Marslander 2

Type product
Tijdsduur

Marslander 2

TRIGAM
Logo van TRIGAM

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Is 'ITSM the next generation' wel nodig? In de nieuwe generatie ITSM ligt de nadruk meer op software ontwikkeling en fast deployment,  meer stakeholders en klanten wiens ervaringen we moeten meewegen in ons beheerproces. Begrippen als Lean, AGile en DEvOps  en ketenintegratie zijn geen ??? meer na het volgen van deze simulatie game.

Met de Marslander Simulatie leert u het in de praktijk .. geen taaie theorie maar doen !

ITSM-functies zoals ITIL® zijn nog steeds relevant, maar moeten beter inspelen op de snel veranderende wereld - de woorden Agile en Lean komen in elk gesprek aan bod.

Inmiddels is ITIL4® geïntroduceerd. Wat betekent ITSM Next generation?
Hoe passen frameworks zoals ITIL4…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Lean Yellow Belt, Six Sigma, Lean, Lean Six Sigma en Lean Six Sigma Yellow Belt.

Is 'ITSM the next generation' wel nodig? In de nieuwe generatie ITSM ligt de nadruk meer op software ontwikkeling en fast deployment,  meer stakeholders en klanten wiens ervaringen we moeten meewegen in ons beheerproces. Begrippen als Lean, AGile en DEvOps  en ketenintegratie zijn geen ??? meer na het volgen van deze simulatie game.

Met de Marslander Simulatie leert u het in de praktijk .. geen taaie theorie maar doen !

ITSM-functies zoals ITIL® zijn nog steeds relevant, maar moeten beter inspelen op de snel veranderende wereld - de woorden Agile en Lean komen in elk gesprek aan bod.

Inmiddels is ITIL4® geïntroduceerd. Wat betekent ITSM Next generation?
Hoe passen frameworks zoals ITIL4® in de nieuwe wereld?

Marslander Simulatie Game

In deze simulatie 'werk' je in het Digitaal serviceteam van SPACE-Y, een van de activiteiten is het verzamelen van gegevens uit de ruimt en ruimtemissies. Deze data wordt middels contracten verkocht aan klanten zoals universiteiten enOnderzoekscentra.  De missie van je team is duidelijk: "Lanceer een raket met MarsLander, verzamel tijdens de reis en tijdens de trip op t maanlandschapwaardevolle gegevens voor Universiteiten en onderzoekscentra ".Uitdagingen van de simulatieJouw uitdaging is om te werken aan het bereiken van de missiedoelen. ·      De verkoopdirecteur heeft direct contact met de klanten en sluit nieuwe contracten af.·      De Product Owner - digitale services zal de achterstand van het werk beheren om ervoor te zorgen missiedoelen worden bereikt.·      Het klantondersteuningsteam verwerkt feedback van klanten·      Flight Operations is verantwoordelijk voor het verloop van de vlucht.·      Het IT-team is oa verantwoordelijk voor:o    Registratie en het oplossen van problemen en gebeurtenissen volgens de serviceovereenkomsto   Verwerken verzoeken voor nieuwe functieso   Integreren van nieuwe functies in de operationele processeno   verwerken en acteren op feedback van klanteno   ondersteunen leverancier·      Leverancier die dataopslag en verwerking diensten levert·      De servicemanager bewaakt de continue verbetering en zorgt voor nieuwe en bestaande overeenkomsten
Helaas hebben we nog steeds veel ‘waste’ in ons proces en oude legacy systemen verhinderen ons om volledig op de nieuwe wijze te kunnen werkenEr ontbreekt ons nog kennis en ervaring en we doen nog steeds veel handmatigprocedures. Jouw uitdaging is om evenwicht te brengen tussen het leveren van waarde en voortdurend de diensten op een Agile manier te verbeteren.

Om aan alle eisen van het bedrijf en klanten te voldoen, moeten IT-teams snelle, betrouwbare, veilige en foutloze oplossingen bieden. Meer en sneller is de zakelijke vraag. Maar een toename en vraag en snelheid brengt het risico op fouten met zich mee. Een fout in de ruimte kan niet gemakkelijk worden verholpen door een on-site engineer te sturen. Kwaliteit en beheersbaarheid moeten worden ingebouwd. Nieuwe software kan in real time worden ingezet, op elk moment, waar nodig. De manier waarop we aan de MarsLander-missie moeten werken, is nieuw. We leren als we gaan om te gaan met dingen die we nog nooit eerder hebben meegemaakt. We moeten flexibel zijn en voortdurend onze diensten en capaciteiten leren en verbeteren in kleine stappen om ervoor te zorgen dat we voortdurend in lijn zijn met de behoeften van de klant. Tegelijkertijd zijn we in toenemende mate afhankelijk van een ecosysteem van partners en leveranciers, dat ook moet zijn afgestemd op en flexibel moet zijn aan veranderende behoeften.

Deze nieuwe manier van werken heeft ook geleid tot een vraag naar multifunctionele teams, een behoefte om kennis te delen, hand-offs te verminderen, miscommunicatie te voorkomen en ervoor te zorgen dat alles is afgestemd op het realiseren van de behoeften van de klant.

»Hoe de nieuwe ITIL® 4-aanpak toe te passen in uw eigen teams?

»Een noodzaak om ITSM-praktijken op één lijn te brengen met andere end-to-end benaderingen

»Een noodzaak om waarde te tonen met ITSM

»Een groeiende vraag om ITSM flexibeler te maken

Er zijn nog geen ervaringen.

    Deel je ervaring

    Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

    Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.