Training Marketing Analytics & Intelligence
Startdata en plaatsen
computer Online: Virtueel 10 okt. 2024 tot 7 nov. 2024Toon rooster event 10 oktober 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1 event 17 oktober 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2 event 24 oktober 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 3 event 31 oktober 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 4 event 7 november 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 5 |
placeSt. Niklaas 16 okt. 2024 tot 13 nov. 2024Toon rooster event 16 oktober 2024, 09:30-16:30, St. Niklaas, Dag 1 event 23 oktober 2024, 09:30-16:30, St. Niklaas, Dag 2 event 30 oktober 2024, 09:30-16:30, St. Niklaas, Dag 3 event 6 november 2024, 09:30-16:30, St. Niklaas, Dag 4 event 13 november 2024, 09:30-16:30, St. Niklaas, Dag 5 |
placeAntwerpen 28 okt. 2024 tot 2 dec. 2024Toon rooster event 28 oktober 2024, 09:30-16:30, Antwerpen, Dag 1 event 4 november 2024, 09:30-16:30, Antwerpen, Dag 2 event 18 november 2024, 09:30-16:30, Antwerpen, Dag 3 event 25 november 2024, 09:30-16:30, Antwerpen, Dag 4 event 2 december 2024, 09:30-16:30, Antwerpen, Dag 5 |
placeBrussel 28 okt. 2024 tot 2 dec. 2024Toon rooster event 28 oktober 2024, 09:30-16:30, Brussel, Dag 1 event 4 november 2024, 09:30-16:30, Brussel, Dag 2 event 18 november 2024, 09:30-16:30, Brussel, Dag 3 event 25 november 2024, 09:30-16:30, Brussel, Dag 4 event 2 december 2024, 09:30-16:30, Brussel, Dag 5 |
placeGent 28 okt. 2024 tot 2 dec. 2024Toon rooster event 28 oktober 2024, 09:30-16:30, Gent, Dag 1 event 4 november 2024, 09:30-16:30, Gent, Dag 2 event 18 november 2024, 09:30-16:30, Gent, Dag 3 event 25 november 2024, 09:30-16:30, Gent, Dag 4 event 2 december 2024, 09:30-16:30, Gent, Dag 5 |
computer Online: Virtueel 8 nov. 2024 tot 6 dec. 2024Toon rooster event 8 november 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1 event 15 november 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2 event 22 november 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 3 event 29 november 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 4 event 6 december 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 5 |
placeSt. Niklaas 14 nov. 2024 tot 12 dec. 2024Toon rooster event 14 november 2024, 09:30-16:30, St. Niklaas, Dag 1 event 21 november 2024, 09:30-16:30, St. Niklaas, Dag 2 event 28 november 2024, 09:30-16:30, St. Niklaas, Dag 3 event 5 december 2024, 09:30-16:30, St. Niklaas, Dag 4 event 12 december 2024, 09:30-16:30, St. Niklaas, Dag 5 |
placeAntwerpen 26 nov. 2024 tot 24 dec. 2024Toon rooster event 26 november 2024, 09:30-16:30, Antwerpen, Dag 1 event 3 december 2024, 09:30-16:30, Antwerpen, Dag 2 event 10 december 2024, 09:30-16:30, Antwerpen, Dag 3 event 17 december 2024, 09:30-16:30, Antwerpen, Dag 4 event 24 december 2024, 09:30-16:30, Antwerpen, Dag 5 |
placeBrussel 26 nov. 2024 tot 24 dec. 2024Toon rooster event 26 november 2024, 09:30-16:30, Brussel, Dag 1 event 3 december 2024, 09:30-16:30, Brussel, Dag 2 event 10 december 2024, 09:30-16:30, Brussel, Dag 3 event 17 december 2024, 09:30-16:30, Brussel, Dag 4 event 24 december 2024, 09:30-16:30, Brussel, Dag 5 |
placeGent 26 nov. 2024 tot 24 dec. 2024Toon rooster event 26 november 2024, 09:30-16:30, Gent, Dag 1 event 3 december 2024, 09:30-16:30, Gent, Dag 2 event 10 december 2024, 09:30-16:30, Gent, Dag 3 event 17 december 2024, 09:30-16:30, Gent, Dag 4 event 24 december 2024, 09:30-16:30, Gent, Dag 5 |
