Verder met lean in de zorg

Formaat:
Wij doneren tot 12% van je aankoopbedrag aan een onderwijs project van de Tika Foundation in Nepal.
Logo van YouBeDo

Tip: klik op de knop om te starten met lezen!

Beschrijving

Vier jaar na het verschijnen van Lean denken en doen in de zorg. Acht verhalen uit de praktijk en twee jaar na Lean in de zorg. De praktijk van continu verbeteren is het tijd om een balans op te maken. Dit derde [en laatste] boek van de serie maakt duidelijk dat veel zorginstellingen er inmiddels mee aan de slag zijn gegaan en goede resultaten hebben geboekt. Ook valt op dat meer aandacht wordt besteed aan ?waarde? en dat lean wordt verbonden met thema?s, zoals het ontwerp van gebouwen en ICT. Geheel in lijn met het concept is er uiteraard voldoende ruimte voor verdere verbetering. In bijdragen van uiteenlopende aard, komt aan de orde wat lean in de praktijk voor zorginstellingen heeft betek…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Lean, Procesmanagement, Verandermanagement, Lean Six Sigma en Lean management.

Vier jaar na het verschijnen van Lean denken en doen in de zorg. Acht verhalen uit de praktijk en twee jaar na Lean in de zorg. De praktijk van continu verbeteren is het tijd om een balans op te maken. Dit derde [en laatste] boek van de serie maakt duidelijk dat veel zorginstellingen er inmiddels mee aan de slag zijn gegaan en goede resultaten hebben geboekt. Ook valt op dat meer aandacht wordt besteed aan ?waarde? en dat lean wordt verbonden met thema?s, zoals het ontwerp van gebouwen en ICT. Geheel in lijn met het concept is er uiteraard voldoende ruimte voor verdere verbetering. In bijdragen van uiteenlopende aard, komt aan de orde wat lean in de praktijk voor zorginstellingen heeft betekend, én hoe zorginstellingen verder kunnen komen met lean. ?Als patiënt heb ik de nodige verbeterpunten in mijn zorgproces gezien, en als organisatieadviseur weet ik dat het met lean beter kan. Dit boek helpt om de patiënt centraal te stellen in lean. Dat betekent: mij helpen en stimuleren mijn persoonlijke behoeften onder woorden te brengen.? Herman Bouwhuis ?Wie streeft naar meer toegevoegde waarde voor onze patiënten kan niet heen om continu verbeteren met behulp van lean-instrumenten, zoals beschreven in dit boek. Pas het integraal toe in je organisatie!? Rob Dillmann, voorzitter Raad van Bestuur, Isala ?Door de aandacht die dit boek vraagt voor de waarden van de organisatie en de toegevoegde waarde voor de patiënt/cliënt, wordt aan lean een diepere betekenis gegeven die tot nadenken stemt.? Marius Buiting, directeur NVTZ (Nederlandse Vereniging van Toezichthouders in Zorg en Welzijn)

Author(s):


Marc Rouppe van der Voort
Jos Benders

Publisher: Boom uitgevers Amsterdam
Published at: August 2015
Edition: 1
Er zijn nog geen ervaringen.
  • Bekijk gerelateerde producten mét ervaringen: Lean.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.