Offertes die scoren; 15% meer opdrachten!
Beschrijving
Uit diverse onafhankelijke onderzoeken blijkt, dat gemiddeld slechts 20% van uitgebrachte offertes worden omgezet en het is voor ondernemers soms niet goed duidelijk waarom dit percentage zo laag ligt. De training geeft niet alleen antwoord op de vraag waarom veel offertes geen opdracht worden, maar wordt aan de hand van de dagelijkse praktijk aangetoond dat het omzettingspercentage aanzienlijk kan worden verhoogd.
Doelgroep:
Deze training is geschikt voor iedereen die regelmatig offertes schrijft en/of opvolgt en die zelfstandig de inhoud, het taalgebruik en de lay-out mag bepalen.
Leerdoel:
Het omzettingspercentage van offertes met minimaal 15% verhogen door een beter commercieel begr…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Uit diverse onafhankelijke onderzoeken blijkt, dat gemiddeld slechts 20% van uitgebrachte offertes worden omgezet en het is voor ondernemers soms niet goed duidelijk waarom dit percentage zo laag ligt. De training geeft niet alleen antwoord op de vraag waarom veel offertes geen opdracht worden, maar wordt aan de hand van de dagelijkse praktijk aangetoond dat het omzettingspercentage aanzienlijk kan worden verhoogd.
Doelgroep:
Deze training is geschikt voor iedereen die regelmatig offertes
schrijft en/of opvolgt en die zelfstandig de inhoud, het
taalgebruik en de lay-out mag bepalen.
Leerdoel:
Het omzettingspercentage van offertes met minimaal 15%
verhogen door een beter commercieel begrip, een beter gesprek met
een prospect of klant, een modernere vormgeving, indeling en beter
taalgebruik.
Methode:
Voor aanvang van de training zal de trainer, samen met de directie,
het beleid omtrent vormgeving en inhoud van de offertes nieuwe
stijl worden vastgelegd.
Programma onderdelen:
Rol:
De rol van de offerte in het verkoopproces.
Het onderscheidend vermogen van uw offerte.
De faal- en succesfactoren van offertes.
Greep houden op de offerte.
Wanneer en hoe offertes opvolgen.
Taalgebruik:
Eigenschappen en voordelen; wat koopt de klant en hoe beschrijft u
dat?
Schrijven is schrappen; wees kort en helder.
Vormgeving offertes
De drie belangrijkste componenten; uiterlijk, inhoud en vorm.
Het aanbrengen van leesaccenten; bepaal zelf de richting!
Werkvormen:
Voorafgaande aan de training wordt een analyse gemaakt van het
omzettingspercentage van offertes in opdrachten voor het
onderzoeken van de faal- en succesfactoren. Er worden diverse
offertes verzameld die als praktijkoefening tijdens de training
worden gebruikt.
Trainer:
Phil Kleingeld
Auteur van: Offertes die scoren
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.