Cursus Copywriting

Niveau
Tijdsduur
Logo van Eduvision
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 7,6 Eduvision heeft een gemiddelde beoordeling van 7,6 (uit 36 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Eduvision biedt dit product standaard aan in de volgende regio's: Apeldoorn, Den Haag, Eindhoven, Enschede, Groningen, Utrecht

Beschrijving

Welkom bij de cursus Copywriting

Creatieve vormgeving en een aansprekende tekst zijn eigenschappen van goede advertenties, reclameteksten en webteksten. U maakt tijdens de Cursus Copywriting kennis met de reclamewereld en de kracht van goede reclame. De relatie tussen reclame en psychologie wordt daarnaast uitgebreid belicht. Tijdens deze cursus gaan we aan de slag met diverse disciplines, waaronder direct mailing, reclame-, brochure- en webteksten. U leert zelf schrijven en ontwikkelt een concept. Deze praktijkcase loopt als rode draad door deze cursus.

Wat kunt u na afloop?

Na afloop van de Cursus Copywriting bent u in staat een website, brochure, tijdschrift of bijvoorbeeld een mailing va…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Copywriting, Schrijven voor het web, Schriftelijke communicatie, Brieven schrijven en Verhalen schrijven.

Welkom bij de cursus Copywriting

Creatieve vormgeving en een aansprekende tekst zijn eigenschappen van goede advertenties, reclameteksten en webteksten. U maakt tijdens de Cursus Copywriting kennis met de reclamewereld en de kracht van goede reclame. De relatie tussen reclame en psychologie wordt daarnaast uitgebreid belicht. Tijdens deze cursus gaan we aan de slag met diverse disciplines, waaronder direct mailing, reclame-, brochure- en webteksten. U leert zelf schrijven en ontwikkelt een concept. Deze praktijkcase loopt als rode draad door deze cursus.

Wat kunt u na afloop?

Na afloop van de Cursus Copywriting bent u in staat een website, brochure, tijdschrift of bijvoorbeeld een mailing van goede en aansprekende teksten te voorzien en weet u hoe u bepaalde doelgroepen kunt bereiken.


De cursus bestaat uit een viertal modules die samen drie dagen beslaan.

Reclame, media en merkpersoonlijkheid

U maakt kennis met de reclame- en mediawereld en de diverse reclamevormen. Daarnaast bespreken we de werking van een reclamebureau. Diverse reclamecodes en wetgeving zullen de revue passeren, waarbij vormgeving en grafische technieken niet vergeten worden. We sluiten deze module af met het begrip merkpersoonlijkheid.

Psychologie en gedrukte media

De lezer moet het gevoel krijgen dat de tekst speciaal voor hem/haar geschreven is. Hier schuift de psychologie aan. Om erachter te komen hoe u uw lezer kunt boeien met uw tekst moet u als het ware in de gedaante van uw lezer kruipen. We bespreken daarnaast diverse gedrukte media en leggen de bekende valkuilen aan u voor.

Conceptontwikkeling en schrijfproces

Voordat er een tekst geschreven kan worden gaan er nog een aantal stappen aan vooraf. Denk bijvoorbeeld aan een doelgroepsomschrijving en de vormgeving. Deze stappen noemen we het schrijfproces. Tijdens deze module ontwikkelt u een concept aan de hand van dit schrijfproces.

Schrijven, schrijven, schrijven

De enige manier om het vak onder de knie te krijgen is door zelf uw teksten te schrijven en concepten te ontwikkelen. Schrijven is schrappen wordt vaak gezegd. Door veel te oefenen worden uw teksten steeds overtuigender. We gaan daarom uitgebreid aan de slag met diverse disciplines, waaronder; direct mailing, brochures en webteksten. We bekijken de teksten vanuit verschillende perspectieven en u leert deze vanuit diverse invalshoeken te (her)schrijven.

Praktijkcase

Tijdens de les gaat u daadwerkelijk aan de slag met een praktijkcase. Aan de hand van de geleerde theorie start u met het schrijven van een eigen reclametekst. Zorg er dus voor dat u een praktijkcase heeft waarmee u aan de slag kan. Deze kan uiteraard ook fictief zijn.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.