Concept & copywriting

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Concept & copywriting

De Redactie Trainingen
Logo van De Redactie Trainingen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,2 De Redactie Trainingen heeft een gemiddelde beoordeling van 8,2 (uit 30 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

9
Gemiddeld cijfer voor Concept & copywriting
Gebaseerd op 1 ervaring Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_half
Lisa Ouweltjes
Medior Content Marketeer
9
Concept & copywriting

"Ik ben geprikkeld! Goede afwisseling tussen theorie en praktijk. En Dolf is een fijne vent. Geeft je een inspiratieboost(er) en veel tips! Ik heb veel meer zin gekregen in concepting." - 20-04-2022 15:10

"Ik ben geprikkeld! Goede afwisseling tussen theorie en praktijk. En Dolf is een fijne vent. Geeft je een inspiratieboost(er) en veel tips! I… alles lezen - 20-04-2022 15:10

Startdata en plaatsen

placeAmstelveen
20 sep. 2022 tot 27 sep. 2022
Toon rooster
event 20 september 2022, 09:30-16:30, Amstelveen , Concept en Copywriting
event 27 september 2022, 09:30-16:30, Amstelveen , Concept en Copywriting dag 2

Beschrijving

Training Concept & copywriting

In deze onderscheidende training leer je van Dolf Weverink creatieve en effectieve content maken gebaseerd op een sterk en doordacht concept.

In twee dagen een aantal mentale en creatieve sprongen maken die ervoor zorgen dat je betere creatieve ideeën en concepten ontwikkelt. Content produceren die jouw organisatie of je opdrachtgevers verder helpt. In de training Concept & copywriting  leer je conceptueel denken over merken, producten, diensten en organisaties zodat je van eigenschappen en specificaties naar voordelen voor verschillende doelgroepen gaat om vervolgens uit te komen bij een belofte.

Die belofte is groter dan de verzameling eigenschappen, gecon…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Concepting, Conceptontwikkeling, Copywriting, Schrijven voor het web en Marketing management.

Training Concept & copywriting

In deze onderscheidende training leer je van Dolf Weverink creatieve en effectieve content maken gebaseerd op een sterk en doordacht concept.

In twee dagen een aantal mentale en creatieve sprongen maken die ervoor zorgen dat je betere creatieve ideeën en concepten ontwikkelt. Content produceren die jouw organisatie of je opdrachtgevers verder helpt. In de training Concept & copywriting  leer je conceptueel denken over merken, producten, diensten en organisaties zodat je van eigenschappen en specificaties naar voordelen voor verschillende doelgroepen gaat om vervolgens uit te komen bij een belofte.

Die belofte is groter dan de verzameling eigenschappen, geconcentreerder en krachtiger. Origineel, uniek en relevant bovendien. Wanneer je die belofte verbeeldt en dramatiseert, help je jouw bedrijf, je opdrachtgever én jezelf met een voedingsbodem voor creatieve en effectieve communicatie. Een bron van inspiratie en ideeën voor uitingen die op de vleugels van je concept energie en overtuigingskracht krijgen.

Je eindigt deze tweedaagse training met jouw meesterwerk: een grote case waarin je een sterk creatief idee vertaalt in een serie krachtige uitingen voor verschillende kanalen, middelen en media.

Wat je kunt na de training

  • Een idee uitwerken naar een creatief concept.
  • Een brandstory ontwikkelen.
  • Strategisch creativiteit ontplooien.
  • Tekst omzetten naar copy.
  • Uitingen voor online en offline toepassingen creëren die passen in je creatieve strategie.
  • Zoekwoorden omzetten naar vindwoorden.

Wat je van de training Concept & copywriting kunt verwachten

Dag 1

Kennismaken met elkaar en met conceptueel denken. We oefenen deze creatieve techniek met verschillende cases en je gaat aan de slag met voorbeelden uit je eigen praktijk. Aan de orde komen praktische technieken die je helpen originele concepten te ontwikkelen, van gericht associëren tot en met schetsen en visualiseren. Later op de dag leggen we de link met strategie en onderzoeken we de kracht van strategische creatie en van creatieve strategie. De diverse middelen, media en kanalen uit de crossmediale mediamix komen ook voorbij, net als de link tussen creatie en SEO en de eigenschappen van een goede brandstory.

Je krijgt opdrachten voor de tweede dag en bespreekt in de groep het onderwerp van jouw meesterwerk. Een mooie gelegenheid om de kennis van de groep in te schakelen om je creatieve richting en keuzes aan te scherpen met nieuwe inzichten.

Dag 2

We bespreken de uitwerking van de opdrachten en maken een rondje: welke vormen van creativiteit hebben je blik gevangen, welke strategie zit erachter. Nieuwe copy- en conceptopdrachten plus een blokje taaltechniek, van de cromaconstructie tot en met de kolummer (tijdens de training meer over deze twee en andere tricks of the trade). Weer aandacht voor praktijkgevallen waar jij dagelijks mee te maken hebt, het verschil tussen tekst en copy en dan is het tijd voor de presentatie van de meesterwerken. Die laten zien wat je in huis hebt aan creatieve energie – de presentatie is ook de basis voor professionele intervisie over deze specifieke case en over ontwikkelingen en technieken die ons als creatieve professionals verder helpen.

Voor wie is de training bedoeld?

Voor redacteuren, tekstschrijvers, copywriters en adviseurs die verder willen met hun conceptuele en creatieve vermogens om creatieve en effectieve content te ontwikkelen.

Wat je vooraf moet weten

  • Neem een laptop mee naar de training.
  • Er is een maximum van 10 deelnemers.
  • Wist je dat de kosten voor deze training in sommige gevallen fiscaal aftrekbaar zijn?
  • Je ontvangt een certificaat van deelname.

Het is ook mogelijk om onze cursussen en workshops als incompany training te boeken.

9
Gemiddeld cijfer voor Concept & copywriting
Gebaseerd op 1 ervaring
starstarstarstarstar_half
Lisa Ouweltjes
Medior Content Marketeer
9
Concept & copywriting

"Ik ben geprikkeld! Goede afwisseling tussen theorie en praktijk. En Dolf is een fijne vent. Geeft je een inspiratieboost(er) en veel tips! Ik heb veel meer zin gekregen in concepting." - 20-04-2022 15:10

"Ik ben geprikkeld! Goede afwisseling tussen theorie en praktijk. En Dolf is een fijne vent. Geeft je een inspiratieboost(er) en veel tips! I… alles lezen - 20-04-2022 15:10

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.