Marslander 2
Beschrijving
Is 'ITSM the next generation' wel nodig? In de nieuwe generatie ITSM ligt de nadruk meer op software ontwikkeling en fast deployment, meer stakeholders en klanten wiens ervaringen we moeten meewegen in ons beheerproces. Begrippen als Lean, AGile en DEvOps en ketenintegratie zijn geen ??? meer na het volgen van deze simulatie game.
Met de Marslander Simulatie leert u het in de praktijk .. geen taaie theorie maar doen !
ITSM-functies zoals ITIL® zijn nog steeds relevant, maar moeten beter inspelen op de snel veranderende wereld - de woorden Agile en Lean komen in elk gesprek aan bod.
Inmiddels is ITIL4® geïntroduceerd. Wat betekent ITSM Next generation?
Hoe passen frameworks zoals ITIL4…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Is 'ITSM the next generation' wel nodig? In de nieuwe generatie ITSM ligt de nadruk meer op software ontwikkeling en fast deployment, meer stakeholders en klanten wiens ervaringen we moeten meewegen in ons beheerproces. Begrippen als Lean, AGile en DEvOps en ketenintegratie zijn geen ??? meer na het volgen van deze simulatie game.
Met de Marslander Simulatie leert u het in de praktijk .. geen taaie theorie maar doen !
ITSM-functies zoals ITIL® zijn nog steeds relevant, maar moeten beter inspelen op de snel veranderende wereld - de woorden Agile en Lean komen in elk gesprek aan bod.
Inmiddels is ITIL4® geïntroduceerd. Wat betekent ITSM Next
generation?
Hoe passen frameworks zoals ITIL4® in de nieuwe wereld?
Marslander Simulatie Game
In deze simulatie 'werk' je in het Digitaal serviceteam van
SPACE-Y, een van de activiteiten is het verzamelen van gegevens uit
de ruimt en ruimtemissies. Deze data wordt middels contracten
verkocht aan klanten zoals universiteiten enOnderzoekscentra.
De missie van je team is duidelijk: "Lanceer een raket met
MarsLander, verzamel tijdens de reis en tijdens de trip op t
maanlandschapwaardevolle gegevens voor Universiteiten en
onderzoekscentra ".Uitdagingen van de
simulatieJouw uitdaging is om te werken aan het bereiken
van de missiedoelen. · De
verkoopdirecteur heeft direct contact met de klanten en sluit
nieuwe contracten af.· De Product
Owner - digitale services zal de achterstand van het werk beheren
om ervoor te zorgen missiedoelen worden
bereikt.· Het klantondersteuningsteam
verwerkt feedback van klanten· Flight
Operations is verantwoordelijk voor het verloop van de
vlucht.· Het IT-team is oa
verantwoordelijk voor:o Registratie en het
oplossen van problemen en gebeurtenissen volgens de
serviceovereenkomsto Verwerken verzoeken voor nieuwe
functieso Integreren van nieuwe functies in de
operationele processeno verwerken en acteren op
feedback van klanteno ondersteunen
leverancier· Leverancier die
dataopslag en verwerking diensten
levert· De servicemanager bewaakt de
continue verbetering en zorgt voor nieuwe en bestaande
overeenkomsten
Helaas hebben we nog steeds veel ‘waste’ in ons proces en oude
legacy systemen verhinderen ons om volledig op de nieuwe wijze te
kunnen werkenEr ontbreekt ons nog kennis en ervaring en we doen nog
steeds veel handmatigprocedures. Jouw uitdaging is om evenwicht te
brengen tussen het leveren van waarde en voortdurend de diensten op
een Agile manier te verbeteren.
Om aan alle eisen van het bedrijf en klanten te voldoen, moeten IT-teams snelle, betrouwbare, veilige en foutloze oplossingen bieden. Meer en sneller is de zakelijke vraag. Maar een toename en vraag en snelheid brengt het risico op fouten met zich mee. Een fout in de ruimte kan niet gemakkelijk worden verholpen door een on-site engineer te sturen. Kwaliteit en beheersbaarheid moeten worden ingebouwd. Nieuwe software kan in real time worden ingezet, op elk moment, waar nodig. De manier waarop we aan de MarsLander-missie moeten werken, is nieuw. We leren als we gaan om te gaan met dingen die we nog nooit eerder hebben meegemaakt. We moeten flexibel zijn en voortdurend onze diensten en capaciteiten leren en verbeteren in kleine stappen om ervoor te zorgen dat we voortdurend in lijn zijn met de behoeften van de klant. Tegelijkertijd zijn we in toenemende mate afhankelijk van een ecosysteem van partners en leveranciers, dat ook moet zijn afgestemd op en flexibel moet zijn aan veranderende behoeften.
Deze nieuwe manier van werken heeft ook geleid tot een vraag naar multifunctionele teams, een behoefte om kennis te delen, hand-offs te verminderen, miscommunicatie te voorkomen en ervoor te zorgen dat alles is afgestemd op het realiseren van de behoeften van de klant.
»Hoe de nieuwe ITIL® 4-aanpak toe te passen in uw eigen teams?
»Een noodzaak om ITSM-praktijken op één lijn te brengen met andere end-to-end benaderingen
»Een noodzaak om waarde te tonen met ITSM
»Een groeiende vraag om ITSM flexibeler te maken
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.