DOE&LEER workshop Tenders winnen met SPM!
Startdata en plaatsen
Beschrijving
Tenders winnen met SPM!
Strategic Proposal Management (SPM) heeft als doel het systematisch werken aan een kansrijke proposal/offerte. Effectieve en gerichte ontwikkeling van uw offerte-kwaliteit van 'acceptabel' naar 'overtuigend en onderscheidend' vereist echter wel de inzet van hoogwaardige tools en aantoonbare deskundigheid van het bidteam. Want wat wil uw klant nu echt? En wie neemt feitelijk de beslissing? Hoe kunt u inhoud en presentatie van uw aanbieding zo goed mogelijk laten aansluiten op de daadwerkelijke behoeften en zo de concurrentie buitenspel zetten? In deze workshop leert u verschillende RFP-analyse-methodieken die u helpen de juiste boodschap naar de klant te formuleren wa…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Tenders winnen met SPM!
Strategic Proposal Management (SPM) heeft als doel het systematisch werken aan een kansrijke proposal/offerte. Effectieve en gerichte ontwikkeling van uw offerte-kwaliteit van 'acceptabel' naar 'overtuigend en onderscheidend' vereist echter wel de inzet van hoogwaardige tools en aantoonbare deskundigheid van het bidteam. Want wat wil uw klant nu echt? En wie neemt feitelijk de beslissing? Hoe kunt u inhoud en presentatie van uw aanbieding zo goed mogelijk laten aansluiten op de daadwerkelijke behoeften en zo de concurrentie buitenspel zetten? In deze workshop leert u verschillende RFP-analyse-methodieken die u helpen de juiste boodschap naar de klant te formuleren waarmee u hem over de streep trekt!
Workshoponderwerpen
Deze workshop is een combinatie van kennisoverdracht en hands-on;
modellen en methodes worden toegelicht en met behulp van Microsoft
Excel werkbladen leert u de achterliggende theorie in de praktijk
te brengen.
Onderwerpen die in de workshop aanbod komen:
- hoe bepaalt u de financiële haalbaarheid (LOE) om het voorstel te
maken?
- wat zijn de precieze product- en organisatiegebonden
klanteisen?
- hoe bepaalt u de obstakels in het RFP-proces?
- op basis van welke criteria wordt het een Bid/No bid?
- welke methodes kunnen we gebruiken om een RFP-analyse te
maken?
- hoe bepalen we de prijs/waarde positie van de (mogelijke)
aanbieders?
- hoe bepalen we de concurrentiepositie van de belangrijkste
aanbieders?
- hoe bepalen we het krachtenveld van de beslissers en beïnvloeders
bij de klant?
- hoe kunnen we met het 'alternatieven beslissingsmodel' het aanbod
bepalen?
- hoe maken we een SWOT - en Value Chain analyse?
- hoe komen we tot een effectieve inhoud van ons voorstel?
Resultaat workshop
U bent na deze intensieve workshop in staat om:
- met verschillende 'state-of-the-art' RFP-analysemethodieken te
werken;
- systematisch te werken aan kansrijke proposals/offertes.
Workshopmaterialen
Voor of na de workshop kunt u de gelijknamige
Exceltool downloaden. Aan het eind van de workshop ontvangt u
het Persoonlijk Veranderplan en uw leidinggevende een Transferplan
voor de borging in de praktijk.
Duur van de workshop
De workshop is één dagdeel van 15.30 uur tot 20.00 uur.
Investering
De investering voor deze workshop is € 325,- per deelnemer of €
1290,- per workshop (excl. btw).
Om de effectiviteit te waarborgen, adviseren wij u max. 8
deelnemers per workshop.
De workshopprijs is inclusief een 'voedzame' maaltijd via
Thuisbezorgd.nl
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.