Onderzoeken en veranderen van organisatiecultuur

Formaat:
Wij doneren tot 12% van je aankoopbedrag aan een onderwijs project van de Tika Foundation in Nepal.
Logo van YouBeDo

Tip: klik op de knop om te starten met lezen!

Beschrijving

We leven in een turbulente tijd, waarin de enige zekerheid lijkt te bestaan uit verandering. In een hoog tempo doen zich nieuwe kansen en bedreigingen voor terwijl veel organisaties worstelen om tot de noodzakelijke verandering te komen. Het lukt ze maar niet die cultuuromslag te bewerkstelligen.

Onderzoeken en veranderen van organisatiecultuur schetst een theoretisch kader van verschillende typen organisatieculturen en gaat uit van Quinns wereldwijd beproefde concurrerende-waardenmodel. Aan de orde komen vragen als: Welke klassieke typen zijn er? Welke cultuur past het best bij welke organisatie? Welke vorm van leiderschap hoort daarbij?

Met dit boek hebt u een compleet instrumentarium in…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Organisatiekunde, Veranderen / Omgaan met Verandering, Management Algemeen, Leidinggeven en Interim Management.

We leven in een turbulente tijd, waarin de enige zekerheid lijkt te bestaan uit verandering. In een hoog tempo doen zich nieuwe kansen en bedreigingen voor terwijl veel organisaties worstelen om tot de noodzakelijke verandering te komen. Het lukt ze maar niet die cultuuromslag te bewerkstelligen.

Onderzoeken en veranderen van organisatiecultuur schetst een theoretisch kader van verschillende typen organisatieculturen en gaat uit van Quinns wereldwijd beproefde concurrerende-waardenmodel. Aan de orde komen vragen als: Welke klassieke typen zijn er? Welke cultuur past het best bij welke organisatie? Welke vorm van leiderschap hoort daarbij?

Met dit boek hebt u een compleet instrumentarium in handen voor het onderzoeken van zowel de eigen organisatiecultuur als de bekwaamheid van het management. Business goeroes Robert Quinn en Kim Cameron reiken u een strategisch stappenplan aan waarmee u zelf direct aan de slag kunt. De derde herziene editie van dit standaardwerk is niet alleen aangevuld met nieuwe voorbeelden, maar gaat ook in op de implicaties van nieuwe, nationale profielen.

Kim Cameron
Kim S. Cameron is de Ford Motor Company/Richard E. Cook Professor of Management en Associate Dean aan de Marriott School of Management aan de Brigham Young University. Hij heeft meer dan 70 artikelen en boeken gepubliceerd, inclusief Developing management skills.

Robert E. Quinn
Robert E. Quinn is verbonden aan de Graduate School of Business van de University of Michigan. Hij is met ruim dertig jaar ervaring dé autoriteit op het gebied van positieve organisatieculturen.



Author(s):


Robert E. Quinn
Kim S. Cameron

Publisher: Boom uitgevers Amsterdam
Published at: October 2011
Edition: 1
Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.