Master in Managing Information & Sustainable Change

Niveau
Tijdsduur
Logo van Academy for Information & Management

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Hoe gaan we vandaag om met de complexiteit van de wereld van morgen? Dat is de vraag waar we ons op de Academy in alle activiteiten mee bezig houden. We gaan daarbij niet op zoek naar een sluitend antwoord, maar naar manieren om met die complexe wereld om te gaan. Dat doen we vanuit een wetenschappelijke achtergrond maar met een verfrissend praktische aanpak. Theoretische kennis is in onze ogen maar zo goed als deze door de werkelijkheid gedragen wordt.

De burger wordt steeds mondiger, de klant veeleisender, de concurrentie scherper en de wereld om ons heen wordt met de dag complexer en turbulenter. Meer nog dan van verouderde informatiesystemen, hebben onze organisaties last van achterhaal…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: NLP Practitioner, NLP, NLP Master Practitioner, NLP Business Practitioner en NLP Coach.

Hoe gaan we vandaag om met de complexiteit van de wereld van morgen? Dat is de vraag waar we ons op de Academy in alle activiteiten mee bezig houden. We gaan daarbij niet op zoek naar een sluitend antwoord, maar naar manieren om met die complexe wereld om te gaan. Dat doen we vanuit een wetenschappelijke achtergrond maar met een verfrissend praktische aanpak. Theoretische kennis is in onze ogen maar zo goed als deze door de werkelijkheid gedragen wordt.

De burger wordt steeds mondiger, de klant veeleisender, de concurrentie scherper en de wereld om ons heen wordt met de dag complexer en turbulenter. Meer nog dan van verouderde informatiesystemen, hebben onze organisaties last van achterhaalde uitgangspunten en starre organisatievormen. De dingen net iets beter doen dan gisteren volstaat niet langer. Proberen méér te doen met minder middelen loopt steeds vaker vast. Er is veeleer behoefte aan herdefiniëren dan aan stroomlijnen, liever ‘best ideas’ dan ‘best practices’. Het stellen van de juiste vragen wordt belangrijker dan het bieden van pasklare, maar onbevredigende antwoorden. Niet langer staat de organisatie voorop; het organiseren komt centraal te staan.

Organiseren in het nieuwe nu
De samenleving is geëvolueerd tot een netwerk van organisaties en individuen, een ecosysteem dat zich voedt met

informatie. De onderlinge afhankelijkheid is zeer groot, terwijl ons sturend vermogen meestal nog op geïsoleerde organisaties is gericht. Tegelijk verandert in onze samenleving de ‘push’ van overheden en bedrijven gaandeweg naar de ‘pull’ van individuele burgers en klanten.

In deze overgang naar een andere, meer dynamische manier van organiseren zijn veel organisaties al dan niet expliciet op zoek naar een nieuw waardensysteem en een nieuwe ‘mindset’. Veranderen wordt gaandeweg de enige constante, maar hoe krijgen we dit verankerd in de denkwereld en in het gedrag van medewerkers? Adequate informatie is van levensbelang, maar hoe stappen we af van oude denkbeelden hierover, intern gericht en vaak sterk bepaald door legacy en mislukte ICT-projecten?

Informatie vergt management
Informatie is moeilijk te definiëren, maar uitermate belangrijk. Willen organisaties er effectief gebruik van maken, dan moet dit meer en meer ‘real time’, in toenemende mate uit externe bronnen en toegespitst op de problematiek van het moment.

De informatieprofessional anno 2015 functioneert op het kruispunt van al deze ontwikkelingen en geeft er richting aan, maar hij staat hierin niet alleen. Business managers worden afgerekend op hun vermogen om informatie slimmer te benutten en dienen op de hoogte te zijn van ontwikkelingen in het informatietijdperk. ICT-ers worden geacht zich niet langer op te sluiten in hun ivoren, technische toren, maar mee te denken in business termen. De informatie-gerelateerde vraagstukken waar ze samen voor worden geplaatst zijn taaie vraagstukken, die alleen in hun brede context kunnen worden aangepakt.

De MISC opleiding is gebaseerd op een kleine 30 jaar ervaring in executive onderwijs, maar wijkt bewust af van de conventionele opleidingspaden:

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.