Training Strategische Content - Digital Branding

Niveau
Tijdsduur
Trainer
Saskia ter Meulen
Startdatum en plaats
Logo van IPro Training NL
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,0 IPro Training NL heeft een gemiddelde beoordeling van 9,0 (uit 120 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8
Gemiddeld cijfer voor Training Strategische Content - Digital Branding
Gebaseerd op 1 ervaring Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_border
Marijke Heusden
Loopbaanadviseur / Yogadocent
8
Training Content Strategie - Digital Branding

"Saskia laat je, op zeer toegankelijke wijze, zien hoe je marketing kan toepassen, ten gunste van je organisatie OF om je beoogde doelen te bereiken. Ze heeft dan ook veel aandacht voor je individuele groei. Na deze dag kon ik echt aan de slag met een goed doordachte en gestructureerde "branding". Dankjewel Saskia ! " - 26-03-2020 20:27

"Saskia laat je, op zeer toegankelijke wijze, zien hoe je marketing kan toepassen, ten gunste van je organisatie OF om je beoogde doelen te b… alles lezen - 26-03-2020 20:27

Startdata en plaatsen

place Den Haag
14 apr. 2020 tot 17 apr. 2020
check_circle Startgarantie
place Arnhem
12 mei. 2020 tot 15 mei. 2020
check_circle Startgarantie
place Den Haag
23 jun. 2020 tot 26 jun. 2020
check_circle Startgarantie
place Arnhem
25 aug. 2020 tot 28 aug. 2020
check_circle Startgarantie
place Den Haag
15 sep. 2020 tot 18 sep. 2020
check_circle Startgarantie
place Arnhem
13 okt. 2020 tot 16 okt. 2020
check_circle Startgarantie
place Den Haag
10 nov. 2020 tot 13 nov. 2020
check_circle Startgarantie

Beschrijving

Als organisatie´kom je niet weg´met simpelweg het zenden van je boodschap. Je zal interactie moeten zoeken met je publiek en in gesprek moeten blijven. Met de juiste content in beeld, geluid of woord is dat zeker mogelijk. Daarnaast is het zaak om jouw content altijd in lijn met je merk en merkwaarden te krijgen en te houden. Zodat je op zowel korte als de lange termijn het juiste publiek blijft aanspreken. 

In deze training krijg je strategische én praktische handvatten voor het bedenken, maken en verspreiden van content dat aansluit bij de klantreis van je doelgroep. Je legt de basis voor een eigen effectieve content strategie en ontdekt hoe je het hele jaar door relevante content kunt ma…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Merkontwikkeling, Brand Management, Content Marketing, NIMA Marketing-B en Mediaplanning.

Als organisatie´kom je niet weg´met simpelweg het zenden van je boodschap. Je zal interactie moeten zoeken met je publiek en in gesprek moeten blijven. Met de juiste content in beeld, geluid of woord is dat zeker mogelijk. Daarnaast is het zaak om jouw content altijd in lijn met je merk en merkwaarden te krijgen en te houden. Zodat je op zowel korte als de lange termijn het juiste publiek blijft aanspreken. 

In deze training krijg je strategische én praktische handvatten voor het bedenken, maken en verspreiden van content dat aansluit bij de klantreis van je doelgroep. Je legt de basis voor een eigen effectieve content strategie en ontdekt hoe je het hele jaar door relevante content kunt maken. 

Doelgroep

Alle medewerkers die in de praktijk al met content werken. Die meer vanuit een strategisch oogpunt onderscheidende en effectieve content willen maken. Denk aan marketeers, brand managers, communicatieprofessionals, social media-specialisten, (web)redacteuren en andere contentmakers.

Programma

Dag 1. Content strategie

  • De ontwikkelingen in media en marketing in vogelvlucht
  • Verkenning van je eigen markt en interne succesfactoren. Het belang van een goede missie en visie
  • Bepalen van de key activiteiten, waarde propositie en doelgroepen van je bedrijf
  • Merkidentiteit (key woorden)
  • Verder uitdiepen van de doelgroepen 

Dag 2. Tooling

  • Het belang van een goede visual identity
  • Sales Funnel
  • Customer journey en buyer persona’s
  • Communicatieplan (Doelstelllingen en budget, middelen, timing en focus, media inzet en interne communicatie).

Dag 3. Plan in actie

  • KPI's bepalen
  • Hygiene, Hub, Hero
  • Thema’s en onderwerpen
  • Belang van storytelling
  • Contentplanning
  • Contentkalender

 Dag 4. Advertising & Monitoring Tools

  • Social media advertising
  • Succes meten
  • Testen, bijstellen

Resultaat

Na deze training ben je in staat om de juiste content te creeren voor jouw publiek met behoud van je merkwaarden. Je denkt vanuit strategisch oogpunt in lijn met de identiteit van het merk of de organisatie, je kunt persona’s definiëren, een content strategie bepalen, thema’s en onderwerpen formuleren en een content planning opstellen.Je leert om rekening te houden met de invloeden van de markt, je eigen organisatie, het publiek, de customer journey en de beschikbare middelen om de juiste keuzes te maken en niet met hagel te schieten.

IPro Training NL werkt met kleine groepen van maximaal 4 deelnemers. Een hoge leeropbrengst is het resultaat. De tijden van onze trainingen zijn van 09.00 tot 12.00 h en van 13.00 tot 16.00 h.

8
Gemiddeld cijfer voor Training Strategische Content - Digital Branding
Gebaseerd op 1 ervaring
starstarstarstarstar_border
Marijke Heusden
Loopbaanadviseur / Yogadocent
8
Training Content Strategie - Digital Branding

"Saskia laat je, op zeer toegankelijke wijze, zien hoe je marketing kan toepassen, ten gunste van je organisatie OF om je beoogde doelen te bereiken. Ze heeft dan ook veel aandacht voor je individuele groei. Na deze dag kon ik echt aan de slag met een goed doordachte en gestructureerde "branding". Dankjewel Saskia ! " - 26-03-2020 20:27

"Saskia laat je, op zeer toegankelijke wijze, zien hoe je marketing kan toepassen, ten gunste van je organisatie OF om je beoogde doelen te b… alles lezen - 26-03-2020 20:27

Saskia ter Meulen - Content Specialist
Saskia ter Meulen
Content Specialist
9

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met IPro Training NL, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.