Elsbeth Reitsma

Publisher: Vrije Uitgevers, De
Published at: November 2010
Edition: 1
Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.