Beurspresentatie

Type product
Tijdsduur
Logo van TwoPlus consultancy B.V.

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

ThematiekEen van de presentatiemedia die veel organisaties kiezen is het deelnemen aan beurzen. Dit kunnen verschillende soorten beurzen zijn zoals handels-, jaar-, vak- en consumentenbeurzen. Het kenmerk van beurzen is dat het een ontmoetingsplaats is van aanbieders van produkten en diensten die door deze vorm van presenteren (in)direct relaties willen leggen en voor belangstellende die zich aan het oriënteren zijn in de breedte of de diepte.Een representatief onderzoek uitgevoerd door de Koninklijke Nederlandse Jaarbeurs gaf aan dat deelnemers aan beurzen de volgende belangrijke doelstellingen hadden:

  • Nieuwe contacten leggen.
  • Algemene representatie.
  • Contacten onderhouden met klanten.
  • I…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Design Thinking, Lean, Lean Startup, Projectmatig werken en Projectmanagement.

ThematiekEen van de presentatiemedia die veel organisaties kiezen is het deelnemen aan beurzen. Dit kunnen verschillende soorten beurzen zijn zoals handels-, jaar-, vak- en consumentenbeurzen. Het kenmerk van beurzen is dat het een ontmoetingsplaats is van aanbieders van produkten en diensten die door deze vorm van presenteren (in)direct relaties willen leggen en voor belangstellende die zich aan het oriënteren zijn in de breedte of de diepte.Een representatief onderzoek uitgevoerd door de Koninklijke Nederlandse Jaarbeurs gaf aan dat deelnemers aan beurzen de volgende belangrijke doelstellingen hadden:

  • Nieuwe contacten leggen.
  • Algemene representatie.
  • Contacten onderhouden met klanten.
  • Introductie van nieuwe producten/diensten.

Dit stelt natuurlijk hoge eisen enerzijds aan de stand maar vooral aan de standbemanning. Immers, zij zijn uiteindelijk verantwoordelijk voor een optimaal resultaat ten aanzien van de voorgaande doelstellingen. Het vraagt om een communicatief actieve houding.

HoofddoelNa het volgen van deze beurstraining zijn deelnemers zich bewust van hun centrale rol in deze presentatievorm. Kernwoorden daarbij zijn gemotiveerd, actief, alert en selectief. De basis communicatieve scenario's die toegepast kunnen worden om contacten te leggen en contacten te "sturen" worden getraind. Ook wordt zicht gegeven in de basis spelregels van de beurspre sentatie zoals standhiërarchie, roltoewijzing, etc.

Te behandelen onderwerpen:

  • Basis uitgangspunten van beursdeelname en te behalen resultaten.
  • Spelregels rond de "beursbemanning".
  • Rol afspraken en hiërarchie.
  • Etiquette en gedragsregels.
  • Begroeting en ontvangst van (non)relaties, aanspreken van "kijkers".
  • Diagnosticeren en adequaat reageren op de "belangstelling" van de standbezoekers.
  • Tegelijk afhandelen van verschillende beursbezoekers.
  • Achterhalen van de identiteit van de bezoeker.
  • Maken van vervolgafspraken.
  • Technieken voor klachtenbehandeling.
  • De omgang met: "brochure en premium jagers", "lastige bezoekers", "koffiedrinkers" en "plakkers".
  • Klanten die de "volle" aandacht willen.
Er zijn nog geen ervaringen.

    Deel je ervaring

    Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

    Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.