Total Sales Performance

Niveau

Total Sales Performance

ProTurn B.V.
Logo van ProTurn B.V.

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Al jaren verzorgt ProTurn 'tailor made' trainingen voor verschillende organisaties in uiteenlopende branches. Vanaf heden biedt ProTurn ook open opleidingen aan. Het voordeel van deze open opleidingen is dat inschrijven per individu of kleine groep nu ook mogelijk is, op basis van een aantrekkelijk tarief per persoon. De opleiding zal volledig in het teken staan van Total Sales Performance.

De opleiding Total Sales Performance geeft u het inzicht, zelfvertrouwen en de vaardigheden om uw sales activiteiten te optimaliseren en succesvol(ler) te laten worden. Cursisten van Business-to-Business organisaties en Business-to-Consumer organisaties zullen gezamenlijk aan de verschillende modules deel…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Business-To-Consumer, Marketing management, Marketingstrategie, Marketing en Sales en B2B Marketing.

Al jaren verzorgt ProTurn 'tailor made' trainingen voor verschillende organisaties in uiteenlopende branches. Vanaf heden biedt ProTurn ook open opleidingen aan. Het voordeel van deze open opleidingen is dat inschrijven per individu of kleine groep nu ook mogelijk is, op basis van een aantrekkelijk tarief per persoon. De opleiding zal volledig in het teken staan van Total Sales Performance.

De opleiding Total Sales Performance geeft u het inzicht, zelfvertrouwen en de vaardigheden om uw sales activiteiten te optimaliseren en succesvol(ler) te laten worden. Cursisten van Business-to-Business organisaties en Business-to-Consumer organisaties zullen gezamenlijk aan de verschillende modules deelnemen. Tevens zal het maatwerk tijdens alle modules gedurende de gehele opleiding terug komen, door continue uw praktijk centraal te laten stellen door onze ervaren trainers. Op deze wijze is ProTurn in staat de gewenste output in uw organisatie te realiseren.

De opleiding bestaat uit acht modules (tien opleidingsdagen) welke overdag zullen plaatsvinden. Inschrijven per module is mogelijk. Indien u kiest om alle modules te doorlopen, betaalt u slechts negen van de tien dagen.

De opleiding wordt op onze toplocatie in Dordrecht verzorgd. Gedurende de opleiding worden koffie, thee, water, fris en  een uitgebreide lunch geheel verzorgd door ProTurn.

Een cyclus is te volgen binnen 6 maanden. Aan het einde van elke module ontvangt u een certificaat. Het minimaal aantal deelnemers is gesteld op 5 personen en het maximale aantal deelnemers is gesteld op 12 personen per groep.

De kosten bedragen €299-, excl. BTW per persoon per dag. Dit is inclusief catering- en trainingsmanualkosten.

Eén van de deelnemende cursisten wordt een kosteloos persoonlijk coachingsdagdeel aangeboden! De deelnemers zullen elkaar gedurende de opleiding op originele wijze jureren. De trainer legt u hier over graag meer uit tijdens de opleiding.

Dus wilt u ook het maximale resultaat uit uw sales activiteiten halen en kans maken op het kosteloos persoonlijk coachingsdagdeel, schrijf u dan nu in!

Hieronder vindt u het overzicht van de inhoud van de training per module:

Module 1 Voorbereiding en begroeting (1 dag)
De volgende onderwerpen zullen tijdens deze module aan bod komen:
● Voorbereiding voor contact met de klant:
    • Wat heeft men bij de hand?
    • Kennis van het eigen product
    • Eerste indruk, je hebt namelijk maar één kans
    • Wat kan de klant afschrikken?
    • Kennis van de klant (nieuw en bestaand) en hoe deze informatie te verwerven is 
● Begroeten:
    • Jezelf voorstellen
    • Benaderen van de klant
    • Wanneer geef je je visitekaartje?
    • Oogcontact, glimlach

Module 2  Het verkoopgesprek (1,5 dag)
De volgende onderwerpen zullen tijdens deze module aan bod komen:
● Communicatie:
● Het communicatiemodel:
    • Verbaal 
    • Non-verbaal
● Actief luisteren (houding, samenvatten, hummen etc.)
● De interactieve vraagmethode; omdat gerichte vragen je sneller en effectiever
    bij je doel brengen en bovenal inspelen op waar je klant naar op zoek blijkt te zijn. 
● Resultaat gericht samenvatten
● Samenvatten en meeschrijven
● 5-bullet methode; effectieve methode inzake de voorbereiding en samenvatting van 

