Mediaplanning & -inkoop

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Mediaplanning & -inkoop

NIMA
Logo van NIMA
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,6 NIMA heeft een gemiddelde beoordeling van 8,6 (uit 164 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeBCN Amsterdam
8 dec. 2022 tot 16 feb. 2023
Toon rooster
event 8 december 2022, 09:30-13:00, BCN Amsterdam, Plenair 1
event 12 januari 2023, BCN Amsterdam, Coaching 1 in week 2
event 26 januari 2023, 09:30-13:00, BCN Amsterdam, Plenair 2
event 2 februari 2023, BCN Amsterdam, Coaching 2 in week 5
event 16 februari 2023, 09:30-13:00, BCN Amsterdam, Plenair 3

Beschrijving

Deze sessie wordt door NIMA georganiseerd. 

Wat hebben Vinted, Zalando en Dyson gemeen? Door gebruik te maken van het bereik van mediacampagnes, te testen met verschillende uitingen en conversie uit media inzet goed in kaart te brengen hebben ze hun merk laten groeien.

Met mediacampagnes kun je werken aan je bekendheid, de mental availability van je merk versterken en nieuwe doelgroepen bereiken. De inzet van media is vaak een groot deel van je budget en daar wil je dus (meer) grip op krijgen. Met de Mastercourse Mediaplanning en –inkoop vergroot je je kennis over de inzet van media en helpen we je individueel met een van jouw mediacampagnes. De case die je maakt is voor jouw eigen mediacampagne en dus heb je direct profijt. Zo leer …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Mediaplanning, Campagne management, Inkoop (basis), Marketingcommunicatie en Marketing management.

Deze sessie wordt door NIMA georganiseerd. 

Wat hebben Vinted, Zalando en Dyson gemeen? Door gebruik te maken van het bereik van mediacampagnes, te testen met verschillende uitingen en conversie uit media inzet goed in kaart te brengen hebben ze hun merk laten groeien.

Met mediacampagnes kun je werken aan je bekendheid, de mental availability van je merk versterken en nieuwe doelgroepen bereiken. De inzet van media is vaak een groot deel van je budget en daar wil je dus (meer) grip op krijgen. Met de Mastercourse Mediaplanning en –inkoop vergroot je je kennis over de inzet van media en helpen we je individueel met een van jouw mediacampagnes. De case die je maakt is voor jouw eigen mediacampagne en dus heb je direct profijt. Zo leer je op een praktische manier hoe jij het beste media kan inzetten voor je merk. Succes verzekerd!

Programma

De Mastercourse Mediaplanning & -inkoop is een combinatie van theorie en praktijk. In drie plenaire sessies van ieder een dagdeel leer je meer over media en in twee coaching gesprekken van ieder een uur gaan we aan de slag met je eigen case. De trainer tekent zonder problemen een NDA indien dit vereist is voor jouw organisatie. De planning ziet er als volgt uit:

  • Plenaire sessie
  • Coaching 1: het exacte moment van de 1-op-1 coaching wordt afgestemd tijdens de eerste plenaire sessie
  • Plenaire sessie
  • Coaching 2: het exacte moment van de 1-op-1 coaching wordt afgestemd tijdens de eerste plenaire sessie
  • Plenaire sessie

In de plenaire sessies komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Hoe kies je de juiste doelstellingen?
  • Welke KPI’s kan je daarmee opstellen?
  • Mediagedrag van verschillende doelgroepen.
  • Welke media je selecteert voor welk soort doelstellingen.
  • Wat de kosten zijn van de verschillende media. 
  • Hoe je een video en TV campagne plant en inkoopt. 
  • Hoe je radio en digital audio inzet. 
  • Welke informatie er op procuraties moet staan en hoe die te beoordelen. 
  • Welke manieren er zijn om resultaten van media-inzet in kaart te brengen. 

In de coaching sessies ga je aan de slag met:

  • Het opstellen van goede media briefings.
  • Het optimaliseren van je media-inzet.
  • Tips en trucs voor de inkoop van media.

Voor wie is deze Masterclass bedoeld?

De Mastercourse Mediaplanning & -inkoop is gericht op marketingmanagers en marketingcommuniatiemanagers die (massa)media inzetten of in willen zetten in campagnes. Je stuurt een bureau aan of werkt direct samen met exploitanten en wilt een betere gesprekspartner zijn voor deze partijen. Maar ook als je meer grip wilt krijgen op je media inzet is deze mastercourse zeer geschikt. De mastercourse wordt gegeven op NIMA B niveau.

Wat levert het je op?

Na afloop van de mastercourse kun je direct aan de slag met het optimaliseren van je media-inzet. Na het volgen van deze mastercourse kun je goed beoordelen welke media het meeste bijdragen aan je KPI’s. Je weet daarmee beter welke media de beste keuze zijn voor je campagne(s). Je wordt een beteer gesprekspartner voor bureau en exploitanten en daarmee krijg je meer grip op je mediabudget. Tijdens de coaching krijg direct je feedback op jouw situatie. Hiermee haal je direct meer rendement uit je geïnvesteerde mediabudget.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Aanmelden voor nieuwsbrief

We slaan je gegevens op, en delen ze met NIMA, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.