Deep dive E-commerce KPI’s
Startdata en plaatsen
Beschrijving
E-commerce bedrijven worstelen vaak met het begrijpen en sturen op de juiste KPI's. De vraag is niet alleen welke KPI's je moet monitoren, maar ook hoe je ze kunt interpreteren om betere resultaten te behalen. In deze training leer je precies welke data essentieel is en hoe je deze kunt gebruiken om je e-commerce strategie effectief te sturen.
Voor wie is deze training?
Deze training is bedoeld voor professionals in de e-commerce sector, zoals marketingmanagers, CEO’s, CFO’s, data-analisten, productmanagers en founders. Of je nu aan het hoofd staat van een klein e-commercebedrijf of werkzaam bent binnen een grote organisatie, de focus op KPI’s en datagedreven beslissingen is van waarde voo…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
E-commerce bedrijven worstelen vaak met het begrijpen en sturen op de juiste KPI's. De vraag is niet alleen welke KPI's je moet monitoren, maar ook hoe je ze kunt interpreteren om betere resultaten te behalen. In deze training leer je precies welke data essentieel is en hoe je deze kunt gebruiken om je e-commerce strategie effectief te sturen.
Voor wie is deze training?
Deze training is bedoeld voor professionals in de e-commerce sector, zoals marketingmanagers, CEO’s, CFO’s, data-analisten, productmanagers en founders. Of je nu aan het hoofd staat van een klein e-commercebedrijf of werkzaam bent binnen een grote organisatie, de focus op KPI’s en datagedreven beslissingen is van waarde voor elke e-commerce specialist.
Omschrijving
Tijdens deze training leer je welke e-commerce KPI’s écht belangrijk zijn en hoe je deze effectief kunt meten en interpreteren. Veel e-commerce bedrijven sturen bijvoorbeeld op een CAC/CLV ratio van 1:3, maar wat betekent dit precies? En welke definities hanteer je?
Wij laten je zien met welke KPI’s je kunt sturen op marge of omzet. Je leert hoe verschillende afdelingen en metrics binnen je bedrijf samenwerken om je winst- of omzetdoelen te bereiken. Deze onderlinge verbanden maken we inzichtelijk met behulp van de KPI Pyramide, die een volledig overzicht biedt van diverse bedrijfsaspecten, zoals marketing, terugkerende omzet en conversieratio’s. Aan het einde van de training weet je precies aan welke knoppen je moet draaien om je doelen te realiseren.
We leren je 10 praktische Shopify hacks, zoals het toevoegen van een simpel woord aan je kortingscode om te monitoren hoeveel korting je weggeeft aan influencers. Of het gebruik van tags om klanten te groeperen op basis van branche, wat je helpt om gerichte marketingcampagnes op te zetten.
Tijdens deze training (09:30 - 12:30 uur)
- Hoe definieer, meet en interpreteer je KPI’s?
- Welke KPI’s kunnen opgenomen worden in de KPI Pyramide?
- We verdiepen ons in verschillende scenario’s met praktijkvoorbeelden en bespreken de 10 Shopify-hacks om je data efficiënter in te richten.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.