Design Thinking In-company

Type product
Logo van Competence Factory Incompany
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8 Competence Factory Incompany heeft een gemiddelde beoordeling van 8 (uit 1 ervaring)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Design thinking: de meest innovatieve merken ter wereld zoals Apple, Google en Tesla gebruiken het, en de meest toonaangevende universiteiten doceren het. Maar wat is Design Thinking? En hoe zet je het in als organisatie, merk of ondernemer? Tijdens deze vierdaagse opleiding leer je denken als een ontwerper en werk je aan de hand van deze methode een eigen concept uit van A tot Z. Deze vierdaagse training kun je niet remote volgen.

Programma van de training Design Thinking

Dag 1

  • Innovatie en creativiteit: wat bepaalt het duurzame succes van een organisatie? Het antwoord ligt in een balans van behoud en durf, ratio en emotie, logica en intuïtie, tekst en beeld. Kortom: left brain, right bra…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Design Thinking, Lean, Lean Startup, Grafische Vormgeving en Domain-Driven Design (DDD).

Design thinking: de meest innovatieve merken ter wereld zoals Apple, Google en Tesla gebruiken het, en de meest toonaangevende universiteiten doceren het. Maar wat is Design Thinking? En hoe zet je het in als organisatie, merk of ondernemer? Tijdens deze vierdaagse opleiding leer je denken als een ontwerper en werk je aan de hand van deze methode een eigen concept uit van A tot Z. Deze vierdaagse training kun je niet remote volgen.

Programma van de training Design Thinking

Dag 1

  • Innovatie en creativiteit: wat bepaalt het duurzame succes van een organisatie? Het antwoord ligt in een balans van behoud en durf, ratio en emotie, logica en intuïtie, tekst en beeld. Kortom: left brain, right brain.
  • Iedereen kan ontwerpen. Jij ook, ook al zegt je LinkedIn-profiel misschien iets anders. Design Thinking is geen exclusieve eigenschap van ontwerpers—alle grote vernieuwers op het gebied van literatuur, kunst, muziek, wetenschap, techniek en bedrijfsleven hebben het toegepast.
  • Design thinking methode: je ontdekt dat design thinking een iteratief proces is waarin duidelijke stappen te onderscheiden zijn. Deze eerste dag ontdek je aan de hand van een gegeven casus hoe je deze stappen kunt toepassen.

Dag 2

  • Vanaf de tweede dag neem je je eigen casus mee naar de training. Je bespreekt je casus en helpt elkaar de design challenge zo inspirerend mogelijk te formuleren.
  • Start with WHY: aan de hand van de Golden circle van Simon Sinek formuleer je jouw visie die aan de basis ligt van de conceptontwikkeling.
  • Innovatieparadox: een catch-22 houdt organisaties vaak in de greep waardoor innovatieve ideeën vaak niet van de grond komt. Je ontdekt aan de hand van inspirerende voorbeelden hoe je als organisatie uit deze catch-22 kunt breken.
  • Met behulp van oefeningen word je bewust van je eigen barrières om outside-the-box te denken en leer je hoe je je kunt losmaken van belemmerende denkkaders.
  • Prototyping met een website: je maakt een eenvoudige website bij wijze van prototype.

Dag 3

  • Ideeën genereren: je past creatieve technieken toe om een berg ideeën te bedenken en de beste daarvan te selecteren.
  • Visual thinking: je leert technieken waarmee je een concept snel kunt visualiseren.
  • Rapid prototyping: je krijgt inzicht in het belang van het snel tastbaar maken van ideeën.
  • Storytelling: je ontdekt hoe belangrijk storytelling is voor het ontwerpproces
  • Prototyping met video: je ontdekt welke tools er zijn om een eigen video te maken waarin je je concept uitlegt.

Dag 4

  • Presentatie: je pitcht je concept aan je medecursisten en docent.
  • Elevator pitch: je leert een concept te verwoorden in één zin.
  • Value proposition canvas: je werkt een deel van een verdienmodel uit waarmee je de waarde en betekenis van jouw concept voor de eindgebruiken verder kunt versterken
  • Visievorming: design thinking heeft net als andere methoden van innovatie voor- en nadelen. Vorm daarom je eigen mening de waarde van het toepassen van design thinking.
  • Reflectie: je blikt terug op waar je stond voor de training en kijkt wat het je tot nu toe heeft opgeleverd. En belangrijker nog, wat ga je er vanaf nu mee doen?
Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.