Open Sales Training SalesRESPECT®

Tijdsduur

Open Sales Training SalesRESPECT®

SalesRESPECT®
Logo van SalesRESPECT®

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Hierbij nodig ik je van harte uit om deel te nemen aan de 4-daagse SalesRESPECT® Open Training op 7, 8 en 9 april aanstaande. Na zes weken volgt er nog een opvolgdag.

Wat is nog de rol van de verkoper?

Het verkoopvak is aan verandering onderhevig. Nog niet zo lang geleden had een klant de verkoper nodig als bron van informatie. Tegenwoordig is veel informatie, die een klant nodig heeft om tot een koopbeslissing te komen, te vinden op internet. Dat geldt niet alleen voor de consument, maar in sterke mate ook voor de zakelijke klant. Wat is de rol van de verkoper dan nog?

Er zijn mensen die claimen dat het verkoopvak zal uitsterven. Niets is minder waar. Ja, de ‘wandelende folder’ heeft zij…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Sales Training, Verkoopmethoden, Verkoopgesprek, Verkoopvaardigheden en Marketing en Sales.

Hierbij nodig ik je van harte uit om deel te nemen aan de 4-daagse SalesRESPECT® Open Training op 7, 8 en 9 april aanstaande. Na zes weken volgt er nog een opvolgdag.

Wat is nog de rol van de verkoper?

Het verkoopvak is aan verandering onderhevig. Nog niet zo lang geleden had een klant de verkoper nodig als bron van informatie. Tegenwoordig is veel informatie, die een klant nodig heeft om tot een koopbeslissing te komen, te vinden op internet. Dat geldt niet alleen voor de consument, maar in sterke mate ook voor de zakelijke klant. Wat is de rol van de verkoper dan nog?

Er zijn mensen die claimen dat het verkoopvak zal uitsterven. Niets is minder waar. Ja, de ‘wandelende folder’ heeft zijn langste tijd gehad, maar de verkoper die zich echt verdiept in zijn of haar klanten, die samen met de klant op zoek gaat naar behoeften en toegevoegde waarde verkoopt, is nog een lang leven beschoren.

Van praten naar luisteren

Het blijkt dat veel verkopers moeite hebben met deze veranderende rol. Jarenlang hebben ze geleerd en geloofd dat praten, vertellen, zenden en pushen, eigenschappen zijn die horen bij een goede verkoper. Dat verkopen draait om Unique Selling Points. Dat je de klant moet overtuigen. Klanten verwachten nu dat we vragen gaan stellen en ons in hun organisatie gaan verdiepen. Dat we de klant gaan helpen op zoek te gaan naar behoeftes die hij of zij zelf misschien nog niet eens kent. Dat niet wij de klant moeten overtuigen maar de klant zichzelf.

Waarom SalesRESPECT®?

Sales is geen trucje, sales is een vak. Wij maken al ruim 14 jaar mensen en teams beter en succesvoller in dit vak. Wij leren mensen dat Sales Professionals zelf verantwoordelijk zijn voor het succes.

Wij brengen mensen en teams de juiste attitude en vaardigheden bij, die direct toegepast kunnen worden maar ook op lange termijn beklijven. Dit doen we altijd met respect; met respect voor de klant, de eigen organisatie, producten en diensten.

Methode in plaats van losse modules

SalesRESPECT® is niet alleen onze bedrijfsnaam maar ook een methode. Iedere letter van het woord RESPECT staat voor een stap in de verkoopcyclus.

Alle modules in ons aanbod zijn gebaseerd op de SalesRESPECT® methode. SalesRESPECT® is geïnspireerd en gebaseerd op de toonaangevende SPIN® verkooptechniek, Neuro Linguïstisch Programmeren (NLP) en op onze jarenlange ervaring in het sales-, salesmanagement-, en trainersvak.

Van verkopen van eigenschappen naar toegevoegde waarde

Het verkopen van toegevoegde waarde is de kern waar het bij SalesRESPECT® om draait. In plaats van het verkopen van producteigenschappen, leren wij mensen om vragen te stellen, te luisteren, veel en relevante informatie bij de klant te verzamelen, waardoor latente behoeften worden ontdekt en concrete behoeften worden ontwikkeld.

De juiste mindset

Omdat in onze ogen het ontwikkelen van vaardigheden alleen niet voldoende is, besteden wij ook zeer veel aandacht aan het creëren van de juiste (sales-)mindset. De basis voor de SalesRESPECT® Mindset training ligt in NLP. Als gecertificeerde trainers helpen wij in de kern deelnemers 100% verantwoordelijkheid te nemen voor hun resultaat en afscheid te laten nemen van excuses. De combinatie van het trainen van vaardigheden én attitude zorgt voor een bestendige gedragsverandering van onze deelnemers.    

Referenties

Wij verzorgen naast Open Trainingen ook Incompany Trainingen. Enkele van onze klanten zijn: Rabobank, KPN, Arboned, ANWB, VELUX, Konica Minolta en Vink Kunststoffen.  

Praktische zaken

  • SalesRESPECT® beschikt over een inspirerende, eigen trainingslokatie in Sint-Michielsgestel, te weten het Gestels huisje. De locatie is groot genoeg om 1,5 meter afstand van elkaar te houden.  
  • De training start om 09:00 uur. Inloop vanaf 08:30 uur.
  • De opvolgdag plannen we gezamenlijk in en is doorgaans zes weken na de training.
  • Ik wil je vragen echt op tijd te zijn, want we hebben een vol programma. Hou dus rekening met oer Hollandse drukte op de wegen.
  • De training eindigt dagelijks uiterlijk om 17:30 uur.
  • Parkeren kan voor de deur als er plek is, maar beter nog is het te parkeren op het Meanderplein, voor het Gemeentehuis.
  • Er zullen uiteraard pauzes zijn om, indien noodzakelijk, telefoontjes te plegen en dringende mail te beantwoorden.
  • De lunch is verzorgd en in de prijs inbegrepen. Wil je eventuele dieetwensen of allergieën op tijd doorgeven?
  • Koffie, thee en water is eveneens inbegrepen in de prijs. 
  • Hou er rekening mee dat je in de avond nog een leesopdracht krijgt die ongeveer 60 minuten van je tijd vraagt.
  • Mocht je willen overnachten, dan zijn er diverse mogelijkheden in de omgeving.
  • Hotel Mövenpick, Pettelaarpark 90, Den Bosch 
  • Hotel van der Valk, Bosscheweg 2, Vught 
  • In de omgeving zijn tevens verschillende B&B’s te vinden.
  • Zet je out of office aan.
  • Neem humor mee.
  • Zorg dat je volle focus hebt.
  • Vergeet je nieuwsgierigheid niet.

Tot 7 april!

SalesRESPECT®

Geert van Hout

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.