Public Relations; Be good & tell it !

Type product
Tijdsduur
Trainer
Ben Posthumus
Logo van Silent Speakers
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,4 Silent Speakers heeft een gemiddelde beoordeling van 8,4 (uit 267 ervaringen)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

8,4
Gemiddeld cijfer voor Public Relations; Be good & tell it !
Gebaseerd op 5 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_border
Miranda de Laat
Financieel begeleider
8
Public Relations; Be good & tell it !

"Ik vond met name de samenwerking in verschillende groepen erg verhelderend. Iedereen heeft toch een andere kijk op zaken vanuit een ander perspectief.

Ook het feit dat er weinig voorbeelden werden genoemd en alles vanuit het team zelf is gekomen, was erg prettig.

Wel zou wat meer tijd om te presenteren wenselijk zijn. Ik heb nu voor mijn gevoel mijn presentatie moeten afraffelen." - 08-01-2015 08:10

"Ik vond met name de samenwerking in verschillende groepen erg verhelderend. Iedereen heeft toch een andere kijk op zaken vanuit een ander pe… alles lezen - 08-01-2015 08:10

Beschrijving

Resultaatgericht no-nonsense communicatietrainen met humor en plezier !

MANAGE UW BEDRIJFSCOMMUNICATIE !

IS UW IMAGO NOG STEEDS UW AMIGO ?

Hoe managen organisaties hun PR en communicatie? Hoe vindt optimale afstemming plaats tussen interne en externe communicatie? Wat doe je als er een groot verschil is tussen de identiteit en het imago van een organisatie? Hoe communiceer je met essentiele doelgroepen als klanten, eigen personeel of aandeelhouders en niet te vergeten journalisten?

De manier waarop een organisatie communiceert beïnvloedt vanzelfsprekend het beeld dat de 'buitenwereld' heeft van een organisatie. Hoe managen organisatie dit? Want communicatie is een continue,  dynamisch en meer en meer interactief proces. Het eindigt nooit. Door allerlei signal…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Resultaatgericht no-nonsense communicatietrainen met humor en plezier !

MANAGE UW BEDRIJFSCOMMUNICATIE !

IS UW IMAGO NOG STEEDS UW AMIGO ?

Hoe managen organisaties hun PR en communicatie? Hoe vindt optimale afstemming plaats tussen interne en externe communicatie? Wat doe je als er een groot verschil is tussen de identiteit en het imago van een organisatie? Hoe communiceer je met essentiele doelgroepen als klanten, eigen personeel of aandeelhouders en niet te vergeten journalisten?

De manier waarop een organisatie communiceert beïnvloedt vanzelfsprekend het beeld dat de 'buitenwereld' heeft van een organisatie. Hoe managen organisatie dit? Want communicatie is een continue,  dynamisch en meer en meer interactief proces. Het eindigt nooit. Door allerlei signalen vanuit de organisatie zelf, als vanuit doelgroepen zoals de pers, consumentenorganisaties, de politiek e.d. wordt het denken over en het beeld van een organisatie gevormd. Dit denken beïnvloedt gedrag zoals koopgedrag van consumenten, financiering bedrijven, vrijgevigheid bij giften e.d. Wat staat er in de media, hoe worden reclame-uitingen ervaren, wat zijn de kwartaalcijfers van de  beursgenoteerde onderneming, zijn er acties, re-calls, was er een calamiteit, hoe praat het personeel (OR) over het bedrijf,  e.d.?

Organisaties proberen de beeldvorming positief te beïnvloeden. Sterker nog, het liefst te bepalen, maar in ieder geval waar mogelijk te sturen. Professionele organisaties gaan verder en dragen een identiteit uit of  “soigneren” een imago. Waar het om gaat is dat alle uitingen gecoördineerd, consistent en professioneel gecommuniceerd worden.

Tijdens deze intensieve trainingsdag analyseert u 's ochtends op praktische waarde de identiteit en het imago van uw eigen organisatie. U brengt de voor uw organisatie relevante doelgroepen in kaart en werkt vervolgens aan de contouren van een communicatieplan voor uw eigen organisatie. U krijgt praktische handvatten hoe u uw corporate communicatiebeleid kunt vormgeven. Hoe stemt u in de praktijk bijvoorbeeld managementcommunicatie, marketingcommunicatie en organisatiecommunicatie op elkaar af?

