Sociale psychologie voor managers

Formaat:
Wij doneren tot 12% van je aankoopbedrag aan een onderwijs project van de Tika Foundation in Nepal.

Sociale psychologie voor managers

YouBeDo
Logo van YouBeDo
Opleiderscore: starstarstarstarstar 10 YouBeDo heeft een gemiddelde beoordeling van 10 (uit 2 ervaringen)

Tip: klik op de knop om te starten met lezen!

Beschrijving

Hoe begrijp en voorspel je het gedrag van patiënten, klanten of burgers? Het gedrag van eigen personeel? Volgens de auteurs kan Sociale psychologie voor managers daarbij hulp bieden. Het koppelt sociaal-psychologische inzichten aan concrete managementvraagstukken.Het vakgebied sociale psychologie wordt benaderd vanuit twee motivationele principes die het gedrag van mensen sturen, namelijk het ordeningsprincipe en het beloningsprincipe. In het eerste deel staat het individu centraal: hoe nemen mensen waar, hoe verwerken ze informatie, en hoe nemen ze beslissingen? In het tweede deel staat de organisatie centraal: hoe wordt er gecommuniceerd, samengewerkt, en hoe worden de taken verdeeld?De au…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Hoe begrijp en voorspel je het gedrag van patiënten, klanten of burgers? Het gedrag van eigen personeel? Volgens de auteurs kan Sociale psychologie voor managers daarbij hulp bieden. Het koppelt sociaal-psychologische inzichten aan concrete managementvraagstukken.Het vakgebied sociale psychologie wordt benaderd vanuit twee motivationele principes die het gedrag van mensen sturen, namelijk het ordeningsprincipe en het beloningsprincipe. In het eerste deel staat het individu centraal: hoe nemen mensen waar, hoe verwerken ze informatie, en hoe nemen ze beslissingen? In het tweede deel staat de organisatie centraal: hoe wordt er gecommuniceerd, samengewerkt, en hoe worden de taken verdeeld?De auteurs gaan tevens in op de recente vraag uit het beroepsveld van managers om informatie over emoties, informatieverwerking, persuasieve communicatie en cultuurinvloeden. Het resultaat is een boek dat op maat is gesneden voor de professional die zich verder wil bekwamen in gedragsmanagement.

Author(s):


A. Pruyn
H. Wilke

Publisher: Springer Media B.V.
Published at: March 2001
Edition: 1
Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.