Opleiding Data-driven marketing met Google Analytics
Startdata en plaatsen
Frankwatching Academy biedt dit product standaard aan in de volgende regio's: Amsterdam, Antwerpen, Breda, Utrecht
Beschrijving
Ontgrendel de kracht van Google Analytics, Google Tag Manager en Google Looker StudioWil je betekenisvolle analyses en metingen uitvoeren om daarmee de beste versie van jouw website of webapp te kunnen realiseren? Dan is het essentieel om niet alleen Google Analytics 4 te beheersen, maar ook Looker Studio en Google Tag Manager onder de knie te krijgen.
Maar waarom zijn deze tools zo onmisbaar in jouw skillset?
Google Analytics 4 helpt je het gedrag en de prestaties van je website of app te meten en analyseren. Om vervolgens écht het maximale uit deze gegevens te halen, is een juiste implementatie en configuratie van je trackingcode en gebeurtenissen cruciaal. Google Tag Manager is zo’n hand…Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Wil je betekenisvolle analyses en metingen uitvoeren om daarmee de beste versie van jouw website of webapp te kunnen realiseren? Dan is het essentieel om niet alleen Google Analytics 4 te beheersen, maar ook Looker Studio en Google Tag Manager onder de knie te krijgen.
Maar waarom zijn deze tools zo onmisbaar in jouw skillset?
Google Analytics 4 helpt je het gedrag en de prestaties van je website of app te meten en analyseren. Om vervolgens écht het maximale uit deze gegevens te halen, is een juiste implementatie en configuratie van je trackingcode en gebeurtenissen cruciaal. Google Tag Manager is zo’n handige tool waarmee je die trackingcode en gebeurtenissen kunt beheren en optimaliseren, zonder dat je de code van je website of app hoeft aan te passen. Looker Studio, voorheen bekend als Google Data Studio, is een gebruiksvriendelijke en gratis tool. Het stelt je in staat om interactieve dashboards en rapporten te maken met meer dan 800 databronnen, waaronder Google Analytics 4.Door deze drie tools te beheersen krijg je de volledige controle over je gegevens en blijf je de concurrentie voor. Je ontgrendelt daarmee namelijk het volledige potentieel van Google Cloud om gegevens te verzamelen, analyseren en visualiseren voor je website of app.
Dus waar wacht je nog op? Duik in de wereld van Google Analytics 4, Looker Studio en Google Tag Manager en breng je gegevens tot leven!
Resultaat
- Je kunt Google Analytics 4 opzetten en inrichten voor je website/web app
- Je weet data te vertalen naar verbeteringen voor je website en campagnes
- Je hebt handvatten om hands-on aan de slag te gaan met je eigen account
- Je kent de basis van Google Tag Manager en kunt trackingcodes aanpassen in Google Analytics
- Je kunt met Google Tag Manager de resultaten van je website, Ads en andere advertentiesystemen meten en bijhouden
- Je kent de ins & outs van de dashboard-tool Looker Studio
- Je hebt de belangrijkste KPI’s voor je dashboard geformuleerd en gekozen
Voor wie
De opleiding Google Analytics is voor iedereen die betrokken is bij online marketing, online campagnes of online communicatie én meer inzicht en grip wil op de waardevolle eigen data.
Denk aan: online- en digital marketeers, marketing- en communicatiemedewerkers en webanalisten.
Goed om te weten: Installeer Google Analytics 4 vooraf op je website en verzamel minimaal enkele weken data om het meeste uit deze training te halen. Volg de online cursus Overstappen naar Google Analytics 4 voor een handig stappenplan voor het installeren van Google Analytics 4.
Voor de training Google Tag Manager heb je enige kennis van Google Analytics-trackingcodes en het gebruik van meetpixels van bijvoorbeeld Google Ads of Facebook nodig. Je haalt het meeste uit deze training als je een eigen Google Tag Manager-account hebt met beheerdersrechten. Mocht je geen eigen account hebben, dan kun je een test-account gebruiken.
Voor deze opleiding gaan we uit van hbo-denkniveau.
Programma
Tijdens de opleiding Data-driven marketing met Google Analytics komen de volgende onderwerpen aan bod:
Training Google Analytics 4 (1 dag)
- De verschillen, verbeteringen, beperkingen en toekomst van GA4
- GA4 inrichten: doelen instellen, intern verkeer filteren, etc.