De middag staat in het teken van het managen van de media. De media hebben namelijk grote invloed op het imago van organisaties. Hoe komt u in het nieuws of hoe blijft u eruit? Hoe reageert u op onverwachte media-aandacht?  Hoe kunt u proactief omgaan met de media? Hoe organiseert u uw public relations tijdens een crisis? Wat is de invloed hierop van social media en hoe krijgt u hier grip op?

Deze trainingsdag levert u de waardevolle, direct toepasbare inzichten op waar het gaat om het managen van uw bedrijfscommunicatie. U ontvangt tijdens de dag advies op maat over de manier u uw interne en externe communicatie kunt verbeteren

8,4
Gemiddeld cijfer voor Public Relations; Be good & tell it !
Gebaseerd op 5 ervaringen
starstarstarstarstar_border
Miranda de Laat
Financieel begeleider
8
Public Relations; Be good & tell it !

"Ik vond met name de samenwerking in verschillende groepen erg verhelderend. Iedereen heeft toch een andere kijk op zaken vanuit een ander perspectief.

Ook het feit dat er weinig voorbeelden werden genoemd en alles vanuit het team zelf is gekomen, was erg prettig.

Wel zou wat meer tijd om te presenteren wenselijk zijn. Ik heb nu voor mijn gevoel mijn presentatie moeten afraffelen." - 08-01-2015 08:10

"Ik vond met name de samenwerking in verschillende groepen erg verhelderend. Iedereen heeft toch een andere kijk op zaken vanuit een ander pe… alles lezen - 08-01-2015 08:10

starstarstarstarstar_half
Hetty van de Louw
9
Public Relations; Be good & tell it !

"Het was een waardevolle dag .Plannen bedenken hoe je op een bewuste positieve manier je werk kan uitdragen naar binnen en buiten. Fijn om te zien en te voelen dat er mensen hart voor de zaak hebben en zich daar ook voor in willen zetten.
Ben, je deed het juiste je liet ons vooral zelf denken. Bedankt groetjes Hetty" - 16-12-2014 14:55

"Het was een waardevolle dag .Plannen bedenken hoe je op een bewuste positieve manier je werk kan uitdragen naar binnen en buiten. Fijn om t… alles lezen - 16-12-2014 14:55

starstarstarstarstar_half
Misjel Christiaans
indicatiefunctionaris
9
Public Relations; Be good & tell it !

"Het was een verfrissende en inspirerende dag. We werden geprikkeld en goed aan het werk gezet. Afsluiten met quick wins, en een go van de bestuurder om het te mogen uitvoeren maakt zo'n dag ook echt zinvol.

Ben en Ellen bedankt,

Groet

Misjel" - 15-12-2014 15:01

"Het was een verfrissende en inspirerende dag. We werden geprikkeld en goed aan het werk gezet. Afsluiten met quick wins, en een go van de … alles lezen - 15-12-2014 15:01

starstarstarstarstar_border
José Brok v Berkel 0 Brok
seniormedewerker ondersteunende diensten at SMO Traverse
8
Public Relations; Be good & tell it !

"Het was een leuke en vooral leerzame dag onder leiding van Ben. Mooie discussies,brainstormen en uiteindelijk de neuzen de zelfde richting op. Hier gaat zeer zeker iets moois uit komen.
Groetjes, Jose" - 15-12-2014 14:20

"Het was een leuke en vooral leerzame dag onder leiding van Ben. Mooie discussies,brainstormen en uiteindelijk de neuzen de zelfde richting o… alles lezen - 15-12-2014 14:20

starstarstarstarstar_border
Henny Luppes
8
Public Relations; Be good & tell it !

"Met het team van leidinggevenden van Welstad hebben we een nuttige, inspirerende en leuke trainingsdag onder leiding van Ben ervaren.
Naar huis met een actieplan voor het vervolg. Dat is mooi werk!" - 22-01-2014 11:40

"Met het team van leidinggevenden van Welstad hebben we een nuttige, inspirerende en leuke trainingsdag onder leiding van Ben ervaren. Naar … alles lezen - 22-01-2014 11:40

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.