Training Servicegericht chatten

Tijdsduur
Logo van Extra Trainers
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,5 Extra Trainers heeft een gemiddelde beoordeling van 8,5 (uit 34 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Extra Trainers biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: 's-Hertogenbosch, Alkmaar, Almere / Lelystad, Alphen aan den Rijn, Amersfoort, Amsterdam, Apeldoorn, Arnhem, Assen, Breda, Delft, Den Haag, Deventer, Dordrecht, Drachten, Ede, Eindhoven, Emmen, Enschede, Gouda, Groningen, Haarlem, Haarlemmermeer, Heerenveen, Hilversum, Leeuwarden, Leiden, Maastricht, Middelburg, Nijmegen, Roermond, Rotterdam, Terneuzen, Tilburg, Utrecht, Veenendaal, Venlo, Westland, Zaanstad, Zoetermeer, Zwolle

Beschrijving

Voor organisaties en bedrijven is live chat een effectieve manier binnenkomende vragen klantvriendelijk en effectief te beantwoorden. Menselijke dialoog via live chat maakt het contact meer persoonlijk. Contact met leden, abonnees, verzekerden, klanten en relaties. Goed voor meer loyaliteit en klanttevredenheid.

Met echte en inhoudelijke ‘human conversation’ verschuift beantwoording via chat van een mechanische probleembenadering naar menselijke oplossingsgerichtheid. Door proactief contact, actief luisteren, goede vragen stellen, op vervolgvragen anticiperen en écht meeleven, begrijpen chatmedewerkers vragen sneller en beter. En beantwoorden zij vragen efficiënt en vriendelijk.

In de trai…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Loopbaanadvies, POP & Loopbaangesprekken, Persoonlijke ontwikkeling, Loopbaancoaching en Jouw Loopbaan.

Voor organisaties en bedrijven is live chat een effectieve manier binnenkomende vragen klantvriendelijk en effectief te beantwoorden. Menselijke dialoog via live chat maakt het contact meer persoonlijk. Contact met leden, abonnees, verzekerden, klanten en relaties. Goed voor meer loyaliteit en klanttevredenheid.

Met echte en inhoudelijke ‘human conversation’ verschuift beantwoording via chat van een mechanische probleembenadering naar menselijke oplossingsgerichtheid. Door proactief contact, actief luisteren, goede vragen stellen, op vervolgvragen anticiperen en écht meeleven, begrijpen chatmedewerkers vragen sneller en beter. En beantwoorden zij vragen efficiënt en vriendelijk.

In de training Servicechat leer je hoe je met krachtige en klantgerichte chatvaardigheden vragenstellers goed helpt en blij maakt.

Mogelijke onderwerpen

  • de spelregels van live chat
  • merkgerelateerde tone of voice
  • proactieve dialoog initiëren
  • kritisch lezen en ‘luisteren
  • leiding nemen en oplossingsgericht regie houden
  • samenvatten en doorvragen
  • klantgericht schrijven
  • actief schrijven
  • positief en modern taalgebruik (toch zakelijk!)
  • gemak creëren
  • meeleven met de klant
  • omgaan met emoties
  • commerciële kansen pakken

De training Servicechat duurt standaard een dag. Het is ook mogelijk binnen je bedrijf een training op maat te organiseren. De onderwerpen en duur van de training stemmen we dan in overleg af.

Onze aanpak is effectief omdat de voorbeelden, onderwerpen en oefeningen in de training en de benadering van de trainer aansluiten bij jullie dagelijks werk

Wij geloven dat mensen hun gedrag of communicatie aanpassen wanneer zij daarvan het nut zien. In onze trainingen ervaren deelnemers op een praktische manier hoe iets óók kan of anders kan. Zij worden bewust van hun manier van denken en doen en we bieden hen keuzes. Als zij merken wat het oplevert, gaan ze het daarna doen. Wel zo effectief.

In onze trainingen ondersteunt theorie op een frisse en heldere manier afwisselende en herkenbare oefeningen. En zorgen duidelijke handvatten, feedback, adviezen en tips ervoor dat deelnemers nieuwe vaardigheden en inzichten direct in de praktijk toepassen.

  • Onze trainingen zijn maatwerk. We werken met cases uit jullie eigen praktijk.
  • Deelnemers krijgen een training in open sfeer waar ervaren, doen en plezier centraal staan.
  • Onze trainingen bestaan voor 75% uit praktijk en 25% theorie.
  • We gebruiken veel verschillende werkvormen: rollenspellen, spelvormen, instructie en praktijkopdrachten.
  • Onze trainingen stemmen we af op het niveau en de leerstijlen van deelnemers.

Wij trainen in groepen van maximaal acht personen. Dit biedt de deelnemers veel individuele aandacht, waardoor persoonlijke aandachtspunten duidelijk naar voren komen en opgelost worden.

Onze trainers zijn ervaren op het gebied van communicatie & gedrag en trainen veel bij toonaangevende bedrijven en organisaties. Evaluaties zijn uitstekend. 

Maak het verschil. In wat je zegt, schrijft en doet.

Al dik 20 jaar trainen we bij honderden organisaties. Met didactische kennis versterken we mensen, teams of afdelingen. Op een praktische én leuke manier.

Communicatie & gedrag, teamsamenwerking en persoonlijke ontwikkeling: we sluiten altijd aan op je wensen.

Volg je training incompany, individueel of via ons open rooster. Online kan ook!

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.