Beurspresentatie
Beschrijving
ThematiekEen van de presentatiemedia die veel organisaties kiezen is het deelnemen aan beurzen. Dit kunnen verschillende soorten beurzen zijn zoals handels-, jaar-, vak- en consumentenbeurzen. Het kenmerk van beurzen is dat het een ontmoetingsplaats is van aanbieders van produkten en diensten die door deze vorm van presenteren (in)direct relaties willen leggen en voor belangstellende die zich aan het oriënteren zijn in de breedte of de diepte.Een representatief onderzoek uitgevoerd door de Koninklijke Nederlandse Jaarbeurs gaf aan dat deelnemers aan beurzen de volgende belangrijke doelstellingen hadden:
- Nieuwe contacten leggen.
- Algemene representatie.
- Contacten onderhouden met klanten.
- I…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
ThematiekEen van de presentatiemedia die veel organisaties kiezen is het deelnemen aan beurzen. Dit kunnen verschillende soorten beurzen zijn zoals handels-, jaar-, vak- en consumentenbeurzen. Het kenmerk van beurzen is dat het een ontmoetingsplaats is van aanbieders van produkten en diensten die door deze vorm van presenteren (in)direct relaties willen leggen en voor belangstellende die zich aan het oriënteren zijn in de breedte of de diepte.Een representatief onderzoek uitgevoerd door de Koninklijke Nederlandse Jaarbeurs gaf aan dat deelnemers aan beurzen de volgende belangrijke doelstellingen hadden:
- Nieuwe contacten leggen.
- Algemene representatie.
- Contacten onderhouden met klanten.
- Introductie van nieuwe producten/diensten.
Dit stelt natuurlijk hoge eisen enerzijds aan de stand maar
vooral aan de standbemanning. Immers, zij zijn uiteindelijk
verantwoordelijk voor een optimaal resultaat ten aanzien van de
voorgaande doelstellingen. Het vraagt om een communicatief actieve
houding.
HoofddoelNa het volgen van deze
beurstraining zijn deelnemers zich bewust van hun centrale rol in
deze presentatievorm. Kernwoorden daarbij zijn gemotiveerd, actief,
alert en selectief. De basis communicatieve scenario's die
toegepast kunnen worden om contacten te leggen en contacten te
"sturen" worden getraind. Ook wordt zicht gegeven in de basis
spelregels van de beurspre sentatie zoals standhiërarchie,
roltoewijzing, etc.
Te behandelen onderwerpen:
- Basis uitgangspunten van beursdeelname en te behalen resultaten.
- Spelregels rond de "beursbemanning".
- Rol afspraken en hiërarchie.
- Etiquette en gedragsregels.
- Begroeting en ontvangst van (non)relaties, aanspreken van "kijkers".
- Diagnosticeren en adequaat reageren op de "belangstelling" van de standbezoekers.
- Tegelijk afhandelen van verschillende beursbezoekers.
- Achterhalen van de identiteit van de bezoeker.
- Maken van vervolgafspraken.
- Technieken voor klachtenbehandeling.
- De omgang met: "brochure en premium jagers", "lastige bezoekers", "koffiedrinkers" en "plakkers".
- Klanten die de "volle" aandacht willen.
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.