- Website verbeteren en online campagnes optimaliseren met GA4?
- Bezoekersgedrag analyseren met GA4?
- Fouten in je website opsporen en rapporten maken in GA4
Training Google Tag Manager (1 dag)
- Google Tag Manager: hoe werkt het? Inclusief tags & triggers
- Aanpassingen doorvoeren in de trackingcode van Google Analytics met Google Tag Manager
- Gebeurtenissen meten en e-commerce rapporten bijhouden in Google Analytics met Google Tag Manager
- Meetpixels van advertentiesystemen installeren op je website met Google Tag Manager
- Best practices: cookiemuur met Google Tag Manager
- YouTube-video’s doormeten in Google Analytics, scroll tracking met Google Tag Manager, tevredenheid meten met Google Tag Manager
Training Looker Studio (1 dag)
- KPI’s bepalen voor je Looker Studio-dashboard
- Databronnen koppelen, zoals Google Analytics, Google Search Console, Facebook en Google Spreadsheets
- Dashboards vormgeven en inrichten voor o.a. scorecards, tabellen, grafieken en cirkeldiagrammen
- Geavanceerde functies gebruiken zoals filters, segmenten en aangepaste statistieken maken
- Voorbeelden en best practices
Training Google Analytics 4 (advanced) (1 dag)
- Een maatwerk menu met relevante rapporten bouwen
- Doelgroepen en kanaalgroeperingen inrichten
- Campagnes optimaliseren met attributie rapporten
- SEO quick wins ontdekken en direct toepassen
- Funnels ontwerpen, bouwen en gebruiken voor website optimalisatie
Hoe werkt het
Er zijn het hele jaar door diverse vaste startmomenten. Een uitgebreid overzicht ervan krijg je na je inschrijving. De startdata vind je ook op de individuele trainingspagina’s (zie Programma).
Je bepaalt zelf wanneer je welke training volgt. De volgorde en het tempo kun je dan ook wijzigen. Daarnaast kun je het programma deels aanpassen of zelfs uitbreiden. Volg bijvoorbeeld Conversie-optimalisatie in plaats van Google Tag Manager..
En als je meer trainingen aan je opleiding toevoegt, krijg je ook op deze 10% korting. We tippen je de volgende (extra) trainingen:
- Data driven marketing (basis)
- Google Ads
- SEO met Google Analytics
Ben je geïnteresseerd in het aanpassen van je opleiding of wil je persoonlijk advies? Neem dan contact op via academy@frankwatching.com. Dan kijken we samen naar het beste pakket voor jou.
Praktisch
- De opleiding Google Analytics een driedaagse opleiding
- Deelname is persoonsgebonden
- Je bepaalt zelf het startmoment, tempo en de trainingsvolgorde
- Een training kan worden gewisseld met een andere training
- Voorafgaand aan de trainingen vindt een intake plaats
- Nodig tijdens training: een laptop of tablet
- Op locatie: uitgebreide lunch, hapjes en drankjes inbegrepen
- De groep bestaat uit maximaal 12 personen
- Betalen in termijnen is mogelijk
- Na afloop van de opleiding ontvang je een digitaal certificaat van deelname
De opleiding Google Analytics is voor iedereen die betrokken is bij online marketing, online campagnes of online communicatie én meer inzicht en grip wil op de waardevolle eigen data.
Denk aan: online- en digital marketeers, marketing- en communicatiemedewerkers en webanalisten.
Goed om te weten: Installeer Google Analytics 4 vooraf op je website en verzamel minimaal enkele weken data om het meeste uit deze training te halen. Volg de online cursus Overstappen naar Google Analytics 4 voor een handig stappenplan voor het installeren van Google Analytics 4.
Voor de training Google Tag Manager heb je enige kennis van Google Analytics-trackingcodes en het gebruik van meetpixels van bijvoorbeeld Google Ads of Facebook nodig. Je haalt het meeste uit deze training als je een eigen Google Tag Manager-account hebt met beheerdersrechten. Mocht je geen eigen account hebben, dan kun je een test-account gebruiken.
Voor deze opleiding gaan we uit van hbo-denkniveau.
