Strategisch Leiderschap

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats
Logo van AOG School of Management
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,1 AOG School of Management heeft een gemiddelde beoordeling van 8,1 (uit 41 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8
Gemiddeld cijfer voor Strategisch Leiderschap
Gebaseerd op 1 ervaring Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_border
Jan
8
Strategisch Leiderschap

"Goede inhoudelijke opleiding met een breed palet van sprekers die verschillende visies op toekomstige ontwikkelingen van arbeid presenteerden waaruit je uiteindelijk jouw eigen visie haalt en die weet om te zetten in nieuwe kansen voor organisaties en individuen." - 15-02-2016 00:00

"Goede inhoudelijke opleiding met een breed palet van sprekers die verschillende visies op toekomstige ontwikkelingen van arbeid presenteerde… alles lezen - 15-02-2016 00:00

Startdata en plaatsen

placeGRONINGEN
17 jun. 2021 tot 20 mei. 2022
Toon rooster
event 17 juni 2021, 09:30-20:00, GRONINGEN, SLEI | Mod.1 | Economie, Maatschappij en toekomst
event 18 juni 2021, 09:00-16:00, GRONINGEN, SLEI | Mod.1 | Economie, Maatschappij en toekomst
event 6 september 2021, 09:30-20:00, Nog niet bekend, SLEI | Mod.2 | Strategie, Strategievorming en Stakeholders
event 7 september 2021, 09:00-16:00, Nog niet bekend, SLEI | Mod.2 | Strategie, Strategievorming en Stakeholders
event 11 oktober 2021, 09:30-20:00, Nog niet bekend, SLEI | Mod.3 | Strategie en waardecreatie
event 12 oktober 2021, 09:00-16:00, Nog niet bekend, SLEI | Mod.3 | Strategie en waardecreatie
event 11 november 2021, 08:30-19:00, Nog niet bekend, SLEI | Mod.4 | Marktwerking en positionering
event 12 november 2021, 08:00-15:00, Nog niet bekend, SLEI | Mod.4 | Marktwerking en positionering
event 14 december 2021, 09:30-20:00, GRONINGEN, SLEI | Mod.5 | Ondernemerschap, Leiderschap en samenwerken
event 15 december 2021, 09:00-16:00, GRONINGEN, SLEI | Mod.5 | Ondernemerschap, Leiderschap en samenwerken
event 10 januari 2022, 09:30-20:00, Nog niet bekend, SLEI | Mod.6 | Innovatie, business development en strategic sourcing
event 11 januari 2022, 09:00-16:00, Nog niet bekend, SLEI | Mod.6 | Innovatie, business development en strategic sourcing
event 8 februari 2022, 09:30-20:00, GRONINGEN, SLEI | Mod.7 | Strategisch leiderschap
event 9 februari 2022, 09:00-16:00, GRONINGEN, SLEI | Mod.7 | Strategisch leiderschap
event 4 april 2022, 09:30-19:00, Nog niet bekend, SLEI | Toetsing
event 5 april 2022, 10:00-13:00, Nog niet bekend, SLEI | Toetsing
event 22 april 2022, 09:00-17:00, Nog niet bekend, SLEI | Toetsing herkansingen
event 20 mei 2022, 16:00-17:30, GRONINGEN, SLEI | Diploma uitreiking

Beschrijving

Voorop in strategievorming

De wereld verandert razendsnel. Het is een cliché, maar daarmee niet minder waar. Grote ontwikkelingen op het gebied van technologie, demogra?e, duurzaamheid en politiek leiden tot complexe problemen of ‘wicked problems’. Hoe gaat u om met complexe strategische vraagstukken? Hoe stuurt u uw organisatie in een toekomstbestendige richting als u niet weet hoe die toekomst er uit ziet?

Verandering is van alle tijden. Bijzonder voor onze tijd zijn de snelheid, onzekerheid en onvoorspelbaarheid ervan. Er komen namelijk in een korte tijd zoveel ontwikkelingen en technologieën bij elkaar, dat niemand de uitkomsten ervan kan voorspellen. De impact ervan zien we dagelijks om…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Voorop in strategievorming

De wereld verandert razendsnel. Het is een cliché, maar daarmee niet minder waar. Grote ontwikkelingen op het gebied van technologie, demogra?e, duurzaamheid en politiek leiden tot complexe problemen of ‘wicked problems’. Hoe gaat u om met complexe strategische vraagstukken? Hoe stuurt u uw organisatie in een toekomstbestendige richting als u niet weet hoe die toekomst er uit ziet?

Verandering is van alle tijden. Bijzonder voor onze tijd zijn de snelheid, onzekerheid en onvoorspelbaarheid ervan. Er komen namelijk in een korte tijd zoveel ontwikkelingen en technologieën bij elkaar, dat niemand de uitkomsten ervan kan voorspellen. De impact ervan zien we dagelijks om ons heen. Onze economische, sociale en maatschappelijke structuren veranderen en stellen ons voor wicked problems. De toekomst is weggelegd voor organisaties die waarde creëren door deze complexe problemen vanuit nieuwe perspectieven op te lossen.
Strategisch Leiderschap ontwikkelen
Als verantwoordelijke voor strategie zijn de ogen op u gericht. Hoe stuurt u de organisatie in een toekomstbestendige richting, als de kaders fundamenteel onzeker en onvoorspelbaar zijn? Het antwoord is kort: het komt aan op uw leiderschap. Heeft u een visie op de toekomst? Kunt u daarop een onderbouwde strategie ontwikkelen? Kunt u voorwaarden creëren in uw organisatie en uw stakeholders inspireren en meenemen in uw koers? Bij AOG School of Management ontwikkelt u zich tot een Strategisch Leider.

