Secretaresse

Een secretaresse voert elementaire administratieve en organisatorische taken uit voor een bedrijf, afdeling of leidinggevende. Hoewel hun taken vaak onzichtbaar zijn voor het publiek, zijn deze van vitaal belang om een bedrijf te helpen georganiseerd en op koers te blijven. Bedrijven van elk formaat hebben dan ook secretaresses in dienst om de front office te helpen beheren en administratieve zaken af te handelen. 

Secretaresse worden?

De taken van een secretaresse verschillen per werkgever en bedrijfstak, maar omvatten meestal het beantwoorden van telefoongesprekken, het verwerken van (e-mail-)correspondentie, het organiseren en notuleren van vergaderingen, en het coördineren van de communicatie tussen verschillende vestigingen of kantoren. Soms omvatten secretariële taken ook de receptie; het bieden van een vriendelijk en professioneel onthaal aan mensen die het kantoor binnenkomen. Secretaresses leren veel taken al doende. Sommige bedrijven geven de voorkeur aan een secretaresse die lessen heeft gevolgd die specifiek zijn voor de sector, zodat deze vertrouwd is met de terminologie. Onderstaand vind je een overzicht van vaardigheden die je nodig hebt als secretaresse. Wil je er één ontwikkelen? Klik erop! Dan vind je direct de bijpassende opleidingen en trainingen.

Vaardigheden voor beroep Secretaresse

Hieronder lees je welke competenties belangrijk zijn voor het beroep van Secretaresse. Door op de vaardigheid te klikken vind je de juiste trainingen en opleidingen.

Professionele vaardighedenRelevantie
Secretariële Ervaring73 producten, 98 ervaringen, € 15 tot € 8.011
"
Archiveren
"
Postbezorging43 producten, 70 ervaringen, € 23 tot € 19.495
"
Records Management
"
Administratieve Werkzaamheden115 producten, 24 ervaringen, € 0 tot € 11.652
"
Gasten Onthalen59 producten, 42 ervaringen, € 24 tot € 1.795
"
Technische Documentatie8 producten, 3 ervaringen, € 495 tot € 3.950
"
Typen50 producten, 33 ervaringen, € 0 tot € 1.250
"
Organiseren van Vergaderingen191 producten, 101 ervaringen, € 0 tot € 2.500
"
Agendabeheer19 producten, 540 ervaringen, € 199 tot € 1.251
"
Declaratie
"
Telefoonbeheer170 producten, 1158 ervaringen, € 0 tot € 3.995
"
Factureren26 producten, 179 ervaringen, € 0 tot € 3.503
"
Plannen16 producten, 1 ervaringen, € 12 tot € 10.450
"
Kantoorprocedures67 producten, 29 ervaringen, € 23 tot € 7.795
"
Telefonische Vaardigheden44 producten, 604 ervaringen, € 27 tot € 10.495
"
Beheer van Kantoorbenodigdheden67 producten, 29 ervaringen, € 23 tot € 7.795
"
Spelling en Grammatica64 producten, 414 ervaringen, € 0 tot € 995
"
Voorstel Schrijven53 producten, 4 ervaringen, € 9 tot € 3.000
"
Kantoormanagement67 producten, 29 ervaringen, € 23 tot € 7.795
"
Algemene Administratieve Ondersteuning42 producten, 5 ervaringen, € 180 tot € 10.495
"
Toon alle (21)
IT vaardighedenRelevantie
Tekstverwerken6 producten, 1 ervaringen, € 200 tot € 505
"
Microsoft Office329 producten, 176 ervaringen, € 0 tot € 5.295
"
Microsoft Word322 producten, 110 ervaringen, € 0 tot € 1.995
"
Microsoft Excel286 producten, 138 ervaringen, € 0 tot € 5.995
"