Basiscursus Ondernemen

Type product
Logo van Zaken Expert BV

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Doel van de cursus:

  • De starter maakt een compleet uitgewerkt en samenhangend business model of een businessplan.
  • De starter kan de onderdelen van zijn business model (BMC) beschrijven en onderbouwen.
  • De starter vergroot zijn praktische kennis op het gebied van onderzoek, (internet-)marketing, bedrijfsvoering en financieel management.
    Inhoud van de cursus:

24 september Introductiebijeenkomst (19.00 – 21.30)

Kennismaken, werkafspraken, motieven voor ondernemerschap volgens de theorie van “The Golden Circle” en introductie en uitleg van het Businessmodel Canvas (BMC). Wat is het belang van een goed doordacht ondernemingsplan? Wat zijn de valkuilen voor een starter?

8 oktober Klankbords…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Ondernemen, Bedrijfskunde, Middle management, Leidinggeven en Investeren.

Doel van de cursus:

  • De starter maakt een compleet uitgewerkt en samenhangend business model of een businessplan.
  • De starter kan de onderdelen van zijn business model (BMC) beschrijven en onderbouwen.
  • De starter vergroot zijn praktische kennis op het gebied van onderzoek, (internet-)marketing, bedrijfsvoering en financieel management.
    Inhoud van de cursus:

24 september Introductiebijeenkomst (19.00 – 21.30)

Kennismaken, werkafspraken, motieven voor ondernemerschap volgens de theorie van “The Golden Circle” en introductie en uitleg van het Businessmodel Canvas (BMC). Wat is het belang van een goed doordacht ondernemingsplan? Wat zijn de valkuilen voor een starter?

8 oktober Klankbordsessie Marktonderzoek (19.00 – 21.30)

Waar kan ik marktinformatie vinden (bronnen)? Wat zijn de wensen en behoeften van mijn afnemers? Welke trends zijn er? Wat doen mijn concurrenten? Hoe bepaal ik mijn strategie?

22 oktober Klankbordsessie Marketing (19.00 – 21.30)

Wat is mijn onderscheidend vermogen? Wie is mijn doelgroep? Waar kan ik mijn doelgroep vinden? Hoe bouw ik een relatie op? Hoe communiceer ik met mijn klanten?

5 november Klankbordsessie Bedrijfsvoering (19.00 – 21.30)

Wat zijn mijn kernactiviteiten? Hoe offreer of factureer ik? Met welke bedrijven ga ik samenwerken? Heb ik een database nodig? Moet ik mijn idee beschermen? Hoe voer ik mijn administratie uit?

19 november Klankbordsessie Verdienmodel en kostenstructuur (19.00 – 21.30)

Welke omzet kan ik behalen, wat zijn mijn kosten? Hoe verklein ik mijn financiële risico’s?

3 december Finale “dragons den” (19.00 – 21.30)

Informele afsluiting van de cursus met een hapje en een drankje. Elke starter presenteert zijn Business model aan de andere starters en genodigden.

Overige cursusinformatie

Werkwijze: Tijdens de klankbordsessies wordt het complete Business model besproken aan de hand van de theorie van het Businessmodel Canvas (BMC). Uitgangspunt vormt het ondernemingsconcept van de starter. De ondernemerscoach fungeert als gastheer, klankbord en gespreksleider. Cursisten komen halen en brengen. Naast de klankbordsessies zijn er drie interactieve en praktische workshops verzorgd door experts.

Er zijn nog geen ervaringen.
  • Bekijk gerelateerde producten mét ervaringen: Ondernemen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.