Als ondernemer, bestuurder, manager of adviseur staat u voor een enorme uitdaging. In de leergang Strategisch Leiderschap leert u hoe u strategische beslissingen neemt in die onzekere en onvoorspelbare wereld. Hoe u mensen inspireert en uw organisatie in lijn brengt met uw koers. Na het volgen van de leergang bent u geen volger, maar staat u aan het stuur van strategievorming.


- Heeft u een duurzame manier van denken en doen ontwikkeld, waarmee u uw organisatie strategische richting geeft. Nu en in de toekomst.
- Heeft u zich ontwikkeld zich tot krachtig gesprekspartner en verbinder in het proces van strategievorming.
- Door anders te leren denken en afstand te nemen, leert u vanuit nieuwe perspectieven te kijken naar de wicked problems in uw organisatie.
- Heeft u uw strategische visie gelinkt aan een actueel vraagstuk uit uw eigen praktijk in een visiedocument.

Module 1 | Economie, Maatschappij en Toekomst
Conceptueel denken over de toekomst
De wereld is volop in beweging. We worden overspoeld met informatie en trends. Hoe herkent u relevante ontwikkelingen? In deze eerste module leert u met een strategische blik naar de toekomst te kijken. We onderzoeken actuele ontwikkelingen in de economie en maatschappij. En hoe deze uw strategie kunnen beïnvloeden.
Module 2 | Strategie, Strategievorming en Stakeholders
Theoretische onderbouwing van strategievorming
Strategie is geen ongrijpbaar begrip, maar een vakgebied met concrete modellen en tools. U leert de meest actuele theorie achter strategievorming. U reflecteert op hoe uw eigen organisatie met strategie omgaat. En welke belanghebbenden en betrokkenen er zijn in het proces.
Module 3 | Strategie en Waardecreatie
Waardecreatie: succes is meer dan geld
U wilt waardecreatie voor uw organisatie in de toekomst veiligstellen. Succesvolle organisaties kijken niet alleen naar financiële winst. Waarde zit bijvoorbeeld ook in het imago en tevredenheid bij klanten en in kennis en trots van medewerkers. In deze module leert u wat waardecreatie is, hoe u de waarde meet en hoe u er op stuurt. Tot slot verkennen we de wisselwerking tussen strategie en governance.
Module 4 | Marktwerking en Positionering
Opereren op (nieuwe) markten
De markt waarin u zit, beïnvloedt uw corporate strategy. Maar andersom kunt u ook de markt beïnvloeden. Bijvoorbeeld met uw positionering: de onderscheidende positie van uw merk in het brein van uw doelgroepen. Biedt u de beste kwaliteit of de beste koop? Bent u vernieuwend of ambachtelijk? In deze module verkent u de invloed van marktwerking en positionering op strategievorming.
Module 5 | Ondernemerschap, Leiderschap en Samenwerken
Richting bepalen en keuzes maken
Strategisch leiderschap draait enerzijds om keuzes maken. En anderzijds om het meenemen van mensen in de strategie. In deze module leert u hoe u mensen verbindt rondom uw visie en hoe u ze motiveert om te transformeren. U reflecteert ook op uw eigen competenties. Welke ontwikkeling moet u zelf maken om een strategisch leider te zijn? Daarnaast kijken we over de grens van uw organisatie. Naar het belang van samenwerking in uw keten.
Module 6 | Innovatie, Business Development en Strategic Sourcing
Realisatie van markt- en organisatieconcepten
Om ook in de toekomst succesvol te zijn, wilt u innoveren. Maar hoe ontwikkelt u succesvol nieuwe markt- en organisatieconcepten? Hoe vertaalt u klantbehoeften naar nieuwe producten of diensten? En wat vraagt dat van uw resources? Bijvoorbeeld van de inzet van ICT? Heeft u deze kennis in huis, of haalt u deze van buiten de organisatie?
Module 7 | Strategisch Leiderschap en Verandering
Kennis en inzichten integreren
Strategische keuzes vragen vaak om verandering van de organisatie. In deze laatste module verkent u de gevolgen van strategische keuzes voor de alignment van de organisatie. Kortom: hoe brengt u de organisatie in lijn met uw strategie? Wat is uw visie op organisatieontwikkeling en wat vraagt dat van uw ondernemerschap? U legt daarbij een directe verbinding met uw eigen organisatie.

8
Gemiddeld cijfer voor Strategisch Leiderschap
Gebaseerd op 1 ervaring
starstarstarstarstar_border
Jan
8
Strategisch Leiderschap

"Goede inhoudelijke opleiding met een breed palet van sprekers die verschillende visies op toekomstige ontwikkelingen van arbeid presenteerden waaruit je uiteindelijk jouw eigen visie haalt en die weet om te zetten in nieuwe kansen voor organisaties en individuen." - 15-02-2016 00:00

"Goede inhoudelijke opleiding met een breed palet van sprekers die verschillende visies op toekomstige ontwikkelingen van arbeid presenteerde… alles lezen - 15-02-2016 00:00

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.