Coachend communiceren
Startdata en plaatsen
Beschrijving
Coachende communicatie helpt je als professional om effectiever je gesprekken met de ander op een diepere laag te kunnen voeren, waarbij de autonomie van de ander centraal staat. En hiermee een ander aan te zetten om in beweging te komen waardoor de ander groeit.
Leertraject
Deze scholing is bedoeld voor een ieder die werkzaam is in het operationele werkproces binnen een organisatie. En die tevens als taak heeft om de eigen collega’s op coachende wijze te ondersteunen bij de taken en werkzaamheden. Wat is coachend communiceren en wat is het effect daarvan op de ander? Hoe zorg je op coachende wijze dat de ander een taak zal uitvoeren? Jouw dagelijkse praktijk onder de loep nemen en coache…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Coachende communicatie helpt je als professional om effectiever je gesprekken met de ander op een diepere laag te kunnen voeren, waarbij de autonomie van de ander centraal staat. En hiermee een ander aan te zetten om in beweging te komen waardoor de ander groeit.
Leertraject
Deze scholing is bedoeld voor een ieder die werkzaam is in het operationele werkproces binnen een organisatie. En die tevens als taak heeft om de eigen collega’s op coachende wijze te ondersteunen bij de taken en werkzaamheden. Wat is coachend communiceren en wat is het effect daarvan op de ander? Hoe zorg je op coachende wijze dat de ander een taak zal uitvoeren? Jouw dagelijkse praktijk onder de loep nemen en coachend communiceren toe weten te passen. Je leert verschillende technieken en methodieken met betrekking tot het coachend communiceren.
Lesstof:
- Wat is coachend communiceren
- Wanneer ga je coachende communicatie inzetten en wanneer niet
- Kader van coachend communiceren, rapport, afstemmen met de ander en verwachtingen op coachende wijze kenbaar maken
- Vragen stellen, onder- en bovenstroom, metacommunicatie, kenbaar maken van wederzijdse verwachtingen
- De ander in beweging krijgen: jezelf uitzetten en de ander ‘aan’
- Actief luisteren en objectief observeren
- Oplossingsgericht coachen
- Oefenen met verschillende coachingsmethodieken
Resultaten:
- Je bent bekend met wat coachend communiceren inhoudt
- Je weet wanneer je het wel, maar ook wanneer niet moet toepassen
- Je weet coachend communiceren toe te passen in je dagelijkse werk
- Je kunt je coachende communicatie toepassen in je contact met anderen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.