Onderhandelen en conflicthantering

Formaat:
Wij doneren tot 12% van je aankoopbedrag aan een onderwijs project van de Tika Foundation in Nepal.
Logo van YouBeDo

Tip: klik op de knop om te starten met lezen!

Beschrijving

In iedere samenwerkingsrelatie nemen we tegenstellingen, meningsverschillen en verschillende belangen en doelen waar. Hoe we beoordeeld worden in onze functie hangt ook af van de vraag of we al dan niet effectief kunnen omgaan met tegenstellingen, of we goed kritiek kunnen geven en ontvangen en of we goede resultaten behalen in overleg- en onderhandelingssituaties. Het is dus van belang om op een soepele manier om te gaan met tegenstellingen. Gebeurt dat niet, dan ontstaan er spanningen. Spanningen kunnen ertoe leiden dat de werksfeer verslechtert, mensen elkaar gaan ontlopen of soms zelfs elkaar tegenwerken. Iedere organisatie is gebaat bij goede samenwerkingsrelaties, want alleen dan kunne…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Conflicthantering, Onderhandelen (verkoop), Beïnvloeden, Communicatieve vaardigheden en Werkdruk.

In iedere samenwerkingsrelatie nemen we tegenstellingen, meningsverschillen en verschillende belangen en doelen waar. Hoe we beoordeeld worden in onze functie hangt ook af van de vraag of we al dan niet effectief kunnen omgaan met tegenstellingen, of we goed kritiek kunnen geven en ontvangen en of we goede resultaten behalen in overleg- en onderhandelingssituaties. Het is dus van belang om op een soepele manier om te gaan met tegenstellingen. Gebeurt dat niet, dan ontstaan er spanningen. Spanningen kunnen ertoe leiden dat de werksfeer verslechtert, mensen elkaar gaan ontlopen of soms zelfs elkaar tegenwerken. Iedere organisatie is gebaat bij goede samenwerkingsrelaties, want alleen dan kunnen gezamenlijke doelstellingen worden gerealiseerd. Dit boekje gaat in op een aantal verschillende situaties waarin er sprake is van tegenstellingen en conflicten. Dat kan varieren van vergaderern en overleggen tot klachtenbehandeling en het geven en ontvangen van kritiek tot onderhandelen. Bij het omgaan met tegenstellingen is echter niet alleen wat we zeggen van belang maar vooral ook de manier waarop we dat doen! Ook aan de zogenaamde 'non-verbale' aspecten zal daarom de nodige aandacht worden besteed.

Author(s):


Alice Kuipers-Bos

Publisher: Vakmedianet
Published at: November 2012
Edition: 1
Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.