Omgaan met anderen

Formaat:
Wij doneren tot 12% van je aankoopbedrag aan een onderwijs project van de Tika Foundation in Nepal.
Logo van YouBeDo
Opleiderscore: starstarstarstarstar 10 YouBeDo heeft een gemiddelde beoordeling van 10 (uit 2 ervaringen)

Tip: klik op de knop om te starten met lezen!

Beschrijving

In deze herwerkte editie wordt de menselijke communicatie uitgebreid en heel herkenbaar in kaart gebracht door het denk- en werkmodel van de communicatietheorie te illustreren met voorbeelden en gevalsbesprekingen uit het dagelijkse leven, uit boeken en films. Door de praktijkgerichte stijl inspireert de lectuur tot een methodische aanpak van communicatiestoornissen in zowel privé- als beroepsrelaties (omgaan met cliënten, patiënten, groepen, klas, collegas). Want relaties lopen wel eens vierkant, zowel op persoonlijk als op professioneel vlak. Hoe communicatiestoornissen, irritaties, fricties of conflicten ontstaan en derhalve vermeden kunnen worden, wordt duidelijk bij het leren onderkenne…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

In deze herwerkte editie wordt de menselijke communicatie uitgebreid en heel herkenbaar in kaart gebracht door het denk- en werkmodel van de communicatietheorie te illustreren met voorbeelden en gevalsbesprekingen uit het dagelijkse leven, uit boeken en films. Door de praktijkgerichte stijl inspireert de lectuur tot een methodische aanpak van communicatiestoornissen in zowel privé- als beroepsrelaties (omgaan met cliënten, patiënten, groepen, klas, collegas). Want relaties lopen wel eens vierkant, zowel op persoonlijk als op professioneel vlak. Hoe communicatiestoornissen, irritaties, fricties of conflicten ontstaan en derhalve vermeden kunnen worden, wordt duidelijk bij het leren onderkennen van de beïnvloedingsprocessen die onbewust tussen mensen spelen. Vast zitten in machtsstrijd, vicieuze cirkels, goede bedoelingen zonder effect, territoriumconflicten: de auteur reikt concrete inzichten en technieken aan om deze courante relatieverstoorders om te buigen naar een meer constructieve communicatiestijl.De theorie is zorgvuldig en uitgebreid vertaald naar de realiteit van alledag. De vele beschreven situaties en de talrijke voorbeelden maken het boek vlot leesbaar en herkenbaar voor iedereen. Diverse oefeningen zorgen tenslotte voor een onmiddellijke toetsing aan de praktijk. Ook voor het onderwijs en de opleiding en bijscholing van hen die beroepshalve vakkundig met mensen willen omgaan, is dit handboek erg geschikt. Over de auteur: WILFRIED VAN CRAEN is psychotherapeut en verzorgt al dertig jaar cursussen en trainingen in persoonlijke vorming. Hij is tevens auteur van zeven boeken over praktische psychologie.

Author(s):


Wilfried Van Craen

Publisher: Acco
Published at: April 2014
Edition: 0
Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.