Accountmanagement

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats
Logo van Zuyd Professional

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeHeerlen, Nieuw Eyckholt 300 6419 DJ
15 sep. 2020 tot 15 dec. 2020
check_circle Startgarantie
Toon rooster
event 15 september 2020, 18:30-21:15, Module 1
event 29 september 2020, 18:30-21:15, Module 2
event 13 oktober 2020, 18:30-21:15, Module 3
event 3 november 2020, 18:30-21:15, Module 4
event 17 november 2020, 18:30-21:15, Module 5
event 1 december 2020, 18:30-21:15, Module 6
event 15 december 2020, 18:30-21:15, Module 7
placeSittard, Ligne 1 6131 MT
26 jan. 2021 tot 20 apr. 2021
Toon rooster
event 26 januari 2021, 18:30-21:15, Module 1
event 9 februari 2021, 18:30-21:15, Module 2
event 23 februari 2021, 18:30-21:15, Module 3
event 9 maart 2021, 18:30-21:15, Module 4
event 23 maart 2021, 18:30-21:15, Module 5
event 6 april 2021, 18:30-21:15, Module 6
event 20 april 2021, 18:30-21:15, Module 7

Beschrijving

Als accountmanager ben je de intermediair tussen de klant en de organisatie. Een belangrijke functie waarbij alles draait om het opbouwen en onderhouden van de relatie met klanten. Je denkt mee met de klant, investeert in de relatie en probeert om de relatie met (potentiële) grote klanten te bewaken en te verbeteren, met als uiteindelijk doel het verbeteren van de commerciële bedrijfsresultaten van de eigen organisatie. In deze cursus leer je een accountplan op te stellen naar eigen behoefte op strategisch, tactisch of operationeel niveau. Naast de theorie over accountmanagement en managementmodellen leer je hoe je een accountgesprek voert en tot concrete resultaten komt.

Doelgroep
Alle prof…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Accountmanagement, NIMA A Sales, NIMA B Sales, Relatiemanagement en Buitendienst verkoop.

Als accountmanager ben je de intermediair tussen de klant en de organisatie. Een belangrijke functie waarbij alles draait om het opbouwen en onderhouden van de relatie met klanten. Je denkt mee met de klant, investeert in de relatie en probeert om de relatie met (potentiële) grote klanten te bewaken en te verbeteren, met als uiteindelijk doel het verbeteren van de commerciële bedrijfsresultaten van de eigen organisatie. In deze cursus leer je een accountplan op te stellen naar eigen behoefte op strategisch, tactisch of operationeel niveau. Naast de theorie over accountmanagement en managementmodellen leer je hoe je een accountgesprek voert en tot concrete resultaten komt.

Doelgroep
Alle professionals die het maximale uit klantrelaties wil halen. Dat kunnen zowel relaties met interne als externe klanten zijn.

Na dit traject kun je...

  • zelfstandig een accountplan opstellen;
  • weet je hoe je een accountgesprek moet voeren en hoe je de klantvraag kunt achterhalen;
  • ben je in staat goede klantrelaties te onderhouden.

Je werkt aan de volgende competenties:

  • Luisteren
  • Vragen en doorvragen
  • Analyseren
  • Omgevingsbewustzijn

Programma

Module 1:

  • Kennismaking met elkaar, opzet en inhoud van de cursus. Wat is accountmanagement, omgevingsanalyse.
  • waaruit bestaat een accountplan, een eerste kennismaking.

Module 2: 

  • strategie en crm, hoe verloopt opstart accountplan/delen kennis
  • consultative selling, oefenen gesprekken.

Module 3: 

  • accountability en salesprognoses, bespreken voortgang accountplan/delen kennis,
  • consultative selling, oefenen.

Module 4: 

  • salesleadership, motivatie en NPS, voortgang accountplan/delen kennis
  • consultative selling, oefenen.

Module 5: 

  • voortgang accountplan/delen kennis
  • consultative selling, oefenen.

Module 6: 

  • voortgang accountplan/delen en toepassen kennis
  • consultative selling, oefenen.

Module 7: 
Afronding: eindgesprek op basis van eigen case en presentatie accountplan.

Opbouw
Tijdens deze cursus krijg je theorie aangeboden die je wegwijs maakt in het vak van accountmanager. Daarnaast krijg je kennis over het opbouwen van een gesprek en wordt er veel geoefend. Op basis van deze informatie maak je voor je eigen bedrijf of eigen werk een accountplan.
De cursus bestaat uit drie componenten:

  1. Middels digitaal lesmateriaal worden actuele thema's rondom accountmanagement besproken. Verschillende managementmodellen worden besproken zodat je zelf kunt bepalen welk model het beste bij jou en je bedrijf past. In de digitale leeromgeving vind je veel leerstof voor zelfstudie. Een deel van de avonden gebruiken we voor het bespreken van de cases.
  2. Het andere deel van de avond wordt gebruikt om de gespreksvaardigheden te oefenen en aan te leren.
  3. Op de werkplek wordt in de tussenliggende periode gewerkt aan het eigen accountplan. De tutoren begeleiden elk een aantal studenten bij het opstellen van het accountplan.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.