Training Google Tag Manager

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Training Google Tag Manager

Frankwatching Academy
Logo van Frankwatching Academy
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,4 Frankwatching Academy heeft een gemiddelde beoordeling van 8,4 (uit 50 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8
Gemiddeld cijfer voor Training Google Tag Manager
Gebaseerd op 1 ervaring Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_border
Matthijs Roël
Webanalist
8
Training Google Tag Manager

"Een goede training voor mensen die beginnen of beperkt ervaren zijn met Tag Manager. Voor meer ervaren mensen is het te bascic. Daarnaast is Frankwatching goed bereikbaar en goede faciliteiten." - 30-11-2021 14:33

"Een goede training voor mensen die beginnen of beperkt ervaren zijn met Tag Manager. Voor meer ervaren mensen is het te bascic. Daarnaast is… alles lezen - 30-11-2021 14:33

Startdata en plaatsen

placeUtrecht
18 sep. 2025
Toon rooster
event 18 september 2025, 09:30-15:30, Utrecht
placeUtrecht
27 nov. 2025
Toon rooster
event 27 november 2025, 09:30-15:30, Utrecht

Beschrijving

Starten met codes, tags en meetpixels (zonder developer!)

Met Google Tag Manager kun je tools als Google Analytics en Ads op je website integreren. En dat zonder hulp van een ontwikkelaar. Hoe plaats je snel en eenvoudig tags en meetpixels in de broncode van je website? En hoe meet je daarmee relevante resultaten?

Tijdens de training Google Tag Manager wordt stap voor stap uitgelegd hoe je het tagbeheersysteem het beste kunt inrichten. Je leert je Google Analytics-data ermee te verrijken en krijgt op basis van meetresultaten nieuwe, actuele inzichten voor website-optimalisatie.

Resultaat

  • Je kent de basis van Google Tag Manager en kunt trackingcodes aanpassen in Google Analytics
  • Je kunt met …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Google Tag Manager, Online marketing, SEO, Google Analytics en Google Analytics gevorderden.

Starten met codes, tags en meetpixels (zonder developer!)

Met Google Tag Manager kun je tools als Google Analytics en Ads op je website integreren. En dat zonder hulp van een ontwikkelaar. Hoe plaats je snel en eenvoudig tags en meetpixels in de broncode van je website? En hoe meet je daarmee relevante resultaten?

Tijdens de training Google Tag Manager wordt stap voor stap uitgelegd hoe je het tagbeheersysteem het beste kunt inrichten. Je leert je Google Analytics-data ermee te verrijken en krijgt op basis van meetresultaten nieuwe, actuele inzichten voor website-optimalisatie.

Resultaat

  • Je kent de basis van Google Tag Manager en kunt trackingcodes aanpassen in Google Analytics
  • Je kunt met Google Tag Manager de resultaten van je website, Ads en andere advertentiesystemen meten en bijhouden
  • Je kunt met Google Tag Manager button clicks, PDF-downloads, video’s en e-commerce acties doormeten in Google Analytics
  • Je weet hoe met Google Tag Manager meetpixels voor Ads- en Facebook-campagnes op je website te zetten
  • Je hebt handvatten om actief met meetresultaten aan de slag te gaan om je website te verbeteren

Voor wie

De training is voor iedereen die snel en gemakkelijk meetscripts wil leren plaatsen en beheren. Denk aan: online marketeers, webanalisten en webmasters.

Let op: voor deelname dien je enige kennis te hebben van Google Analytics-trackingcodes en het gebruik van meetpixels van bijvoorbeeld Google Ads of Facebook. Je haalt het meeste uit deze training als je een eigen Google Tag Manager-account hebt met beheerdersrechten. Mocht je geen eigen account hebben, dan kun je een test-account gebruiken.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

Programma

Tijdens de training Google Tag Manager komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Google Tag Manager: hoe werkt het?
  • Tags & triggers
  • Google Analytics installeren via Google Tag Manager
  • Aanpassingen doorvoeren in de trackingcode van Google Analytics met Google Tag Manager
  • Gebeurtenissen, zoals PDF’s en video’s, meten in Google Analytics met Google Tag Manager
  • E-commerce rapporten bijhouden in Google Analytics met behulp van Google Tag Manager
  • Meetpixels van advertentiesystemen installeren op je website met Google Tag Manager
  • Best practices: cookiemuur met Google Tag Manager, YouTube-video’s doormeten in Google Analytics, scroll tracking met Google Tag Manager, tevredenheid meten met Google Tag Manager

Praktisch

De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw deelname?