- Je kunt Google Analytics 4 opzetten en inrichten voor je website/web app
- Je weet data te vertalen naar verbeteringen voor je website en campagnes
- Je hebt handvatten om hands-on aan de slag te gaan met je eigen account
- Je kent de basis van Google Tag Manager en kunt trackingcodes aanpassen in Google Analytics
- Je kunt met Google Tag Manager de resultaten van je website, Ads en andere advertentiesystemen meten en bijhouden
- Je kent de ins & outs van de dashboard-tool Looker Studio
- Je hebt de belangrijkste KPI’s voor je dashboard geformuleerd en gekozen
Tijdens de opleiding Data-driven marketing met Google Analytics komen de volgende onderwerpen aan bod:
Training Google Analytics 4 (1 dag)
- De verschillen, verbeteringen, beperkingen en toekomst van GA4
- GA4 inrichten: doelen instellen, intern verkeer filteren, etc.
- Website verbeteren en online campagnes optimaliseren met GA4?
- Bezoekersgedrag analyseren met GA4?
- Fouten in je website opsporen en rapporten maken in GA4
Training Google Tag Manager (1 dag)
- Google Tag Manager: hoe werkt het? Inclusief tags & triggers
- Aanpassingen doorvoeren in de trackingcode van Google Analytics met Google Tag Manager
- Gebeurtenissen meten en e-commerce rapporten bijhouden in Google Analytics met Google Tag Manager
- Meetpixels van advertentiesystemen installeren op je website met Google Tag Manager
- Best practices: cookiemuur met Google Tag Manager
- YouTube-video’s doormeten in Google Analytics, scroll tracking met Google Tag Manager, tevredenheid meten met Google Tag Manager
Training Looker Studio (1 dag)
- KPI’s bepalen voor je Looker Studio-dashboard
- Databronnen koppelen, zoals Google Analytics, Google Search Console, Facebook en Google Spreadsheets
- Dashboards vormgeven en inrichten voor o.a. scorecards, tabellen, grafieken en cirkeldiagrammen
- Geavanceerde functies gebruiken zoals filters, segmenten en aangepaste statistieken maken
- Voorbeelden en best practices
Training Google Analytics 4 (advanced) (1 dag)
- Een maatwerk menu met relevante rapporten bouwen
- Doelgroepen en kanaalgroeperingen inrichten
- Campagnes optimaliseren met attributie rapporten
- SEO quick wins ontdekken en direct toepassen
- Funnels ontwerpen, bouwen en gebruiken voor website optimalisatie
Hoe werkt het
Er zijn het hele jaar door diverse vaste startmomenten. Een uitgebreid overzicht ervan krijg je na je inschrijving. De startdata vind je ook op de individuele trainingspagina’s (zie Programma).
Je bepaalt zelf wanneer je welke training volgt. De volgorde en het tempo kun je dan ook wijzigen. Daarnaast kun je het programma deels aanpassen of zelfs uitbreiden. Volg bijvoorbeeld Conversie-optimalisatie in plaats van Google Tag Manager..
En als je meer trainingen aan je opleiding toevoegt, krijg je ook op deze 10% korting. We tippen je de volgende (extra) trainingen:
- Data driven marketing (basis)
- Google Ads
- SEO met Google Analytics
Ben je geïnteresseerd in het aanpassen van je opleiding of wil je persoonlijk advies? Neem dan contact op via academy@frankwatching.com. Dan kijken we samen naar het beste pakket voor jou.
Frankwatching is uitgegroeid tot dé toonaangevende aanbieder van trainingen in marketing & communicatie. Jaarlijks leiden we duizenden professionals op, die onze trainingen hoog beoordelen met gemiddeld een 8,4.
Ontwikkelen op gebied van Marketing, Communicatie, Advertising, Content, Social of Analytics? Met een aanbod van ruim 80 opleidingen en trainingen vind je specifieke trainingen die je echt verder helpen. Je werkt in kleine groepen met trainers uit de praktijk, waarbij de focus ligt op de praktische toepasbaarheid van (nieuwe) mogelijkheden voor jouw organisatie. Een mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie.
Alle trainingen zijn ook incompany mogelijk. Zo bieden we iedere professional de mogelijkheid de juiste kennis op te doen.
Frankwatching Academy is in 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021 uitgeroepen tot de beste opleider in marketing & communicatie.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.