Communicatietraining

Communicatietraining

Wilt u een gehele communicatiestrategie opzetten? Weten welke communicatiemiddelen het meest effectief zijn? Wilt u specifieke communicatievaardigheden verbeteren? Of bent u een communicatiemedewerker? Hier vind u een breed scala aan onderwerpen waarmee u uw zoekopdracht voor een communicatietraining kunt verfijnen.

Zo kunt u de vraag hebben: Schrijf je communicatietraining nu als één woord of is de correcte spelling communicatie training? In de tekstgerichte communicatie opleidingen, cursussen en trainingen op Springest gaat het vaak om dergelijke finesses.

En het communicatievak gaat uiteraard een stuk verder dan alleen het leren stroomlijnen van de tekstuele communicatie tussen zender en ontvanger. Dit is vaak het geval als je beter wilt leren argumenteren, beïnvloeden, overtuigen of presenteren. Er is een duidelijk doel tussen zender en ontvanger en beide hebben een rol en doel. Communicatie zelf is zowel een sociale interactie (activiteit) tussen mensen, als het resultaat van het contact. In beide kanten zijn ook communicatietrainingen te vinden.

Niet alles is echter altijd zo duidelijk. Hoe zet je grafisch ontwerp werk bijvoorbeeld het beste in? Wat als je niet in fysieke aanwezigheid bent, hoe bevorder je bijvoorbeeld wederzijds begrip tussen zender en ontvanger via internet? En hoe zat het ook al weer met de rol van interne communicatie ter vergroting van het draagvlak voor externe communicatie? De volgende praktijkgerichte communicatie trainingen en opleidingen geven het antwoord.

Communicatie opleiding kiezen?

Let bij het vinden van de juiste communicatie cursus vooral op de breedte en diepte van de inhoud. Elke cursus heeft een andere focus. Soms meer op communicatie in bedrijven; denk aan PR, voorlichting, huisstijl en imago.

Andere communicatie cursussen en trainingen richten zich op uw persoonlijke communicatie; hoe komt u over op uw gesprekspartner, welke gesprekstechnieken gebruik ik wanneer en hoe beïnvloed en argumenteer ik?

Sommige communicatie training gaan juist meer over het verbeteren van taalvaardigheden, zoals argumenteren, communiceren, correct nederlands, creatief schrijven, schriftelijke communicatie, schrijven en nog veel meer.

Vergeet tenslotte niet dat communicatie verder gaat dan alleen woorden. Een minuut stilte kan ook veelzeggend zijn. Een afbeelding zegt meer dan 1.000 woorden en ook uw lichaamstaal (non-verbale communicatie) en daden moeten in lijn zijn met uw boodschap.

Het is bij communicatie niet alleen belangrijk dat je zoveel mogelijk ‘uitzendt’, maar ook dat de boodschap juist wordt ontvangen. De communicatie moet effectief zijn en juist overgebracht worden. Daarnaast moet je je bedenken of je alleen maar een boodschap wilt overbrengen, of dat je daadwerkelijke interactie hebt en dus ook reacties terugkrijgt.

Als u uw communicatie dus wilt verbeteren, kijk dus eerst goed naar al deze punten en kijk waar verbetering het meest nodig is. Zo gaat u zo effectief mogelijk te slag qua leren en zo efficiënt mogelijk met uw geld om.

Blader rustig door de verschillende soorten communicatie cursussen door per onderwerp het aanbod te vergelijken. Wanneer u een geschikte cursus vindt, vraag dan meer informatie aan om zeker te zijn van uw keuze. We wensen u veel succes met uw keuze!

Als je hier niet iets tussen vindt wat bij je past. Misschien zijn dan de categorieën Marketing of Taal wel iets voor je. Succes met zoeken! Wanneer u er niet uitkomt, kunt u altijd bellen met ons met het telefoonnummer 085 7440830.

Beste aanbieders in Communicatie helpHieronder een overzicht van de beste opleiders binnen deze categorie voor dit jaar. De score is gebaseerd op ervaringen van deelnemers die dit jaar een product persoonlijke ontwikkeling hebben afgerond.

Categoriescore (2021)
1Coach+Result
star 9,7 (154 ervaringen)
2Alfabeta Tekst en Training
star 9,6 (70 ervaringen)
3Capgemini Academy
star 9,1 (101 ervaringen)
4De Taaltrainer
star 9,0 (21 ervaringen)
5Taalcentrum-VU
star 9,0 (79 ervaringen)
6Faculty of Skills
star 8,8 (36 ervaringen)

Recente ervaringen

starstarstarstarstar_half
Katinka Osinga
9
Overtuigingskracht

"Danielle is een ervaren en super enthousiaste trainer. In 1 dag veel tips gekregen en nieuwe inzichten opgedaan. Had graag nog meer willen oefenen, dat was heel waardevol. Bijzonder hoe Danielle alle rollen moeiteloos speelde. " - 19-09-2021 00:00

"Danielle is een ervaren en super enthousiaste trainer. In 1 dag veel tips gekregen en nieuwe inzichten opgedaan. Had graag nog meer willen o… alles lezen - 19-09-2021 00:00

starstarstarstarstar
Ilse van Schip
10
Klant- en servicegericht telefoneren / Efficiënte telefonische service- en advies gesprekken / Telefoontraining / Customer service / Klantenservice

"Bas is een enthousiaste trainer. Door de afwisseling die hij in de training brengt (theorie met rollenspellen) blijf je alert. Hij helpt je met voorbeelden over hoe je bepaalde issues kunt aanpakken. Ook de sheets zijn duidelijk waardoor je de inhoud ook makkelijk in de praktijk kunt brengen." - 17-09-2021 14:29

"Bas is een enthousiaste trainer. Door de afwisseling die hij in de training brengt (theorie met rollenspellen) blijf je alert. Hij helpt je … alles lezen - 17-09-2021 14:29

starstarstarstarstar_half
A Lizde
PMO
9
Beïnvloeden in één dag (ook virtueel)

"Zeer goede training in korte tijd veel inzichten gekregen. Ik vond vorm van de groep en duur heel goed. De trainer was heel open en pragmatisch. Ga zo door compimenten." - 16-09-2021 14:39

"Zeer goede training in korte tijd veel inzichten gekregen. Ik vond vorm van de groep en duur heel goed. De trainer was heel open en pragmati… alles lezen - 16-09-2021 14:39