Lean in de Zorg - Yellow Belt (Online)

Niveau
Tijdsduur

Lean in de Zorg - Yellow Belt (Online)

REOSS B.V.
Logo van REOSS B.V.

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Doelgroep: 


Deze workshop is bedoeld voor iedereen die zich bezighoudt met het welzijn van hun personeel en van hun patiënten / cliënten en betrokken zijn bij het proces van continue verbetering van directeuren van zorginstellingen tot het operationele personeel en ondersteunende functies. Het betreft mensen werkende in zowel de "Cure" als "Care" instellingen.

Resultaten Lean in de Zorg: 

  • Verlaging van uw kosten door toename van de productiviteit.
  • Verhoging van de patiënt- en cliëntttevredenheid.
  • Vermindering van de werkdruk voor uw medewerkers.
  • Verkorting van de doorlooptijd van werkprocessen.
  • Verhoging van de bezettingsgraad
  • Verkorting van uw wachttijden, snellere administratieve p…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Lean management, Zorgmanagement, Business intelligence, Six Sigma en Lean.

Doelgroep: 


Deze workshop is bedoeld voor iedereen die zich bezighoudt met het welzijn van hun personeel en van hun patiënten / cliënten en betrokken zijn bij het proces van continue verbetering van directeuren van zorginstellingen tot het operationele personeel en ondersteunende functies. Het betreft mensen werkende in zowel de "Cure" als "Care" instellingen.

Resultaten Lean in de Zorg: 

  • Verlaging van uw kosten door toename van de productiviteit.
  • Verhoging van de patiënt- en cliëntttevredenheid.
  • Vermindering van de werkdruk voor uw medewerkers.
  • Verkorting van de doorlooptijd van werkprocessen.
  • Verhoging van de bezettingsgraad
  • Verkorting van uw wachttijden, snellere administratieve processen.
  • Verbetering van processen, teams die zelfstandig verbeteren.
  • Focus op verbeterdoelen in de organisatie, identificeren van kritische succesfactoren, verantwoordelijkheden en doelstellingen.

Module 1: Introductie in Lean Zorg

•Wat is Lean Denken?

•Wat betekent Lean Zorg?

•Waar is Lean begonnen? •Waarom Lean zorg toepassen?

•De 3 S’en (Stabiliseren, Standaardiseren, Simplificeren) •

Module 2: Stabiliseren

•Verspilling leren zien en verwijderen

•Value Stream Mapping – VSM

Module 3: Standaardiseren

• Flow

• Pull Systemen en Kanban

• Standaard Werk

Module 4: Simplificeren

• Werkinhoud balanceren

• 5S

• Visueel Management & Controles 

Module 5: “Problem Solving” Technieken

• Spaghetti Diagram

• Ishikawa (Visgraat) Diagram

• Process Flow Mapping

• A3 Problem Solving

Module 6: Lean Project Aanpak

• Lean introductie stappenplan

• DMAIC (Define, Measure, Analyze, Improve, Control)

• Kaizen events  Resources & Middelen

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)

Aanmelden voor nieuwsbrief

We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.