computer Online: Virtueel 9 dec. 2024 tot 6 jan. 2025Toon rooster event 9 december 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1 event 16 december 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2 event 23 december 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 3 event 30 december 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 4 event 6 januari 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 5 |
placeSt. Niklaas 13 dec. 2024 tot 10 jan. 2025Toon rooster event 13 december 2024, 09:30-16:30, St. Niklaas, Dag 1 event 20 december 2024, 09:30-16:30, St. Niklaas, Dag 2 event 27 december 2024, 09:30-16:30, St. Niklaas, Dag 3 event 3 januari 2025, 09:30-16:30, St. Niklaas, Dag 4 event 10 januari 2025, 09:30-16:30, St. Niklaas, Dag 5 |
computer Online: Virtueel 7 jan. 2025 tot 4 feb. 2025Toon rooster event 7 januari 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1 event 14 januari 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2 event 21 januari 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 3 event 28 januari 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 4 event 4 februari 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 5 |
placeAntwerpen 8 jan. 2025 tot 5 feb. 2025Toon rooster event 8 januari 2025, 09:30-16:30, Antwerpen, Dag 1 event 15 januari 2025, 09:30-16:30, Antwerpen, Dag 2 event 22 januari 2025, 09:30-16:30, Antwerpen, Dag 3 event 29 januari 2025, 09:30-16:30, Antwerpen, Dag 4 event 5 februari 2025, 09:30-16:30, Antwerpen, Dag 5 |
placeBrussel 8 jan. 2025 tot 5 feb. 2025Toon rooster event 8 januari 2025, 09:30-16:30, Brussel, Dag 1 event 15 januari 2025, 09:30-16:30, Brussel, Dag 2 event 22 januari 2025, 09:30-16:30, Brussel, Dag 3 event 29 januari 2025, 09:30-16:30, Brussel, Dag 4 event 5 februari 2025, 09:30-16:30, Brussel, Dag 5 |
placeGent 8 jan. 2025 tot 5 feb. 2025Toon rooster event 8 januari 2025, 09:30-16:30, Gent, Dag 1 event 15 januari 2025, 09:30-16:30, Gent, Dag 2 event 22 januari 2025, 09:30-16:30, Gent, Dag 3 event 29 januari 2025, 09:30-16:30, Gent, Dag 4 event 5 februari 2025, 09:30-16:30, Gent, Dag 5 |
placeSt. Niklaas 13 jan. 2025 tot 10 feb. 2025Toon rooster event 13 januari 2025, 09:30-16:30, St. Niklaas, Dag 1 event 20 januari 2025, 09:30-16:30, St. Niklaas, Dag 2 event 27 januari 2025, 09:30-16:30, St. Niklaas, Dag 3 event 3 februari 2025, 09:30-16:30, St. Niklaas, Dag 4 event 10 februari 2025, 09:30-16:30, St. Niklaas, Dag 5 |
computer Online: Virtueel 5 feb. 2025 tot 5 mrt. 2025Toon rooster event 5 februari 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1 event 12 februari 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2 event 19 februari 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 3 event 26 februari 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 4 event 5 maart 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 5 |
placeAntwerpen 6 feb. 2025 tot 6 mrt. 2025Toon rooster event 6 februari 2025, 09:30-16:30, Antwerpen, Dag 1 event 13 februari 2025, 09:30-16:30, Antwerpen, Dag 2 event 20 februari 2025, 09:30-16:30, Antwerpen, Dag 3 event 27 februari 2025, 09:30-16:30, Antwerpen, Dag 4 event 6 maart 2025, 09:30-16:30, Antwerpen, Dag 5 |
placeBrussel 6 feb. 2025 tot 6 mrt. 2025Toon rooster event 6 februari 2025, 09:30-16:30, Brussel, Dag 1 event 13 februari 2025, 09:30-16:30, Brussel, Dag 2 event 20 februari 2025, 09:30-16:30, Brussel, Dag 3 event 27 februari 2025, 09:30-16:30, Brussel, Dag 4 event 6 maart 2025, 09:30-16:30, Brussel, Dag 5 |
Beschrijving
Organisaties beschikken tegenwoordig over enorme hoeveelheden klant- en marktdata, die hen kunnen helpen om sturing te geven aan de marketing strategie en campagnes, om zo meer waarde te leveren aan hun klanten. Marketing analytics is een benaming voor het geheel aan methoden, processen, tools en vaardigheden waarmee je data omzet in waarde voor je marketing.
