In-company training nodig? Maatwerk is zo geregeld.

Hoe werkt dit?

  1. Vul je wensen in op het onderstaande formulier
  2. Wij matchen jouw aanvraag met relevante opleiders
  3. Max. 3 opleiders doen je een voorstel
  4. Jij bepaalt de volgende stap
Testimonial nl

Aik Deveneijns, COO van SEO shop, vond de juiste training voor zijn salesteam

Voor onze account managers zochten we een marketingtraining, om onze support voor topklanten te kunnen verbeteren. Via Springest kregen we snel 3 offertes binnen, waarvan er eentje tot een geslaagde in-company training heeft geleid. De 5 minuten tijdsinvestering was het meer dan waard.

Wat zou je graag zien in deze in-company training?

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Contactgegevens

Je contactgegevens worden alleen gedeeld met opleidingsaanbieders.

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Zeven tips om de beste in-company training te (laten) organiseren

Elk bedrijf is anders als het gaat om strategieën, doelen, processen. Maar een ding is gelijk. Ze willen allemaal groeien, ontwikkelen en doorbreken. Door continu te leren en het motiveren van teams blijf je de concurrentie voor. In-company trainingen hebben als voordeel dat ze goedkoper zijn en voor en door je organisatie op maat gegeven kunnen worden. Maar hoe zorg je ervoor dat zo'n maatwerktraining een succes wordt? Als je begint met deze zeven stappen heb je de basis in ieder geval op orde.

1. Inventariseer en bepaal de leerdoel(en)

Ten eerste is het van belang dat de leerdoelen aansluit(en) bij de organisatiedoelen. Het is belangrijk om te kijken naar de huidige praktijk en hoe dit kan worden verbeterd. Lopen jullie ergens tegenaan? Ligt de concurrentie steeds net een stap voor? Of moet er simpelweg een certificaat gehaald worden? Omschrijf de doelen vooraf en bespreek ze met anderen om feedback te krijgen. Een in-company opleiding moet immers een hoger rendement halen dan een open training die voor iedereen gelijk is.

2. Betrek collega's en zorg voor een breed draagvlak binnen je organisatie

Gemotiveerde en enthousiaste deelnemers tillen een training naar een hoger niveau omdat zij elkaar ook aansteken. De 'waarom' vraag is hierbij van groot belang. Waarom is deze training van belang? Stel een toekomstbeeld. En vraag juist ook wat er gebeurt als er geen training of opleiding wordt gedaan.

3. Zorg voor betrokkenheid en akkoord van het management

Zonder akkoord kun je niets beginnen. Breng een gedegen plan op tafel waarin je de leerdoelen, in lijn met de organisatiedoelen, uiteenzet. Een betrokken management draagt overigens bij aan een gemotiveerd team. En zonder motivatie leert niemand iets, die moet van binnenuit komen en van buitenuit ondersteund.

4. Zoek en gebruik eigen bedrijfscases

Deze kun je gebruiken bij de training om het concreet te maken. De kijk van een expert op de huidige processen van jullie organisatie en zijn of haar kennis over de trends in het werkveld zorgen voor meer verdieping. Ga dus op zoek in je organisatie of bedrijf naar relevante cases die door de deelnemers van de incompany training gebrikt of uitgewerkt kunnen worden. Dit zorgt ook weer voor meer motivatie en verankering van het geleerde in de praktijk.

5. Bekijk de groep deelnemers, kies ze bewust

Zorg dat het niveau en de leerdoelen op één lijn liggen. Uiteraard draagt een gevarieerde groep bij aan levendige training waar meerdere inzichten, kennis en ideeën op tafel komen te liggen. Als het niveau echter te ver uiteen ligt, kan de groep in de training uiteen vallen. Vraag hier ook om input van de trainer of opleider: zij hebben hier ervaring mee en kunnen bijvoorbeeld met de deelnemers een intake doen om niveau in te schatten. Schroom niet om de groep in delen te splitsen, of om een opleidingstraject in delen aan te bieden.

6. Breng de praktische details van de training in kaart

Daarbij kun je denken aan wanneer deze ongeveer moet plaatsvinden, op eigen locatie of elders, hoeveel tijd eraan te besteden is etcetera. Springest geeft je bij het aanvragen al een checklist en loopt dit na je aanvraag telefonisch door om te zorgen dat je goed beslagen ten ijs het gesprek met opleiders aan kan gaan. Onderschat het belang van een goede locatie niet: de vergaderruimte op kantoor is meestal niet de juiste plek om je open te stellen voor nieuwe input uit de cursus.

7. Vergelijk het aanbod en kies de beste in-company training

Als je leerdoelen concreet zijn, het draagvlak breed en het akkoord binnen van het management om een en ander uit te zoeken, is het tijd om offertes aan te vragen en het aanbod te vergelijken zodat je de beste keuze maakt. Vergeet daarbij niet dat de kosten van de opleider vaak lager zijn dan de investering in tijd van de deelnemers. En veel lager dan de potentiele postieve impact die een succesvolle incompany opleiding kan hebben op je organisatie! Probeer dus niet €100 te besparen als je betere kwaliteit kunt krijgen...

Met het doen van een open maawerk of in-company aanvraag op Springest nemen wij je zoektocht uit handen, door vraag en aanbod te matchen. Om het overzichtelijk te houden brengen we je in contact met maximaal drie opleiders. Na je aanvraag nemen we altijd contact op om de wensen voor de maatwerktraining te inventariseren en te zorgen dat je goede aanbiedingen van deze opleiders krijgt. Bel 085 7440830 of mail naar info@springest.nl.

Waarom een open aanvraag?

  1. Hoge kans op succesvolle aanvraag door ons groot opleidersnetwerk
  2. Max. 3 op maat gemaakte offertes in je mailbox
  3. Kosteloos en vrijblijvend

Opleiders betalen om je gegevens te zien, en benaderen je om je wensen te bespreken.


Heb je vragen? Bel 085 7440830 of mail naar info@springest.nl zodat we je kunnen helpen om de juiste op maat gemaakte in-company training te vinden.

Of laat ons je terugbellen!

We kunnen je natuurlijk ook even bellen om je wensen voor een in-company training door te nemen.

Klik op de knop, kies je dag en tijd, en we regelen je aanvraag in 10 minuten.
Midas Snoek, onze Leeradviseur Incompany / Maatwerk belt je dan op de gewenste tijd.

Plan een belafspraak

Honderden opleiders staan tot je dienst, waaronder:

  • Logo van Moor Performance
  • Logo van Focus: taal & communicatie!
  • Logo van Crossover Coaching, Training & Consultancy
  • Logo van KAM Opleidingen
  • Logo van OR-Coach.nl
  • Logo van Lightning Training Limited
  • Logo van Debatrix
  • Logo van Digital Campus
  • Logo van Leer- en kennisplatform Zivier
  • Logo van Uitgelicht Taal & Communicatie
  • Logo van Algedi Consult
  • Logo van Oosterkamp Training/Consultancy
Not for humans