Training Data-driven marketing
Startdata en plaatsen
placeUtrecht 21 mrt. 2025Toon rooster event 21 maart 2025, 09:30-16:30, Utrecht |
placeUtrecht 26 jun. 2025Toon rooster event 26 juni 2025, 09:30-16:30, Utrecht |
placeUtrecht 26 sep. 2025Toon rooster event 26 september 2025, 09:30-16:30, Utrecht |
placeUtrecht 11 dec. 2025Toon rooster event 11 december 2025, 09:30-16:30, Utrecht |
Beschrijving
Continu leren en optimaliseren op basis van data en analyseWat vandaag succesvol is, kan morgen verouderd zijn. Door continu te optimaliseren op basis van data pas je je aanpak aan op basis van wat het beste werkt. De training Data-driven marketing vertelt je alles wat je als datagedreven marketing- of communicatieprofessional moet weten. Van de ‘harde’ analysevaardigheden tot de ‘zachte’ skills die je moet hebben voor het omgaan met data.
Resultaat
- Door continu te leren en optimaliseren til jij je marketingperformance naar het volgende, toekomstbestendige, niveau.
- Je kent alle stappen die je moet nemen als je succesvol wilt werken op basis van data & analyse.
- Je kent het volledig plaatje:…

Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Wat vandaag succesvol is, kan morgen verouderd zijn. Door continu te optimaliseren op basis van data pas je je aanpak aan op basis van wat het beste werkt. De training Data-driven marketing vertelt je alles wat je als datagedreven marketing- of communicatieprofessional moet weten. Van de ‘harde’ analysevaardigheden tot de ‘zachte’ skills die je moet hebben voor het omgaan met data.
Resultaat
- Door continu te leren en optimaliseren til jij je marketingperformance naar het volgende, toekomstbestendige, niveau.
- Je kent alle stappen die je moet nemen als je succesvol wilt werken op basis van data & analyse.
- Je kent het volledig plaatje: de kracht en beperkingen van data, harde analysevaardigheden en zachte skills.
- Je beheerst zelf praktische kennis en hacks, en bent in staat te communiceren met experts.
- Je kunt met KPI’s beoordelen wat goed werkt en wat niet om je doel te bereiken.
- Je kunt data en inzichten communiceren op een manier die leidt tot verandering.
Voor wie
De training Data-driven marketing is voor iedereen die werkzaam is in online marketing en communicatie.
Denk aan: (online)marketeers, marketing- en communicatiemedewerkers, socialmedia-marketeers, communicatieadviseurs, communicatie- en marketingmanagers en alle andere contentspecialisten.
Basiskennis op het gebied van online marketing is voor deze training handig om te hebben.
Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.
Programma
Tijdens de training Data-driven marketing komen de volgende onderwerpen aan bod:
- Het belang van data-gedreven beslissingen maken
- Metrics: hoe stel je goede en relevante KPI’s op?
- Welke data heb je nodig?
- Analysevaardigheden en statistiek waarmee je data kunt filteren
- Communicatie: hoe bouw je rapportages die impact maken?
- Optimalisatie: je learnings omzetten naar verbetering.
- Privacy: hoe ga je verantwoordelijk met data om?
- De zin en onzin van big data: wat kun je er mee en wat moet je ervan weten?
Praktisch
- Training Data-driven marketing (basis) is een eendaagse training
- Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats
- Nodig tijdens training: een laptop of tablet
- Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes inbegrepen
- Schrijf je tegelijkertijd met je collega’s in en ontvang tot 20% groepskorting (5% per extra deelnemer).
- Na afloop van de training ontvang je een digitaal certificaat van deelname
Erkenning accreditatie
- 8x beste opleider, gemiddelde score 8,4
- NRTO-keurmerk
- Geregistreerd dienstverlener Kmo-portefeuille
- NIMA Education Partner
- UWV-partner
De training Data-driven marketing is voor iedereen die werkzaam is in online marketing en communicatie.
Denk aan: (online)marketeers, marketing- en communicatiemedewerkers, socialmedia-marketeers, communicatieadviseurs, communicatie- en marketingmanagers en alle andere contentspecialisten.
Basiskennis op het gebied van online marketing is voor deze training handig om te hebben.
Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.
- Door continu te leren en optimaliseren til jij je marketingperformance naar het volgende, toekomstbestendige, niveau.
- Je kent alle stappen die je moet nemen als je succesvol wilt werken op basis van data & analyse.
- Je kent het volledig plaatje: de kracht en beperkingen van data, harde analysevaardigheden en zachte skills.
- Je beheerst zelf praktische kennis en hacks, en bent in staat te communiceren met experts.
- Je kunt met KPI’s beoordelen wat goed werkt en wat niet om je doel te bereiken.
- Je kunt data en inzichten communiceren op een manier die leidt tot verandering.
Tijdens de training Data-driven marketing komen de volgende onderwerpen aan bod:
- Het belang van data-gedreven beslissingen maken
- Metrics: hoe stel je goede en relevante KPI’s op?
- Welke data heb je nodig?
- Analysevaardigheden en statistiek waarmee je data kunt filteren
- Communicatie: hoe bouw je rapportages die impact maken?
- Optimalisatie: je learnings omzetten naar verbetering.
- Privacy: hoe ga je verantwoordelijk met data om?
- De zin en onzin van big data: wat kun je er mee en wat moet je ervan weten?
Frankwatching is uitgegroeid tot dé toonaangevende aanbieder van trainingen in marketing & communicatie. Jaarlijks leiden we duizenden professionals op, die onze trainingen hoog beoordelen met gemiddeld een 8,4.
Ontwikkelen op gebied van Marketing, Communicatie, Advertising, Content, Social of Analytics? Met een aanbod van ruim 80 opleidingen en trainingen vind je specifieke trainingen die je echt verder helpen. Je werkt in kleine groepen met trainers uit de praktijk, waarbij de focus ligt op de praktische toepasbaarheid van (nieuwe) mogelijkheden voor jouw organisatie. Een mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie.
Alle trainingen zijn ook incompany mogelijk. Zo bieden we iedere professional de mogelijkheid de juiste kennis op te doen.
Frankwatching Academy is in 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021 uitgeroepen tot de beste opleider in marketing & communicatie.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.