Mediation in de zorg

Formaat:
Wij doneren tot 12% van je aankoopbedrag aan een onderwijs project van de Tika Foundation in Nepal.
Logo van YouBeDo
Opleiderscore: starstarstarstarstar 10 YouBeDo heeft een gemiddelde beoordeling van 10 (uit 2 ervaringen)

Tip: klik op de knop om te starten met lezen!

Beschrijving

De kranten staan er steeds vaker vol van: conflicten in de zorg. Weliswaar horen conflicten bij het leven en bij ontwikkelingen in de samenleving maar vaak hebben ze een sluipende negatieve invloed op ontwikkelingen en op bestaande uitvoeringspraktijken. Ze kunnen werkprocessen ernstig verstoren en vormen daarmee een bedreiging voor de kwaliteit van werkprocessen in de zorg. Dit boek geeft inzicht in de conflictgevoeligheid van het systeem van de Nederlandse gezondheidszorg en zorg in verzorgings- en verpleeghuizen. Het geeft inzicht in conflictmechanismen en in mediation als specifieke methode om te voorkomen dat conflicten ontstaan, voortduren of uit de hand lopen. Deze tussenpartijdige vo…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

De kranten staan er steeds vaker vol van: conflicten in de zorg. Weliswaar horen conflicten bij het leven en bij ontwikkelingen in de samenleving maar vaak hebben ze een sluipende negatieve invloed op ontwikkelingen en op bestaande uitvoeringspraktijken. Ze kunnen werkprocessen ernstig verstoren en vormen daarmee een bedreiging voor de kwaliteit van werkprocessen in de zorg. Dit boek geeft inzicht in de conflictgevoeligheid van het systeem van de Nederlandse gezondheidszorg en zorg in verzorgings- en verpleeghuizen. Het geeft inzicht in conflictmechanismen en in mediation als specifieke methode om te voorkomen dat conflicten ontstaan, voortduren of uit de hand lopen. Deze tussenpartijdige vorm van conflictoplossing heeft zich de afgelopen ruim vijftien jaar bewezen als een succesrijk instrument bij het oplossen van samenwerkingsproblemen, communicatiestoornissen, visieverschillen. Het boek is gericht tot diegenen die werkzaam zijn in de (gezondheids-) zorg en/of verantwoordelijk zijn voor de continuïteit van de zorg. Zij zullen ongetwijfeld herkenning vinden in de beschreven praktijksituaties. Het boek beoogt hen de weg te wijzen naar een manier om te zorgen dat zorgverleners hun werk met plezier kunnen blijven doen en, wanneer dat plezier in het gedrang komt door conflicten, ze de weg kunnen vinden naar oplossingen.

Author(s):


A.A. van den Berg

Publisher: Sdu Uitgevers
Published at: September 2013
Edition: 1
Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.