Voor organisaties in vrijwel iedere sector, of het nu overheid, gezondheidszorg, retail, bank- of verzekeringswezen is, geldt dat mensen met goede kennis van data analysetechnieken vandaag de dag onmisbaar zijn.
Maar wat houden al die buzzwords, zoals Big Data, Data Mining, Machine Learning en Predictive Analytics nu eigenlijk in? Hoe z…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Organisaties beschikken tegenwoordig over enorme hoeveelheden klant- en marktdata, die hen kunnen helpen om sturing te geven aan de marketing strategie en campagnes, om zo meer waarde te leveren aan hun klanten. Marketing analytics is een benaming voor het geheel aan methoden, processen, tools en vaardigheden waarmee je data omzet in waarde voor je marketing.
Voor organisaties in vrijwel iedere sector, of het nu overheid, gezondheidszorg, retail, bank- of verzekeringswezen is, geldt dat mensen met goede kennis van data analysetechnieken vandaag de dag onmisbaar zijn.
Maar wat houden al die buzzwords, zoals Big Data, Data Mining, Machine Learning en Predictive Analytics nu eigenlijk in? Hoe zorg je ervoor dat de kwaliteit van je informatie dusdanig geborgd is, dat je er strategische beslissingen op kunt baseren? Welke methoden, technieken en systemen liggen hieraan ten grondslag? Welke vaardigheden moet je als marketing data professional hebben om succesvol te zijn?
Training Marketing Analytics & Big Data
Tijdens de Training Marketing Analytics & Big Data maak je kennis met diverse data analysetechnieken en leer je hoe je data analyse binnen een organisatie op de juiste wijze toepast. We geven een overview van de beschikbare methoden, modellen, algoritmen en tools en je leert welke analysetechnieken en -tools je toepast in verschillende scenario's.
Een praktijkcase loopt als rode draad door de training. Je past het CRISP-DM 6 fasen model (Cross Industry Standard Process for Data Mining) toe, één van de meest gebruikte Data Mining modellen in de markt. Je analyseert de business case en de bijbehorende data, je prepareert en modelleert de data, evalueert je model en past het toe op de data. Tenslotte ga je je resultaten visualiseren. De praktijkcase sluit zo goed mogelijk aan bij de dagelijkse werkomgeving van de deelnemers aan de training.
We geven een overview van beschikbare platforms (zoals Azure), analyse- en visualisatiesoftware (Rapidminer, Orange, Power BI, Qlik, Tableau, Google Data Studio) en de hele Data Management omgeving (aan de hand van het DAMA DMBOK framework).
Bedrijfstraining Marketing Analytics & Big Data
Heb je collega's met dezelfde opleidingsbehoeften? In een bedrijfstraining kunnen wij de training volledig op maat verzorgen voor jou individueel of samen met een groep collega's. Zo sluit een bedrijfstraining perfect aan bij de wensen, voorkennis en analyse cases in jouw organisatie. Zo kun je tijdens een bedrijfstraining werken met je eigen datasets en leer je hoe je daaruit waarde kunt halen voor je eigen processen.
Tijdens de cursus Marketing Analytics & Big Data komen de volgende onderwerpen aan bod:
- Introductie data analyse en Big Data
-
- Wat is big data?
- Begrippen en terminologie
- Toekomst van data science en machine learning
- Datakwaliteit
- ETL processen
- Algoritmen en analytics
- Infrastructuur en tools
- Het Data Analytics proces
-
- Introductie CRISP-DM model
-
- Business Understanding
- Data Understanding
- Data preparation
- Modeling
- Evaluation
- Deployment
- Customer Journey
- Segmentatie & Profiling
- Datavisualisatie en rapportage
- Architectuur en platformen voor data analytics
- Data management
-
- Het DAMA DMBOK framework
- Governance en compliance
- Data Security en privacy
- Praktijkcase: Data Mining proces uitvoeren aan de hand van het CRISP-DM model
-
- De case wordt zoveel mogelijk afgestemd op de achtergrond van de deelnemers
- Gebruikmaken van verschillende analyse processen en algoritmen
- Visualiseren van resultaten in een rapportage tool
- Roadmap voor implementatie van data analyse in marketing processen
- Best Practices
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.