Implementing Cisco Advanced Call Control and Mobility Services (CLACCM)

Tijdsduur

Implementing Cisco Advanced Call Control and Mobility Services (CLACCM)

Tailor iT
Logo van Tailor iT
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,4 Tailor iT heeft een gemiddelde beoordeling van 8,4 (uit 8 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Tailor iT biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: Amsterdam, Antwerpen, Breda, Eindhoven, Rotterdam, Tilburg, Utrecht, Zwolle

Beschrijving

Al onze trainingen kunnen in plaats van een Open Rooster training ook als (Privé) maatwerktraining gevolgd worden. Omdat een privé-/maatwerktraining afgestemd is op de werkzaamheden en opleidingsbehoeftes van de cursisten, kan de trainingsduur vaak worden ingekort naar de helft van de tijd.

Daarnaast hoeven de cursisten niet te reizen, en kan de training op een in overleg te plannen datum plaatsvinden.

En dit alles tegen dezelfde tarieven als een Open Rooster training !!

De Implementing Cisco Advanced Call Control and Mobility Services (CLACCM) training behandelt geavanceerde call control en mobiliteitsdiensten. Je leert hoe je de functies van Cisco Unified Communications Manager gebruikt om jouw communicatie-infrastructuur te consolideren tot een schaalbare, draagbare en veilige samenwerkingsoplossing. Door een combinatie van lessen en praktische ervaringen leer je ook over een schat aan andere functies, zoals Globalized Call Routing, Global Dial Plan Replication, Cisco Unified Mobility, Cisco Extension Mobility, Device Mobility, Session Initiation Protocol Uniform Resource Identifier ( SIP / URI) gespreksroutering, Call Admission Control, Cisco Unified Com…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Cisco, Cisco Associate CCNA / CCDA, Cisco Professional (CCDP / CCNP), Cisco Expert (CCDE / CCIE) en MPLS.

Al onze trainingen kunnen in plaats van een Open Rooster training ook als (Privé) maatwerktraining gevolgd worden. Omdat een privé-/maatwerktraining afgestemd is op de werkzaamheden en opleidingsbehoeftes van de cursisten, kan de trainingsduur vaak worden ingekort naar de helft van de tijd.

Daarnaast hoeven de cursisten niet te reizen, en kan de training op een in overleg te plannen datum plaatsvinden.

En dit alles tegen dezelfde tarieven als een Open Rooster training !!

De Implementing Cisco Advanced Call Control and Mobility Services (CLACCM) training behandelt geavanceerde call control en mobiliteitsdiensten. Je leert hoe je de functies van Cisco Unified Communications Manager gebruikt om jouw communicatie-infrastructuur te consolideren tot een schaalbare, draagbare en veilige samenwerkingsoplossing. Door een combinatie van lessen en praktische ervaringen leer je ook over een schat aan andere functies, zoals Globalized Call Routing, Global Dial Plan Replication, Cisco Unified Mobility, Cisco Extension Mobility, Device Mobility, Session Initiation Protocol Uniform Resource Identifier ( SIP / URI) gespreksroutering, Call Admission Control, Cisco Unified Communications Manager Express en Survivable Remote Site Telephony (SRST) gateway-technologieën, Cisco Unified Board Element Call-implementaties, signalering- en mediaprotocollen, gespreksdekking en tijdstip van routing.

De Implementing Cisco Advanced Call Control and Mobility Services (CLACCM) training behandelt geavanceerde call control en mobiliteitsdiensten. Je leert hoe je de functies van Cisco Unified Communications Manager gebruikt om jouw communicatie-infrastructuur te consolideren tot een schaalbare, draagbare en veilige samenwerkingsoplossing. Door een combinatie van lessen en praktische ervaringen leer je ook over een schat aan andere functies, zoals Globalized Call Routing, Global Dial Plan Replication, Cisco Unified Mobility, Cisco Extension Mobility, Device Mobility, Session Initiation Protocol Uniform Resource Identifier ( SIP / URI) gespreksroutering, Call Admission Control, Cisco Unified Communications Manager Express en Survivable Remote Site Telephony (SRST) gateway-technologieën, Cisco Unified Board Element Call-implementaties, signalering- en mediaprotocollen, gespreksdekking en tijdstip van routing.

De Implementing Cisco Advanced Call Control and Mobility Services (CLACCM) training behandelt geavanceerde call control en mobiliteitsdiensten. Je leert hoe je de functies van Cisco Unified Communications Manager gebruikt om jouw communicatie-infrastructuur te consolideren tot een schaalbare, draagbare en veilige samenwerkingsoplossing. Door een combinatie van lessen en praktische ervaringen leer je ook over een schat aan andere functies, zoals Globalized Call Routing, Global Dial Plan Replication, Cisco Unified Mobility, Cisco Extension Mobility, Device Mobility, Session Initiation Protocol Uniform Resource Identifier ( SIP / URI) gespreksroutering, Call Admission Control, Cisco Unified Communications Manager Express en Survivable Remote Site Telephony (SRST) gateway-technologieën, Cisco Unified Board Element Call-implementaties, signalering- en mediaprotocollen, gespreksdekking en tijdstip van routing.

