Pricing

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van NIMA
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,9 NIMA heeft een gemiddelde beoordeling van 8,9 (uit 13 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

9,5
Gemiddeld cijfer voor Pricing
Gebaseerd op 2 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_half
Joop Rutte
Eigenaar van een Management advies bedrijf
9
Pricing

"Uiterst leerzame workshop waarbij je naast veel schitterende voorbeelden veelvuldig geconfronteerd wordt met bruikbare theoretische bagage uit de studentenbanken. Bagage die net als het beroep dat hij doet op het hoofdrekenen door de hedendaagse hulpmiddelen soms ernstig vervaagd is geraakt. Differentiëren en segmenteren loont bijvoorbeeld en dit kun je berekenen in omzet(loss/gain) en profit (loss/gain). Tijs is een snelle denker en onorthodox. De workshop is daarom met de vele voorbeelden ook verademend. Pricing is een ondergeschoven kindje binnen de marketing. Waarschijnlijk omdat het een beroep doet op die 95% in de hersenmassa die de mens liever niet aan het werk zet. Men doet dus vaak maar wat volgens Tijs, wat ik ook wel aantref binnen mijn eigen praktijk. Een sessie die je skills afstoffen, resetten, koppelen en upgraden. Voor mijn bedrijf zat er direct toepasbaar materiaal bij om eerder shopper onderzoek advies op het gebied van differentiatie in prijspromoties en behoefte segmentatie kracht bij te zetten met heldere uitgewerkte feitelijkheden. En daar hoop je als sales-, marketeer-, channel manager of als data scientist, controller of ondernemer op als je je inschrijft voor zo’n masterclass." - 11-02-2019 10:17

"Uiterst leerzame workshop waarbij je naast veel schitterende voorbeelden veelvuldig geconfronteerd wordt met bruikbare theoretische bagage u… alles lezen - 11-02-2019 10:17

Startdata en plaatsen

Amsterdam, Hogehilweg 16
23 mei. 2019
Toon rooster
event 23 mei 2019, 09:00-17:30, Masterclass: Pricing

Beschrijving

Deze sessie wordt door NIMA georganiseerd. 

Spreker beoordeeld met een 9! ( ‘The best of NIMA 2016’)

Hij maakt pricing ‘sexy’. Iedereen zou een masterclass van hem moeten bijwonen om echt bewust te worden van het belang van strategische pricing. Pricing is niet saai, dat wordt meteen duidelijk. Tijs maakt in hele begrijpelijke termen en met tot de verbeelding sprekende voorbeelden duidelijk dat pricing juist leuk is.” Charlotte Gelder – Van Doorne Advocaten; deelnemer Masterclass Pricing september 2016.

Veel managers en marketeers worstelen met het prijsbeleid voor hun product of dienst: ‘Heb ik de juiste prijs gesteld in verhouding tot de concurrentie? Past de prijs bij ons imago? Wat betekent een prijswijziging? En wat is de waar…

Lees de volledige beschrijving

Default

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Deze sessie wordt door NIMA georganiseerd. 

Spreker beoordeeld met een 9! ( ‘The best of NIMA 2016’)

Hij maakt pricing ‘sexy’. Iedereen zou een masterclass van hem moeten bijwonen om echt bewust te worden van het belang van strategische pricing. Pricing is niet saai, dat wordt meteen duidelijk. Tijs maakt in hele begrijpelijke termen en met tot de verbeelding sprekende voorbeelden duidelijk dat pricing juist leuk is.” Charlotte Gelder – Van Doorne Advocaten; deelnemer Masterclass Pricing september 2016.

Veel managers en marketeers worstelen met het prijsbeleid voor hun product of dienst: ‘Heb ik de juiste prijs gesteld in verhouding tot de concurrentie? Past de prijs bij ons imago? Wat betekent een prijswijziging? En wat is de waarde voor de klant?’ Veel vragen en een ogenschijnlijk eenvoudig antwoord: ‘Versterk je merkwaarden en je winst door het juiste prijsbeleid’.

Wat levert deze NIMA Master Class op?

Maar hoe pak je dat aan? Hoe bepaal je de waarde voor de klant? Welke pricingconcepten en strategieën zijn er? Welke tactics kun je inzetten en met welke psychologische aspecten krijg je te maken? Tijdens deze NIMA Masterclass neemt Tijs Rotmans je, onder meer aan de hand van literatuur, mee in de wondere wereld van Pricing!

