Analyse Workflow Makelaardij

Type product
Tijdsduur

Analyse Workflow Makelaardij

De Buytendienst
Logo van De Buytendienst

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Analyse Workflow Makelaardij

In de makelaardij draait het voornamelijk op verwachtingsmanagement. De verkoop van een woning is een redelijk vastomlijnd traject welke bestaat uit een aantal logische en juridisch vastgelegde stappen.

Maar hoe bereikt men als kantoor dat de klant (consument) zich veilig, gastvrij en terzakekundig bediend voelt. Hier geldt de noodzaak van een goede proactieve workflow. Er zijn een aantal momenten waar de consument in sommige gevallen echt slecht kan slapen wanneer men niet goed is geinformeerd. Een een veelzeggend voorbeeld is de waarborgsom, wanneer de consument van de notaris moet horen dat deze nog niet binnen is zijn de poppen aan het dansen en is al het …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Workflows, Cisco, Jira, Robotic process automation (RPA) en Fiscaal recht.

Analyse Workflow Makelaardij

In de makelaardij draait het voornamelijk op verwachtingsmanagement. De verkoop van een woning is een redelijk vastomlijnd traject welke bestaat uit een aantal logische en juridisch vastgelegde stappen.

Maar hoe bereikt men als kantoor dat de klant (consument) zich veilig, gastvrij en terzakekundig bediend voelt. Hier geldt de noodzaak van een goede proactieve workflow. Er zijn een aantal momenten waar de consument in sommige gevallen echt slecht kan slapen wanneer men niet goed is geinformeerd. Een een veelzeggend voorbeeld is de waarborgsom, wanneer de consument van de notaris moet horen dat deze nog niet binnen is zijn de poppen aan het dansen en is al het werk voor niets geweest.

Om dit soort eenvoudige frustraties te voorkomen biedt de Buytendienst een analyse van de workflow aan teneinde een compleet nieuwe proactie workflow op te stellen en te trainen.

De analyse richt zich op:

Visuele traject : van opname tot publicatie op internet, krant etc.

Formele traject : dossiervorming, notaris, koopakte etc.

Agendatechnische traject : bezichtigingen, taxaties, oplevering, open-huis etc.

Als grote gemeenschappelijke uitdaging ligt de verwachting van de consument. Door een proactie houding aan te nemen als kantoor ka er enorm veel tijd worden bespaard en kan de consument rustig gaan slapen, zelfs als de waarborg dreigt te verlopen.

De Analyse ziet er als volgt uit:

DAG 1

Stap 1. Interview directie (Directie + Buytendienst ca. 1 uur)

Hier invenstariseren wij de pijnpunten en wensen van het kantoor vanuit het oog van de directie.

Stap 2.Inventarisatie workflow met binnen en buitendienst (Makelaar + Binnendienstmedewerker + Buytendienst ca. 6 uur)

Hier leggen wij letterlijk met elkaar (makelaar & binnendienst) de hele workflow op tafel met als doel samen te ervaren waar zaken anders kunnen door het geven van inzicht. Een makelaar is immers een ander persoon dan een binnendienstmedewerker. Het gaat niet om het willen veranderen van de persoon maar samen naar werkzame oplossingen zoeken.

Stap 3.Nabespreking directie (Directie + Buytendienst ca. 1 uur)

Met de directie doornemen wat er met de makelaar en binnendienstmedewerker is besproken. Kijken waar de actiepunten liggen en of het beeld wat de directie heeft overeenstemt met de praktijk gezien vanuit het oog van de medewerkers.

DAG 2

Stap 4. Uitschrijven concept workflow (1 dag Buytendienst)

Wij gaan een nieuwe workflow uitschrijven met hetgeen hiervoor besproken.

Stap 5. Versturen concept workflow

De workflow wordt ter beoordeling opgestuurd naar de directie.

Stap 6. Bespreking workflow met directie (Directie + Buytendienst ca. 1 uur)

Het concept nabespreken met de directie en eventuele aanpassingen doorvoeren voor de definitieve versie.

DAG 3

Stap 7. Training medewerkers met nieuwe workflow (Makelaar + Binnendienstmedewerker + Buytendienst ca. 6 uur)

 Samen met zonodig de gehele binnen en buitendienst de nieuwe workflow doornemen en trainen.

Stap 8. Vastleggen workflow

De medewerkers vragen zich te conformeren aan de nieuwe workflow als onderdeel van een eventueel personeelshandboek.

Totale kosten bedrage € 1.960 excl 21% BTW. Buiten Zuid-Holland berekenen wij reiskosten.



De Buytendienst staat voor 20 jaar ervaring in sales, gastvrijheid vastgoed en techniek. 

Er zijn nog geen ervaringen.
  • Bekijk gerelateerde producten mét ervaringen: Workflows.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.