Spanning in en rond organisaties

Formaat:
Wij doneren tot 12% van je aankoopbedrag aan een onderwijs project van de Tika Foundation in Nepal.

Spanning in en rond organisaties

YouBeDo
Logo van YouBeDo
Opleiderscore: starstarstarstarstar 10 YouBeDo heeft een gemiddelde beoordeling van 10 (uit 2 ervaringen)

Tip: klik op de knop om te starten met lezen!

Beschrijving

Door economische en politieke ontwikkelingen staat menige organisatie onder druk. Organisatieprofessionals, managers, adviseurs en stafleden worden geconfronteerd met ogenschijnlijk tegengestelde belangen. Hoe gaan we met die spanning om? Het boek Spanning in en rond organisaties laat zien dat uit spanning ook iets moois kan ontstaan. Vaak krijgt spanning een negatieve lading. In een conflict is een spanning letterlijk voelbaar en veroorzaakt het negatieve energie. Maar aan spanning zit niet alleen een minpool, er is ook een pluspool. Partijen kunnen er baat bij hebben een spanning te exploiteren en om te zetten in ruimte voor vooruitgang. Zo kan spanning de motor zijn van verandering en lei…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Geduld, Omgaan met, Stress, Conflicthantering en Creatief & Innovatief denken.

Door economische en politieke ontwikkelingen staat menige organisatie onder druk. Organisatieprofessionals, managers, adviseurs en stafleden worden geconfronteerd met ogenschijnlijk tegengestelde belangen. Hoe gaan we met die spanning om? Het boek Spanning in en rond organisaties laat zien dat uit spanning ook iets moois kan ontstaan. Vaak krijgt spanning een negatieve lading. In een conflict is een spanning letterlijk voelbaar en veroorzaakt het negatieve energie. Maar aan spanning zit niet alleen een minpool, er is ook een pluspool. Partijen kunnen er baat bij hebben een spanning te exploiteren en om te zetten in ruimte voor vooruitgang. Zo kan spanning de motor zijn van verandering en leiden tot innovaties. Er zijn verschillende soorten spanningen te onderscheiden. In dit boek wordt een onderscheid gemaakt naar spanningen die ontstaan als organisaties gaan samenwerken spanningen die worden veroorzaakt door organisatieveranderingen, spanningen die aanwezig zijn in teams, spanningen tussen individuele mensen. Spanning in en rond organisaties beschrijft diverse casussen, zoals spanningen bij grote infrastructurele werken, spanningen bij samenwerking in het HBO, weerstand en veranderingsbereidheid, spanningen in de directiekamer en dualiteiten in leiderschap. De auteurs geven een verdieping op onze kennis door de combinatie van praktijkillustratie, theoretische verdieping en reflectie. Het boek is een must have als u grip wilt krijgen op de spanningen in en rond de organisatie waarin u werkt, maar ook voor studenten en onderzoekers die zich verdiepen in veranderkunde.

Author(s):


Jaap van Muijen
Heleen Tours

Publisher: Vakmedianet Management B.V.
Published at: January 2013
Edition: 1
Er zijn nog geen ervaringen.

    Deel je ervaring

    Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

    Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.