B2B NIMA Masterclass: Brand Advertising

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

B2B NIMA Masterclass: Brand Advertising

NIMA
Logo van NIMA
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,6 NIMA heeft een gemiddelde beoordeling van 8,6 (uit 171 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeTower 42 Diemerhof 42, 1112 XN Diemen
25 nov. 2025
Toon rooster
event 25 november 2025, 09:15-17:00, Tower 42 Diemerhof 42, 1112 XN Diemen

Beschrijving

NIMA voor je persoonlijke ontwikkeling! 

Uit internationaal onderzoek blijkt dat de effectiviteit van merkcommunicatie vooral samenhangt met merkgrootte en daarna met creatieve kwaliteit, budgetoptimalisatie en mediaplanning. Merkgrootte kunnen marketeers niet meteen beïnvloeden. De kwaliteit van creatie wel. Maar wat bepaalt deze kwaliteit?

Vaak wordt gedacht dat creatie en de kwaliteit ervan ongrijpbaar zijn en behoren tot de genie van creatievelingen. Deels klopt dat. Maar recente wetenschappelijke (meta)studies geven ook duidelijke inzichten welke creatieve technieken en beslissingen bijdragen aan effectiviteit. In deze masterclass zetten we deze helder voor je op een rij, zodat jij jouw merkcommunicatie kunt versterken en daa…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Advertenties, Campagne management, LinkedIn, Facebook en Social Media Marketing.

NIMA voor je persoonlijke ontwikkeling! 

Uit internationaal onderzoek blijkt dat de effectiviteit van merkcommunicatie vooral samenhangt met merkgrootte en daarna met creatieve kwaliteit, budgetoptimalisatie en mediaplanning. Merkgrootte kunnen marketeers niet meteen beïnvloeden. De kwaliteit van creatie wel. Maar wat bepaalt deze kwaliteit?

Vaak wordt gedacht dat creatie en de kwaliteit ervan ongrijpbaar zijn en behoren tot de genie van creatievelingen. Deels klopt dat. Maar recente wetenschappelijke (meta)studies geven ook duidelijke inzichten welke creatieve technieken en beslissingen bijdragen aan effectiviteit. In deze masterclass zetten we deze helder voor je op een rij, zodat jij jouw merkcommunicatie kunt versterken en daarmee je merk.

Welke onderwerpen komen aan bod?

Recente wetenschappelijke (meta)studies geven inzicht welke componenten bijdragen aan de effectiviteit van merkreclame. Deze vatten we samen in het Creative Quality Framework ®. Dit raamwerk bestaat uit vijf componenten waarbinnen vragen centraal staan als:

  • Moet je wel of niet aansluiten bij andere uitingen en codes in de categorie?
  • Hoe bepaal je de optimale verhouding tussen rationele en emotionele informatie?
  • Welke creatieve concepten leveren vaker sterkere merkeffecten?
  • Welke creatieve elementen zorgen voor sterke merkkoppeling?
  • Hoe zorg je voor afwisseling en verrassing en blijf je toch consistent herkenbaar?

In deze masterclass leggen we steeds verbanden met effectiviteitsonderzoek van Byron Sharp, Les Binet, Peter Field en anderen. Daarbij vertalen we theoretische inzichten steeds naar de dagelijkse marketingpraktijk door ook concrete vragen te beantwoorden als:

  • Hoe zet je effectief online video in?
  • Hoe werkt humor en waarom werkt dit zo goed?
  • Hoe maak je effectief gebruik van merkkarakters?
  • Moet ik aan sound branding doen en hoe dan?
  • Werkt merkreclame bij zakelijke doelgroepen niet anders?

In de masterclass komen voorbeelden en cases aan bod van business-to-consumer merken en business-to-business merken.

Wat levert deze masterclass jou op?

Het Creative Quality Framework is een uitstekende tool voor het beoordelen van creatieve strategieën en uitingen. Door het raamwerk in de praktijk toe te passen, vergroot je snel de effectiviteit van jouw merkcommunicatie.

Voor wie is deze masterclass?

De masterclass is bedoeld voor iedereen die betrokken is bij de creatieve strategie van merken: marketingmanagers, brand managers, marketingcommunicatiemanagers, campagne- en contentmarketeers en ook voor strategen bij reclame- en mediabureaus.

Deze masterclass sluit nauw aan op de NIMA mastercourse Brand Strategy.

Niveau masterclass

De masterclass is op niveau: NIMA B.

AANTAL PE-PUNTEN?
6 PE-punten

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Aanmelden voor nieuwsbrief

We slaan je gegevens op, en delen ze met NIMA, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.