Copywriting – Tone of Voice

Niveau
Tijdsduur
Trainer
Laura Harbers
Startdatum en plaats
Logo van NIMA
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,5 NIMA heeft een gemiddelde beoordeling van 8,5 (uit 68 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

6,7
Gemiddeld cijfer voor Copywriting – Tone of Voice
Gebaseerd op 3 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_border
Martine Delfgaauw
8
Copywriting – Tone of Voice

"Goed om eerst de theorie te bespreken aan de hand van echte voorbeelden. Dit spreekt zo goed tot de verbeelding. Ook vond ik het sterk dat je zelf aan de slag ging met je eigen tekst, zodat je de tips ook gelijk kunt toepassen en hier hulp bij kunt vragen. De twee coaches gaven op een leuke manier de cursus, waardoor de tijd voorbij is gevlogen. Een groot pluspunt was dat het een kleine groep was, waardoor het mogelijk was om veel interactie te hebben." - 18-03-2019 00:00

"Goed om eerst de theorie te bespreken aan de hand van echte voorbeelden. Dit spreekt zo goed tot de verbeelding. Ook vond ik het sterk dat j… alles lezen - 18-03-2019 00:00

Startdata en plaatsen

Amsterdam, Hogehilweg 16
5 mrt. 2020
Toon rooster
event 5 maart 2020, 09:30-17:00, Workshop: Copywriting - Tone of Voice
Amsterdam, Hogehilweg 16
16 jun. 2020
Toon rooster
event 16 juni 2020, 09:30-17:00, Workshop: Copywriting - Tone of Voice
Amsterdam, Hogehilweg 16
9 dec. 2020
Toon rooster
event 9 december 2020, 09:30-17:00, Workshop: Copywriting - Tone of Voice

Beschrijving

Deze sessie wordt door NIMA georganiseerd. 

De kleuren van een merk liggen meestal wel vast. Maar soms klinkt een merk als degene die ervoor schrijft. En dat klopt eigenlijk niet. Sterke merken hebben dan ook een duidelijk omschreven tone-of-voice, een verbal identity. Maar hoe kom je tot die toon? En hoe houd je hem vol? In deze workshop krijg je vuistregels voor het schrijven van een goede commerciële tekst en laten we je zien hoe je voor een merk schrijft. Je werkt op deze dag met het boekje Nogal Lange Koekjes of Huisgemaakte luxe roomboterassorti. Zo schrijf je voor een merk.

Ik vond het een heel nuttige workshop. Leuk om zowel heel veel voorbeelden van de anderen te horen en ook met je eigen tekst aan de slag te gaan en
hier oo…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Copywriting, Schrijven voor het web, Schriftelijke communicatie, Brieven schrijven en Verhalen schrijven.

Deze sessie wordt door NIMA georganiseerd. 

De kleuren van een merk liggen meestal wel vast. Maar soms klinkt een merk als degene die ervoor schrijft. En dat klopt eigenlijk niet. Sterke merken hebben dan ook een duidelijk omschreven tone-of-voice, een verbal identity. Maar hoe kom je tot die toon? En hoe houd je hem vol? In deze workshop krijg je vuistregels voor het schrijven van een goede commerciële tekst en laten we je zien hoe je voor een merk schrijft. Je werkt op deze dag met het boekje Nogal Lange Koekjes of Huisgemaakte luxe roomboterassorti. Zo schrijf je voor een merk.

Ik vond het een heel nuttige workshop. Leuk om zowel heel veel voorbeelden van de anderen te horen en ook met je eigen tekst aan de slag te gaan en
hier ook direct feedback op te krijgen. Ik vond het echt heel leerzaam.” Inge Bruil – Merin

Deze workshop wordt gegeven door Daniëlle van Hengst en Willemijn Menken. 

Inclusief een heerlijke lunch!

6,7
Gemiddeld cijfer voor Copywriting – Tone of Voice
Gebaseerd op 3 ervaringen
starstarstarstarstar_border
Martine Delfgaauw
8
Copywriting – Tone of Voice

"Goed om eerst de theorie te bespreken aan de hand van echte voorbeelden. Dit spreekt zo goed tot de verbeelding. Ook vond ik het sterk dat je zelf aan de slag ging met je eigen tekst, zodat je de tips ook gelijk kunt toepassen en hier hulp bij kunt vragen. De twee coaches gaven op een leuke manier de cursus, waardoor de tijd voorbij is gevlogen. Een groot pluspunt was dat het een kleine groep was, waardoor het mogelijk was om veel interactie te hebben." - 18-03-2019 00:00

"Goed om eerst de theorie te bespreken aan de hand van echte voorbeelden. Dit spreekt zo goed tot de verbeelding. Ook vond ik het sterk dat j… alles lezen - 18-03-2019 00:00

starstarstarstar_halfstar_border
Carla Vaandrager
Merkstrateeg
7
Copywriting – Tone of Voice

"Praktische training die je weer even terug brengt naar de essentie van copywriting. Goed om die spiegel voor te houden en de vertaalslag voor je eigen merk te kunnen maken. " - 10-02-2019 16:30

"Praktische training die je weer even terug brengt naar de essentie van copywriting. Goed om die spiegel voor te houden en de vertaalslag voo… alles lezen - 10-02-2019 16:30

starstarstar_halfstar_borderstar_border
Lisanne de Vaan
Contentspecialist
5
Copywriting – Tone of Voice

"Het niveau van de trainers was goed. Ze hadden veel kennis en waren behulpzaam. Het ochtendprogramma was interessant, het middagprogramma viel tegen. Op het programma stond dat de workshop tot half 6 zou duren, maar om 4 uur stonden we al buiten. Dat vind ik vervelend, want de workshop kost veel geld en ik ben daar om zo veel mogelijk te leren." - 28-09-2018 07:58

"Het niveau van de trainers was goed. Ze hadden veel kennis en waren behulpzaam. Het ochtendprogramma was interessant, het middagprogramma vi… alles lezen - 28-09-2018 07:58

Beste Lisanne,

Hartelijk bedankt voor je feedback.

Zou je ons meer kunnen vertellen over het tegenvallende middag programma? Wij nemen deze feedback graag mee om onze workshops te optimaliseren.

De eindtijd van de workshop is ten alle tijden een schatting, waarbij mogelijkheid is tot uitloop of dat deze eerder eindigt. Dit doen wij om te voorkomen dat er rekening wordt gehouden met een bepaalde tijd, waardoor deelnemers op de klok zitten voor andere afspraken. Hiermee haal je het beste uit je dag en het beste uit jezelf.
In het geval van jouw workshop, hebben de spreeksters ervoor gekozen om kortere pauzes te houden en geen middag pauze. Dit was gunstig voor medecursisten die naar de andere kant van het land moesten rijden.

Met vriendelijke groet,

Laura
Event Coördinator - NIMA

- 28-09-2018 07:58
Laura Harbers - Event Coordinator at NIMA
Laura Harbers
Event Coordinator at NIMA

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met NIMA, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.