Programma

09.30 – 09.45 Welkom
• Doelstelling, literatuur, stellingen en pricing quotes

09.45 – 10.30 Introductie tot Pricing Management
• Price Management Suite | Scope vakgebied
• Pricing in de marketingmix
• Hefboom van prijs op winstgevendheid
• Verschillen voor pricing in B2C en B2B

10.30 – 11.00 Value Based Pricing / Cost+ Pricing / Competitive Pricing / Market based Pricing
• Value based segmentatie vs Needs based segmentatie
• De vraagcurve en het begrip ‘Money left on the table’
• Psychologische pricingsegmentatie
• Veel gehanteerde prijsstrategieën
• Price metrics en price fences

11.00 – 11.15 Break

11.15 – 12.30 Vervolg Value Based Pricing / Cost+ Pricing / Competitive Pricing / Market based Pricing
• De waarde van een prijsstructuur voor de positionering
• Productline Pricing / versioning / prijsbundeling
• Price Partioning
• Prijs- en waardecommunicatie
• Bepalen van Customer Value

12.30 – 13.30 LUNCH

13.30 – 14.15 Price setting
• Het 3C-model – invloed van Customer, Costs en Competition
• Break-evenanalyse – de rol van marginale kosten en prijselasticiteit bij prijsveranderingen
• Kortingen in B2C en het begrip price waterfall voor B2B2C

14.15 – 15.00 Behavioral of psychologische Pricing
• Framing
• Prospect theorie
• Odd en Even pricing
• Prijsperceptiemanagement

15.15 – 15.30 Break

15.30 – 17.00 Specials
• Ontwikkelingen in online pricing
• Pricing in de organisatie
• Pricing en het wettelijke kader

17.00 – 17.30 Wrap up / vragen
17.30 Netwerkborrel

The Masterclass wordt gegeven door Tijs Rotmans van de Pricing Company.

Inclusief een heerlijke lunch en het boek 'The Strategy & Tactics of Pricing' van Nagle & Muller

9,5
Gemiddeld cijfer voor Pricing
Gebaseerd op 2 ervaringen
starstarstarstarstar_half
Joop Rutte
Eigenaar van een Management advies bedrijf
9
Pricing

"Uiterst leerzame workshop waarbij je naast veel schitterende voorbeelden veelvuldig geconfronteerd wordt met bruikbare theoretische bagage uit de studentenbanken. Bagage die net als het beroep dat hij doet op het hoofdrekenen door de hedendaagse hulpmiddelen soms ernstig vervaagd is geraakt. Differentiëren en segmenteren loont bijvoorbeeld en dit kun je berekenen in omzet(loss/gain) en profit (loss/gain). Tijs is een snelle denker en onorthodox. De workshop is daarom met de vele voorbeelden ook verademend. Pricing is een ondergeschoven kindje binnen de marketing. Waarschijnlijk omdat het een beroep doet op die 95% in de hersenmassa die de mens liever niet aan het werk zet. Men doet dus vaak maar wat volgens Tijs, wat ik ook wel aantref binnen mijn eigen praktijk. Een sessie die je skills afstoffen, resetten, koppelen en upgraden. Voor mijn bedrijf zat er direct toepasbaar materiaal bij om eerder shopper onderzoek advies op het gebied van differentiatie in prijspromoties en behoefte segmentatie kracht bij te zetten met heldere uitgewerkte feitelijkheden. En daar hoop je als sales-, marketeer-, channel manager of als data scientist, controller of ondernemer op als je je inschrijft voor zo’n masterclass." - 11-02-2019 10:17

"Uiterst leerzame workshop waarbij je naast veel schitterende voorbeelden veelvuldig geconfronteerd wordt met bruikbare theoretische bagage u… alles lezen - 11-02-2019 10:17

Floris van Dam SMP
starstarstarstarstar
Floris van Dam SMP
Marketing Strategist | Neuromarketeer | Change Leader | International Business | Market Research Expert | Sports
10
Pricing

"Tijs is een echte expert in pricing. De P van Pricing is dynamischer dan ooit en Tijs weet een zeer boeiende mastercourse te geven die je nieuwe inzichten geeft en waar je direct mee aan de slag kan! " - 12-11-2017 11:15

"Tijs is een echte expert in pricing. De P van Pricing is dynamischer dan ooit en Tijs weet een zeer boeiende mastercourse te geven die je ni… alles lezen - 12-11-2017 11:15

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heeft u nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.