Effectieve Gespreksvoering

Niveau
Tijdsduur
Logo van BOB Opleiding, Training en Advies
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 7,8 BOB Opleiding, Training en Advies heeft een gemiddelde beoordeling van 7,8 (uit 4 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Hoe pak je een gesprek effectief aan ?
Tijdens de training effectieve gespreksvoering leer je het gesprek te reguleren. Dit wordt gedaan door het analyseren en sturen van de gesprekspartner. We behandelen de technieken door verschillende soorten gesprekstechnieken te laten zien. Op deze manier zie je hoe je op verschillende niveaus doelgericht interventies kunt plegen. Naast de technieken worden ook de vaardigen die je in een gesprek nodig hebt vergroot.

Na de training ben je in staat om een gesprek gereguleerd en effectief te voeren. De technieken en vaardigheden die worden toegepast zijn erop gericht om op effectieve wijze de doelen van gesprekken met de gesprekspartner ( klant/opdrachtgev…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Gesprekstechnieken, Communicatieve vaardigheden, Gespreksvaardigheden, Communicatievaardigheden en Socratisch.

Hoe pak je een gesprek effectief aan ?
Tijdens de training effectieve gespreksvoering leer je het gesprek te reguleren. Dit wordt gedaan door het analyseren en sturen van de gesprekspartner. We behandelen de technieken door verschillende soorten gesprekstechnieken te laten zien. Op deze manier zie je hoe je op verschillende niveaus doelgericht interventies kunt plegen. Naast de technieken worden ook de vaardigen die je in een gesprek nodig hebt vergroot.

Na de training ben je in staat om een gesprek gereguleerd en effectief te voeren. De technieken en vaardigheden die worden toegepast zijn erop gericht om op effectieve wijze de doelen van gesprekken met de gesprekspartner ( klant/opdrachtgever/bewoner/collega) te bereiken.

Inhoud

  • Communicatiemodel,
  • Basisvaardigheden,
  • Discussietechnieken,
  • Vraagtechniek als gesprekssturing,
  • Klantgerichte gesprekstechniek,
  • Soorten gesprekken oefenen,
  • Omgaan met klachten (van opdrachtgevers, bewoners en collega’s),
  • Omgaan met weerstand,
  • Persoonlijke communicatiestijlen.

Werkwijze

De vaardigheden en technieken leer je aan de hand van praktijkgerichte rollenspelen, discussies en cases onder leiding van een ervaren trainer. De rollenspellen worden geanalyseerd met behulp van video-opnamen. Om deel te nemen wordt er verwacht dat je zelf ook praktijkvoorbeelden aandraagt, die tijdens de bijeenkomsten worden behandeld.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.