WOR voor startende bestuurder(s) en HR

Type product
Tijdsduur
Trainer
Arthur Hol
Logo van Instituut voor Medezeggenschap

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Bedoeld voor de (startende) bestuurder, bestuurssecretaris en HR manager om alle benodigde (theoretische) kennis te leren rondom de processen met de OR.

In deze workshop krijgen directie en HR inzicht in waar de OR instemmings- en/of adviesrecht heeft. Duidelijk wordt wat de rechten en plichten zijn van de OR en van de werkgever. Wat kan (en moet) de directie doen?

Wij werken op een interactieve manier aan een goede basis voor de samenwerking van directie en HR met de OR, door het volgende aan bod te laten komen:

  • Wet op de Ondernemingsraden (WOR): alles over de informatie- advies- en instemmingsrechten van de OR;
  • De rol van de OR bij het personeelsbeleid;
  • De rol van zowel directie als…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Wet op de ondernemingsraden (WOR), Adviesrecht, Besturen, Ondernemingsraad (OR) en Voorzitter en secretaris (OR).

Bedoeld voor de (startende) bestuurder, bestuurssecretaris en HR manager om alle benodigde (theoretische) kennis te leren rondom de processen met de OR.

In deze workshop krijgen directie en HR inzicht in waar de OR instemmings- en/of adviesrecht heeft. Duidelijk wordt wat de rechten en plichten zijn van de OR en van de werkgever. Wat kan (en moet) de directie doen?

Wij werken op een interactieve manier aan een goede basis voor de samenwerking van directie en HR met de OR, door het volgende aan bod te laten komen:

  • Wet op de Ondernemingsraden (WOR): alles over de informatie- advies- en instemmingsrechten van de OR;
  • De rol van de OR bij het personeelsbeleid;
  • De rol van zowel directie als HR richting de OR;
  • Eigentijdse opvattingen over en praktijktips voor de invulling van medezeggenschap;
  • Direct gekoppeld aan de onderwerpen die nu speerpunt zijn, op dit moment spelen in de organisatie of dat binnenkort gaan doen.  

U gaat naar huis met praktische handvatten voor een constructieve omgang met uw Ondernemingsraad.

Bij het Instituut voor Medezeggenschap richten wij ons op de waardengedreven organisatie, waar ‘de bedoeling’ centraal staat, en niet de systeemwereld van de regels. Voor mensen die hieraan willen bijdragen, bieden wij diverse (een- en meerdaagse) workshops en cursussen over onderwerpen op het vlak van medezeggenschap van werknemers en cliënten.

Voor (leden van) ondernemingsraden, cliëntenraden en andere medezeggenschapsorganen, maar ook voor (ambtelijk) secretarissen, bestuurders, managers en Hr professionals.

In de waardengedreven organisatie is er aandacht voor zelfsturing, zelfreflectie en dialoog. Onze workshops zijn vanuit dezelfde waarden opgezet. De workshops worden aangeboden op basis van open inschrijving én in de vorm van op maat gemaakte incompany-bijeenkomsten. En natuurlijk staan wij u ook terzijde met advies.

Ons aanbod op het gebied van workshops voor medezeggenschap is al jaren onverminderd populair. Dat komt doordat onze workshops een ideale combinatie van kennisoverdracht en werk aan de eigen praktijkcases zijn. De voordelen van een workshop bij ons instituut zijn:

1. Inbreng eigen praktijkcases 
2. Uitwisseling/ intervisie met andere deelnemers met vergelijkbare vraagstukken 
3. Kennisoverdracht door ervaren docent met ruime praktijkervaring 
4. Aanreiking van handvatten voor de oplossing van uw praktijkcases

De workshops worden gegeven op een centrale locatie in het land, gemakkelijk te bereiken met het openbaar vervoer.

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.