Lean in de Zorg - Yellow Belt (Online)
Startdata en plaatsen
Beschrijving
Doelgroep:
Deze workshop is bedoeld voor iedereen die zich bezighoudt met het welzijn van hun personeel en van hun patiënten / cliënten en betrokken zijn bij het proces van continue verbetering van directeuren van zorginstellingen tot het operationele personeel en ondersteunende functies. Het betreft mensen werkende in zowel de "Cure" als "Care" instellingen.
Resultaten Lean in de Zorg:
- Verlaging van uw kosten door toename van de productiviteit.
- Verhoging van de patiënt- en cliëntttevredenheid.
- Vermindering van de werkdruk voor uw medewerkers.
- Verkorting van de doorlooptijd van werkprocessen.
- Verhoging van de bezettingsgraad
- Verkorting van uw wachttijden, snellere administratieve p…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Doelgroep:
Deze workshop is bedoeld voor iedereen die zich bezighoudt met het
welzijn van hun personeel en van hun patiënten / cliënten en
betrokken zijn bij het proces van continue verbetering van
directeuren van zorginstellingen tot het operationele personeel en
ondersteunende functies. Het betreft mensen werkende in zowel de
"Cure" als "Care" instellingen.
Resultaten Lean in de Zorg:
- Verlaging van uw kosten door toename van de productiviteit.
- Verhoging van de patiënt- en cliëntttevredenheid.
- Vermindering van de werkdruk voor uw medewerkers.
- Verkorting van de doorlooptijd van werkprocessen.
- Verhoging van de bezettingsgraad
- Verkorting van uw wachttijden, snellere administratieve processen.
- Verbetering van processen, teams die zelfstandig verbeteren.
- Focus op verbeterdoelen in de organisatie, identificeren van kritische succesfactoren, verantwoordelijkheden en doelstellingen.
Module 1: Introductie in Lean Zorg
•Wat is Lean Denken?
•Wat betekent Lean Zorg?
•Waar is Lean begonnen? •Waarom Lean zorg toepassen?
•De 3 S’en (Stabiliseren, Standaardiseren, Simplificeren) •
Module 2: Stabiliseren
•Verspilling leren zien en verwijderen
•Value Stream Mapping – VSM
Module 3: Standaardiseren
• Flow
• Pull Systemen en Kanban
• Standaard Werk
Module 4: Simplificeren
• Werkinhoud balanceren
• 5S
• Visueel Management & Controles
Module 5: “Problem Solving” Technieken
• Spaghetti Diagram
• Ishikawa (Visgraat) Diagram
• Process Flow Mapping
• A3 Problem Solving
Module 6: Lean Project Aanpak
• Lean introductie stappenplan
• DMAIC (Define, Measure, Analyze, Improve, Control)
• Kaizen events Resources & Middelen
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.