Communicatietraining

Communicatietraining

Wilt u een gehele communicatiestrategie opzetten? Weten welke communicatiemiddelen het meest effectief zijn? Wilt u specifieke communicatievaardigheden verbeteren? Of bent u een communicatiemedewerker? Hier vind u een breed scala aan onderwerpen waarmee u uw zoekopdracht voor een communicatietraining kunt verfijnen.

Zo kunt u de vraag hebben: Schrijf je communicatietraining nu als één woord of is de correcte spelling communicatie training? In de tekstgerichte communicatie opleidingen, cursussen en trainingen op Springest gaat het vaak om dergelijke finesses.

En het communicatievak gaat uiteraard een stuk verder dan alleen het leren stroomlijnen van de tekstuele communicatie tussen zender en ontvanger. Dit is vaak het geval als je beter wilt leren argumenteren, beïnvloeden, overtuigen of presenteren. Er is een duidelijk doel tussen zender en ontvanger en beide hebben een rol en doel. Communicatie zelf is zowel een sociale interactie (activiteit) tussen mensen, als het resultaat van het contact. In beide kanten zijn ook communicatietrainingen te vinden.

Niet alles is echter altijd zo duidelijk. Hoe zet je grafisch ontwerp werk bijvoorbeeld het beste in? Wat als je niet in fysieke aanwezigheid bent, hoe bevorder je bijvoorbeeld wederzijds begrip tussen zender en ontvanger via internet? En hoe zat het ook al weer met de rol van interne communicatie ter vergroting van het draagvlak voor externe communicatie? De volgende praktijkgerichte communicatie trainingen en opleidingen geven het antwoord.

Communicatie opleiding kiezen?

Let bij het vinden van de juiste communicatie cursus vooral op de breedte en diepte van de inhoud. Elke cursus heeft een andere focus. Soms meer op communicatie in bedrijven; denk aan PR, voorlichting, huisstijl en imago.

Andere communicatie cursussen en trainingen richten zich op uw persoonlijke communicatie; hoe komt u over op uw gesprekspartner, welke gesprekstechnieken gebruik ik wanneer en hoe beïnvloed en argumenteer ik?

Sommige communicatie training gaan juist meer over het verbeteren van taalvaardigheden, zoals argumenteren, communiceren, correct nederlands, creatief schrijven, schriftelijke communicatie, schrijven en nog veel meer.

Vergeet tenslotte niet dat communicatie verder gaat dan alleen woorden. Een minuut stilte kan ook veelzeggend zijn. Een afbeelding zegt meer dan 1.000 woorden en ook uw lichaamstaal (non-verbale communicatie) en daden moeten in lijn zijn met uw boodschap.

Het is bij communicatie niet alleen belangrijk dat je zoveel mogelijk ‘uitzendt’, maar ook dat de boodschap juist wordt ontvangen. De communicatie moet effectief zijn en juist overgebracht worden. Daarnaast moet je je bedenken of je alleen maar een boodschap wilt overbrengen, of dat je daadwerkelijke interactie hebt en dus ook reacties terugkrijgt.

Als u uw communicatie dus wilt verbeteren, kijk dus eerst goed naar al deze punten en kijk waar verbetering het meest nodig is. Zo gaat u zo effectief mogelijk te slag qua leren en zo efficiënt mogelijk met uw geld om.

Blader rustig door de verschillende soorten communicatie cursussen door per onderwerp het aanbod te vergelijken. Wanneer u een geschikte cursus vindt, vraag dan meer informatie aan om zeker te zijn van uw keuze. We wensen u veel succes met uw keuze!

Als je hier niet iets tussen vindt wat bij je past. Misschien zijn dan de categorieën Marketing of Taal wel iets voor je. Succes met zoeken! Wanneer u er niet uitkomt, kunt u altijd bellen met ons met het telefoonnummer 085 7440830.

Beste aanbieders in Communicatie helpHieronder een overzicht van de beste opleiders binnen deze categorie voor dit jaar. De score is gebaseerd op ervaringen van deelnemers die dit jaar een product persoonlijke ontwikkeling hebben afgerond.

Categoriescore (2024)
1Alfabeta Tekst en Training
star 9,5 (43 ervaringen)
2Coach+Result
star 9,4 (25 ervaringen)
3Grip trainingen
star 9,3 (41 ervaringen)
4Capgemini Academy
star 9,1 (51 ervaringen)

Recente ervaringen

starstarstarstarstar
Martijn Koster
Commercial Officer
10
Klant- en servicegericht telefoneren / Efficiënte telefonische service- en advies gesprekken / Telefoontraining / Customer service / Klantenservice

"Een fijne ervaring, met een fijne trainer, op een fijne locatie! De juiste balans in theorie en praktijk en een goede energie. Inhoudelijk interessant en mede door de expertise van de trainer en leerzame dag." - 17-05-2024 13:14

"Een fijne ervaring, met een fijne trainer, op een fijne locatie! De juiste balans in theorie en praktijk en een goede energie. Inhoudelijk i… alles lezen - 17-05-2024 13:14

starstarstarstarstar
Lies Heylbroeck
verkoop medewerker
10
Schrijftraining op maat - incompany

"heel leuk aangebracht, ik heb veel bijgeleerd. de les was heel leuk gebracht, met opdrachten die nuttig waren. Ik kan nu aan de slag om mezelf weer verder te verbeteren." - 17-05-2024 10:52

"heel leuk aangebracht, ik heb veel bijgeleerd. de les was heel leuk gebracht, met opdrachten die nuttig waren. Ik kan nu aan de slag om meze… alles lezen - 17-05-2024 10:52

starstarstarstarstar
Salim Issa
Facility Coordinator
10
Grip op mail training. Grip op e-mail = grip op je werk = rust in je hoofd!

"Het was een top training! Uiteindelijk veel meer dan ik ervan verwacht had. Dit is precies wat ik nodig had, een opgeruimd mailbox en een efficienter werkmethode van omgaan met je mailbox. Een evenwichtig afwisseling tuusen theorie en praktijk. Echt een aanrader!" - 17-05-2024 09:39

"Het was een top training! Uiteindelijk veel meer dan ik ervan verwacht had. Dit is precies wat ik nodig had, een opgeruimd mailbox en een ef… alles lezen - 17-05-2024 09:39