Sales Training Consultative Selling
Beschrijving
Boek sneller resultaat met Consultative Selling!
Consultative selling betekent dat jij je opstelt als consultant of adviseur. Je helpt jouw prospect om eerst de behoefte in kaart te brengen. Daarna adviseer je de prospect over een optimale oplossing. Jouw oplossing is natuurlijk op basis van jouw dienstverlening.
Als verkoper is het je rol om waarde toe te voegen aan je (potentiële) klanten. Alleen dan ben je succesvol. Dat kan in deze tijd nog steeds met consultative selling. Want de kern van consultative selling is waarde toevoegen in de vorm van de behoefte van de klant scherp krijgen. En op basis daarvan een passende oplossing aanbieden. De manier van waarde toevoegen is wat mij betref…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Boek sneller resultaat met Consultative Selling!
Consultative selling betekent dat jij je opstelt als consultant of adviseur. Je helpt jouw prospect om eerst de behoefte in kaart te brengen. Daarna adviseer je de prospect over een optimale oplossing. Jouw oplossing is natuurlijk op basis van jouw dienstverlening.
Als verkoper is het je rol om waarde toe te voegen aan je (potentiële) klanten. Alleen dan ben je succesvol. Dat kan in deze tijd nog steeds met consultative selling. Want de kern van consultative selling is waarde toevoegen in de vorm van de behoefte van de klant scherp krijgen. En op basis daarvan een passende oplossing aanbieden. De manier van waarde toevoegen is wat mij betreft wel veranderd. In de huidige tijden wordt van een consultant | adviseur | accountmanager een andere manier van waarde toevoegen verwacht.
- De klant als uitgangspunt
- Effectieve vraagstelling
- Resultaat dat telt
Boek sneller resultaat met Consultative Selling.
Klanten uitdagen door prikkelende vragen en creatief advies
Het nieuwe Consultative Selling vraagt tegenwoordig wat anders van de verkoper. Van jou als verkoper wordt veel meer kennis en begrip gevraagd. Onder andere over de business en problemen van de klant. Weet jjij hoe het businessmodel van je prospect in elkaar zit? Weet je wie de klant van jouw prospect is? Jij zal dus moeten uitblinken op competenties als nieuwsgierigheid, creatief denken, lef en samenwerken.
Succesvolle verkopers onderscheiden zich door inzichten en ideeën. Hiermee helpen zij de klanten geld te besparen. Of geld te verdienen. Dat betekent dat jij de klant echt moet uitdagen op zijn | haar business. Door prikkelende vragen te stellen en door creatief te adviseren. Dan voeg je echt waarde toe!
Naast Consultative Selling bij de klant, zorg je via Social Selling dat de klant aan jou denkt als hij | zij iets nodig heeft.
De klant als uitgangspunt
De klant of de prospect moet altijd centraal staan. Jouw klanten betalen indirect namelijk jouw salaris, toch? Als jij de klant centraal stelt en waarde toevoegt is er een zeer grote kans dat de klant ook bij je terugkomt. Wist je dat het binnenhalen van een nieuwe klant vaak veel langer duurt? Waarom dan niet de focus op een perfecte dienstverlening leggen voor je bestaande klanten?
Effectieve vraagstelling
Nieuwsgierigheid wordt door klanten gewaardeerd. Als je nieuwsgierig bent achterhaal je namelijk veel meer over de klant. Zo kom je er door effectieve vraagstelling achter wat hij | zij belangrijk vindt. Waar liggen de pijnpunten? Of waar hij | zij van droomt. Een droom suggereert dat hij | zij dit nog niet bereikt heeft. En wat is er nou mooier dan een probleem op te lossen of een droom in te vullen?
Resultaat dat telt
Herken jij dit? Een prospect die je “te duur” vindt? Wat hij | zij zegt is: “ik zie de waarde niet”. Dit betekent dat je in het hele verkooptraject waarde moet toevoegen. Waarde door je goed voor te bereiden. En door de juiste vragen te stellen. Maar ook door je af te stemmen op de communicatiestijl van de ander. Tenslotte gaat het om het resultaat dat een klant wil bereiken. Zonder het bereiken van het gewenste resultaat zal een prospect niet voor jou of je oplossing kiezen.
Over Van Stein Consultancy
Al meer dan 15 jaar help ik teams, organisaties en zelfstandigen om succesvoller te worden.
Ik zet hier:
- salesassessments
- salestraining
- en salescoaching voor in.
Mijn doel is om jou of je team te helpen te verbeteren binnen sales. Boek resultaat met Consultative Selling, dat is toch ook wat jij wilt?
Anderen om schrijven mij als: direct, open, enthousiast en nieuwsgierig. Deze eigenschappen zet ik dan ook in om jou verder te helpen.
Naast de bovengenoemde eigenschappen zet ik ook mijn ervaring in. Vanaf 1991 heb ik alle verkooprollen zelf bekleed. En in alle rollen heb ik de nodige fouten gemaakt. Fouten die ik jou help te voorkomen.
Of je nou een junior, medior of senior in sales bent, onthoud gerust mijn slogan: "Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden!".
Ik help je graag verder te ontwikkelen.
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.