   Gesprekken

Module 3 Telefonische klantbenadering (1 dag)
De volgende onderwerpen zullen tijdens deze module aan bod komen:
● Het omgaan met antwoorden 
● Het weerleggen van bezwaren
● De juiste telefoonhouding
● Uw gedrag tijdens het gesprek
● Geen tijd... en dan?
● Plannen met acquisitiemomenten
● Live bellen in de training

Module 4 Presenteren & Argumenteren (2 dagen)
De volgende onderwerpen zullen tijdens deze module aan bod komen:
● Oplossing:
    • Zeg wat u doet en doe wat u zegt
    • Visualiseer wat u bedoelt waar mogelijk
    • Gebruik de koopmotieven van de klant die u bij het behoeftepeilen heeft          
      geïnventariseerd 
    • Inside-out vs. Outside-in; werken vanuit klantverwachting en niet vanuit productaanbod 
    • Eigenschap, Waardoor, Zodat; wat het effect is van heldere taal in termen van impact in
      plaats van alleen het benoemen van kenmerken?  
    • Intro, Kern, Slot; Veel mensen hebben de neiging om de kern te veel te benadrukken.
      ProTurn leert de cursist effectief gebruik te laten maken van het intro en slot 
● Bedrijfs- en persoonspresentatie:
    • Beelden zeggen meer dan woorden
    • Wat is een goede bedrijfpresentatie
    • Bedrijf - Persoon - Oplossing
    • VAK-matrix (terugkoppeling op voorgaande onderwerpen, Visuele, Auditieve, Kinetische en 

      Rationele aspecten)
    • Presenteren voor een groep
    • Ondersteunend materiaal (PowerPoint, brochure, visitekaartje etc.)
    • Bewerk uw toehoorders
    • Omgaan met vragen en weerstand
    • Kleding, wat past bij de branche en wat verwacht uw klant

Module 5 Afsluiten… Wanneer? (1 dag)
De volgende onderwerpen zullen tijdens deze module aan bod komen:
● Met goede afspraken van tafel
● Vragen om de order: 
    • Direct
    • Indirect
● Additionele verkopen: 
    • Crossselling
    • Deepselling
    • Upselling
● Omgaan met bezwaren
● Argumenteren & onderhandelen:
    • Onderhandelen is niet altijd weggeven
● Afsluittechnieken

Module 6 De winnende offerte, opvolging van offerte (1 dag)
De volgende onderwerpen zullen tijdens deze module aan bod komen:
● Een offerte is meer dan een prijslijst
● Het weergeven van gespreknotities in de offerte
● Psychologische prijsstelling: wel of niet toepassen in uw situatie?
● De voordelen van uw bedrijf benoemen: onderscheidend vermogen
● De voordelen van uw producten benoemen: onderscheidend vermogen
● Het belang van de algemene voorwaarden

Module 7 Klacht- en klantbehandeling (1,5 dag)

De volgende onderwerpen zullen tijdens deze module aan bod komen:
● Klacht als kans
● Klachtenbehandeling
● Soorten klachten
● Hoe gaat u om met Nee- verkopen?
● Belangrijke punten in de klacht opvolging
● Customer Relation Management

Module 8 Borgingsdag (1 dag)
Tijdens deze dag zullen de voorgaande modules worden geëvalueerd en wordt er inzicht gegeven hoe deze verder toegepast kunnen worden in uw organisatie. De borgingsdag zal in de vorm van intervisie zijn. In een groepsessie zal worden besproken wat de belangrijkste ontwikkelingen zijn met betrekking tot de sales activiteiten binnen uw organisatie en leert u van andere cursisten met hun ervaringen.

Via onze website www.proturn.nl kunt u zich inschrijven.

Het gehele programma van Total Sales Performance omvat 10 dagen inclusief borgingsdag.
Indien u ervoor kiest om in te schrijven voor alle modules betaalt u slechts voor 9 dagen.

Bij vragen kunt u geheel vrijblijvend contact met ons opnemen via info@proturn.nl of belen naar: 078- 6514700.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)

Aanmelden voor nieuwsbrief

We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.