Beschrijving
Kennis van het recht kan een creatieve carrière maken of breken. Bij het ontwikkelen, conceptualiseren en vermarkten van creativiteit speelt het recht een essentiële rol. Ontwerpers, fotografen, muzikanten maar ook marketeers, conceptontwikkelaars en communicatiedeskundigen willen hun uitgewerkte ideeën zo goed mogelijk beschermen om te voorkomen dat anderen ervan profiteren. Als creatieve professional is het daarom noodzakelijk om goed op de hoogte te zijn van je rechten en plichten. Recht in de creatieve industrie maakt studenten op een laagdrempelige manier wegwijs in de complexe wereld van het recht. Het boek bespreekt de belangrijkste rechtsgebieden voor de creatieve industrie en gaat i…
Lees de volledige beschrijving
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Kennis van het recht kan een creatieve carrière maken of breken.
Bij het ontwikkelen, conceptualiseren en vermarkten van
creativiteit speelt het recht een essentiële rol. Ontwerpers,
fotografen, muzikanten maar ook marketeers, conceptontwikkelaars en
communicatiedeskundigen willen hun uitgewerkte ideeën zo goed
mogelijk beschermen om te voorkomen dat anderen ervan profiteren.
Als creatieve professional is het daarom noodzakelijk om goed op de
hoogte te zijn van je rechten en plichten. Recht in de creatieve
industrie maakt studenten op een laagdrempelige manier wegwijs in
de complexe wereld van het recht. Het boek bespreekt de
belangrijkste rechtsgebieden voor de creatieve industrie en gaat in
op wet- en regelgeving binnen de branches reclame, media, muziek en
entertainment. Actuele voorbeelden, belangrijke jurisprudentie en
uitdagende stellingen worden aangevuld met 'need to know'- en 'nice
to know'-informatie. Elk hoofdstuk eindigt met een samenvatting.
Dit toegankelijk geschreven boek bevat veel praktijkverhalen die
aansluiten bij de belevingswereld van hbo-studenten die een
opleiding volgen op het gebied van muziek, media, digitale media,
entertainment, design, marketing, communicatie en hbo-Rechten.
Daarnaast is het ook geschikt voor professionals in de creatieve
industrie. Dit boek is bedoeld voor de hbo-student die een
creatieve opleiding volgt op het gebied van o.a. design, muziek,
(digitale) media, evenementen en gaming. Daarnaast is het boek ook
geschikt voor professionals in de creatieve industrie. Denk hierbij
aan makers, ontwikkelaars, marketeers en organisatoren in de
creatieve sector. Dit boek is bedoeld voor de hbo-student die een
creatieve opleiding volgt op het gebied van o.a. design, muziek,
(digitale) media, evenementen en gaming. Daarnaast is het boek ook
geschikt voor professionals in de creatieve industrie. Denk hierbij
aan makers, ontwikkelaars, marketeers en organisatoren in de
creatieve sector. Mr. Ilse van de Laar-Wijdeven is afgestudeerd in
het Intellectueel Eigendomsrecht en het Contractenrecht en werkt
als docent Recht bij Fontys Academy for Creative Industries (ACI).
Meer informatie over het boek en de auteur is te vinden op de
website Rechtindecreatieveindustrie.nl.
Author(s):
Mr. Ilse van de Laar-Wijdeven
Publisher: Coutinho
Published at: October 2017
Edition: 1
Er zijn nog geen ervaringen. Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus?
Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.