Strategische en operationele marketing

Formaat:
Wij doneren tot 12% van je aankoopbedrag aan een onderwijs project van de Tika Foundation in Nepal.
Logo van YouBeDo

Tip: klik op de knop om te starten met lezen!

Beschrijving

In dit boek Strategische en operationele marketing wordt een aantal nieuwe ontwikkelingen op het gebied van marketingmanagement gepresenteerd. Dat betreft een beter onderscheid tussen algemeen management en marketingmanagement, dus tussen ondernemingstop en afdelingsniveau, en een betere afbakening tussen strategische keuzemodellen en strategische analysemodellen. Gezien de sterke groei van het aantal zzp'ers worden er ook een serie nieuwe modellen op dit terrein beschreven. Centraal in het boek staat de managementcyclus van interne en externe analyse, via beslisfase en implementatie naar evaluatie, met een sterk accent op de consumentenmarkt. Vanzelfsprekend zijn dan ook onder werpen als br…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Neuromarketing, Consumentengedrag, Marketing, Online marketing en SEO.

In dit boek Strategische en operationele marketing wordt een aantal nieuwe ontwikkelingen op het gebied van marketingmanagement gepresenteerd. Dat betreft een beter onderscheid tussen algemeen management en marketingmanagement, dus tussen ondernemingstop en afdelingsniveau, en een betere afbakening tussen strategische keuzemodellen en strategische analysemodellen. Gezien de sterke groei van het aantal zzp'ers worden er ook een serie nieuwe modellen op dit terrein beschreven. Centraal in het boek staat de managementcyclus van interne en externe analyse, via beslisfase en implementatie naar evaluatie, met een sterk accent op de consumentenmarkt. Vanzelfsprekend zijn dan ook onder werpen als branding en consumentengedrag inclusief neuromarketing. De marketingmix is vernieuwd met webshopping en een concretere aanpak van conversies bij marketingcommunicatie. Onlinemarketing speelt bij die conversies een belangrijke rol en wordt in een apart hoofdstuk beschreven. Verder verdiepende hoofdstukken zijn internationale, industriële en dienstenmarketing. De 16 hoofdstukken van dit boek vormen een volledige onderwijsmethode voor de hoofdfase van het hoger economisch onderwijs in Nederland en Vlaanderen om studenten te leren hoe ze een integraal marketingplan moeten maken. Het boek is voorzien van ruim 100 praktijkcases. Aan het einde van elk hoofdstuk staan een doorloopcase over het merk LEGO en oefenvragen. Docentenmateriaal op aanvraag. Auteursinformatie: René van Hoften is ruim 25 jaar werkzaam in het universitair en hoger onderwijs voor de vak gebieden marketing, sales en reclame psychologie en heeft daarover een tiental boeken geschreven.

Author(s):


René van Hoften

Publisher: Vakmedianet Management B.V.
Published at: May 2014
Edition: 1
Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.