Om deel te nemen aan deze training, dien je de volgende voorkennis te hebben:

  • Kennis over bruikbaarheid van internetbrowsers en algemeen computergebruik
  • Basiskennis van netwerktechnologieën
  • Basiskennis van spraak en video
  • Beschrijf de verschillende codecs en hoe ze worden gebruikt om analoge spraak om te zetten in digitale streams
  • Kennis van de opdrachtregel van Cisco Internetworking Operation System (Cisco IOS XE)
  • Beschrijf de architectuur van Cisco Collaboration-oplossingen
  • Definieer samenwerking en beschrijf het belangrijkste doel van belangrijke apparaten in een Cisco-samenwerkingsmodel voor on-premises implementatie
  • Configureer en wijzig vereiste parameters in Cisco Unified CM, inclusief serviceactivering, bedrijfsparameters, CM-groepen, tijdinstellingen en apparaatgroep
  • Implementeer en los problemen met IP-telefoons op via handmatige configuratie binnen Cisco Unified CM
  • Beschrijf en configureer eindpunten en algemeen vereiste functies
  • Vergelijk de IP Phone-signaleringsprotocollen van Session Initiation Protocol (SIP), H.323, Media Gateway Control Protocol (MGCP) en Skinny Call Control Protocol (SCCP)
  • Analyseer verkeerspatronen en kwaliteitsproblemen in geconvergeerde IP-netwerken die spraak-, video- en dataverkeer ondersteunen
  • Definieer Quality of Service (QoS) en zijn modellen
  • Beschrijf het gesprek instellen en demontageproces voor een SIP-apparaat inclusief codeconderhandeling met behulp van Session Description Protocol (SDP) en het instellen van mediakanalen
  • Beheer Cisco Unified CM-gebruikersaccounts (lokaal en via Lightweight Directory Access Protocol [LDAP])
  • Beschrijf een kiesplan en leg gespreksroutering uit in Cisco Unified Communications Manager
  • Configureer kiesplanelementen binnen één locatie Cisco Unified CM-implementatie, inclusief routegroepen, lokale routegroep, routelijsten, routepatronen, vertaalpatronen, transformaties, SIP-trunks en SIP-routepatronen
  • Implementeer globale gegroepeerde gespreksroutering binnen een Cisco Unified Communications Manager-cluster
  • Configureer gespreksrechten in Cisco Unified Communications Manager
  • Implementeer tolfraudepreventie
  • Implementeer algemene eindpuntfuncties, waaronder oproepparkeren, softkeys, gedeelde lijnen en ophaalgroepen
  • Implementeer PSTN-toegang (Public Switched Telephone Network) met behulp van Media Gateway Control Protocol (MGCP) -gateways
  • Implementeer een Cisco-gateway voor PSTN-toegang
  • Implementeer een eenvoudig SIP-kiesplan op een Cisco Interrupt Service Routine (ISR) -gateway om toegang tot het PSTN-netwerk mogelijk te maken
  • Implementeer en los problemen met mediabronnen op in Cisco Unified Communications Manager
  • Beheer Cisco Unified CM-toegang tot mediabronnen die beschikbaar zijn binnen Cisco Unified CM en Cisco ISR-gateways
  • Beschrijf tools voor rapportage en onderhoud, waaronder Unified Reports, Real Time Monitoring Tool (RTMT), Distributed Resource Scheduler (DRS) en Call Detail Records (CDR's) binnen Cisco Unified CM

INHOUD

  • Analyzing and Troubleshooting Signaling and Media Protocols
  • Implementing Cisco Unified Communications Manager Supplemental Services
  • Implementing Call Coverage in Cisco Unified
    Communications Manager
  • Configuring and Troubleshooting Cisco Unified Communications Manager Device Mobility
  • Configuring and Troubleshooting Cisco Unified Communications Manager Extension Mobility
  • Configuring and Troubleshooting Cisco Unified CM Unified Mobility
  • Implementing Cisco Unified Communications Manager Express
  • Implementing Globalized Call Routing
  • Implementing Remote Site Survivability
  • Implementing Call Admission Control in Cisco Unified Communications Manager
  • Implementing URI Calling in Cisco Unified Communications Manager
  • Troubleshooting Multisite Cisco Unified Communications Manager Deployments
  • Examining Global Dial Plan Replication
  • Configuring and Troubleshooting Cisco Unified Border Element
  • br>

    Lab outline

  • Analyze SIP, H.323, and Media Protocols
  • Troubleshoot SIP and Media Protocols
  • Implement Cisco Unified Communications Manager Supplemental Services
  • Implement Call Hunting and Call Queueing in Cisco Unified Communications Manager
  • Configure Device Mobility
  • Troubleshoot Cisco Unified Communications Manager Device Mobility
  • Configure Cisco Unified Communications Manager Extension Mobility
  • Troubleshoot Cisco Unified Communications Manager Extension Mobility
  • Configure Cisco Unified Mobility
  • Troubleshoot Cisco Unified Mobility
  • Implement Endpoints in Cisco Unified Communications Manager Express
  • Implement Endpoint Addressing and Call Routing in Cisco Unified Communications Manager Express
  • Implement Calling Privileges in Cisco Unified Communications Manager Express
  • Implement Hunt Groups, Call Park, and Paging in Cisco United Communications Manager Express
  • Implement Globalized Call Routing
  • Implement TEHO, PSTN Backup, and CoS in a Globalized Call-Routing Deployment
  • Implement MGCP Fallback and Survivable Remote Site Telephony
  • Implement Call Admission Control
  • Implement a URI-Based Dial Plan for Multisite Deployments
  • Troubleshoot Globalized Call Routing
  • Troubleshoot Call Admission Control
  • Implement Global Dial Plan Replication
  • Implement Cisco Unified Border Element
  • Troubleshoot Cisco Unified Border Element

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.
  • Vraag informatie aan over deze cursus. Je ontvangt vanaf dan ook een seintje wanneer iemand een ervaring deelt. Handige manier om jezelf eraan te herinneren dat je wilt blijven leren!
  • Bekijk gerelateerde producten mét ervaringen: Cisco.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.