Nieuwe tijden, andere organisaties

Formaat:
Wij doneren tot 12% van je aankoopbedrag aan een onderwijs project van de Tika Foundation in Nepal.

Nieuwe tijden, andere organisaties

YouBeDo
Logo van YouBeDo
Opleiderscore: starstarstarstarstar 10 YouBeDo heeft een gemiddelde beoordeling van 10 (uit 2 ervaringen)

Tip: klik op de knop om te starten met lezen!

Beschrijving

We bevinden ons in een 'Tussentijd', een chaotische overgangsperiode naar een nieuwe werkelijkheid. De huidige Ego-economie verschuift naar een samenleving waarin het denken beter in balans komt met ons bewustzijn. Persoonlijk leiderschap, ondernemerschap en verbinding zullen de belangrijkste peilers van de toekomstige organisaties, netwerken en andere samenwerkingen vormen. Marcel Douma en Henk van der Honing geven op een heldere wijze aan hoe de Ego-economie is ontstaan en welke betekenis de huidige fundamentele veranderingen hebben voor mens, maatschappij en organisatie. In hun beschouwingen mengen zij op een knappe wijze macro-economische en bedrijfskundige met filosofische en psychologi…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

We bevinden ons in een 'Tussentijd', een chaotische overgangsperiode naar een nieuwe werkelijkheid. De huidige Ego-economie verschuift naar een samenleving waarin het denken beter in balans komt met ons bewustzijn. Persoonlijk leiderschap, ondernemerschap en verbinding zullen de belangrijkste peilers van de toekomstige organisaties, netwerken en andere samenwerkingen vormen. Marcel Douma en Henk van der Honing geven op een heldere wijze aan hoe de Ego-economie is ontstaan en welke betekenis de huidige fundamentele veranderingen hebben voor mens, maatschappij en organisatie. In hun beschouwingen mengen zij op een knappe wijze macro-economische en bedrijfskundige met filosofische en psychologische invalshoeken. Tussen de hoofdstukken door vertellen de auteurs het sprookje van het Volk van de Vinders van Dingen. De leden van dit volk hebben overal een mening over. Maar een prinses doorbreekt deze gewoonte, wat grote gevolgen voor de wijze van samenleven en -werken van het volk heeft. Zoals bij veel sprookjes vertoont ook deze grote overeenkomsten met de werkelijkheid en blijkt het vooral over onszelf te gaan. "Nieuwe tijden, andere organisaties" is geschreven voor iedereen die iets met het besturen van organisaties en andere samenwerkingsvormen heeft en ook voor mensen die er gewoon iets over willen leren. De auteurs inspireren en reiken een richtinggevende benaderingswijze aan. En maken duidelijk dat de nieuwe werkelijkheid in essentie niet om iets nieuws, maar eerder om iets heel ouds gaat...

Author(s):


Marcel Douma
Henk van der Honing

Publisher: Vrije Uitgevers, De
Published at: September 2016
Edition: 1
Er zijn nog geen ervaringen.

    Deel je ervaring

    Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

    Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.