Op locatie
  •  De training op locatie is een 1-daagse training
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
  •  Het is belangrijk dat je enige kennis hebt van HTML, trackingcodes van Google Analytics en het gebruik van meetpixels van bijvoorbeeld Google AdWords of Facebook.
  •  Je haalt het meeste uit deze training wanneer je een eigen Google Tag Manager account hebt met beheerdersrechten. Mocht je geen eigen Google Tag Manager account hebben dan is er een testaccount beschikbaar.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.
Virtual classroom
  •  De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 2 dagdelen
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
  • Het is belangrijk dat je enige kennis hebt van HTML, trackingcodes van Google Analytics en het gebruik van meetpixels van bijvoorbeeld Google AdWords of Facebook.
  •  Je haalt het meeste uit deze training wanneer je een eigen Google Tag Manager account hebt met beheerdersrechten. Mocht je geen eigen Google Tag Manager account hebben dan is er een testaccount beschikbaar.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.

Erkenning accreditatie

  • 8x beste opleider, gemiddelde score 8,4
  • NRTO-keurmerk
  • Geregistreerd dienstverlener Kmo-portefeuille
  • NIMA Education Partner
  • UWV-partner

De training is voor iedereen die snel en gemakkelijk meetscripts wil leren plaatsen en beheren. Denk aan: online marketeers, webanalisten en webmasters.

Let op: voor deelname dien je enige kennis te hebben van Google Analytics-trackingcodes en het gebruik van meetpixels van bijvoorbeeld Google Ads of Facebook. Je haalt het meeste uit deze training als je een eigen Google Tag Manager-account hebt met beheerdersrechten. Mocht je geen eigen account hebben, dan kun je een test-account gebruiken.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

  • Je kent de basis van Google Tag Manager en kunt trackingcodes aanpassen in Google Analytics
  • Je kunt met Google Tag Manager de resultaten van je website, Ads en andere advertentiesystemen meten en bijhouden
  • Je kunt met Google Tag Manager button clicks, PDF-downloads, video’s en e-commerce acties doormeten in Google Analytics
  • Je weet hoe met Google Tag Manager meetpixels voor Ads- en Facebook-campagnes op je website te zetten
  • Je hebt handvatten om actief met meetresultaten aan de slag te gaan om je website te verbeteren

Tijdens de training Google Tag Manager komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Google Tag Manager: hoe werkt het?
  • Tags & triggers
  • Google Analytics installeren via Google Tag Manager
  • Aanpassingen doorvoeren in de trackingcode van Google Analytics met Google Tag Manager
  • Gebeurtenissen, zoals PDF’s en video’s, meten in Google Analytics met Google Tag Manager
  • E-commerce rapporten bijhouden in Google Analytics met behulp van Google Tag Manager
  • Meetpixels van advertentiesystemen installeren op je website met Google Tag Manager
  • Best practices: cookiemuur met Google Tag Manager, YouTube-video’s doormeten in Google Analytics, scroll tracking met Google Tag Manager, tevredenheid meten met Google Tag Manager

Praktisch

De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw deelname?

Op locatie
  •  De training op locatie is een 1-daagse training
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
  •  Het is belangrijk dat je enige kennis hebt van HTML, trackingcodes van Google Analytics en het gebruik van meetpixels van bijvoorbeeld Google AdWords of Facebook.
  •  Je haalt het meeste uit deze training wanneer je een eigen Google Tag Manager account hebt met beheerdersrechten. Mocht je geen eigen Google Tag Manager account hebben dan is er een testaccount beschikbaar.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.
Virtual classroom
  •  De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 2 dagdelen
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
  • Het is belangrijk dat je enige kennis hebt van HTML, trackingcodes van Google Analytics en het gebruik van meetpixels van bijvoorbeeld Google AdWords of Facebook.
  •  Je haalt het meeste uit deze training wanneer je een eigen Google Tag Manager account hebt met beheerdersrechten. Mocht je geen eigen Google Tag Manager account hebben dan is er een testaccount beschikbaar.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.

Frankwatching is uitgegroeid tot dé toonaangevende aanbieder van trainingen in marketing & communicatie. Jaarlijks leiden we duizenden professionals op, die onze trainingen hoog beoordelen met gemiddeld een 8,4.

Ontwikkelen op gebied van Marketing, Communicatie, Advertising, Content, Social of Analytics? Met een aanbod van ruim 80 opleidingen en trainingen vind je specifieke trainingen die je echt verder helpen. Je werkt in kleine groepen met trainers uit de praktijk, waarbij de focus ligt op de praktische toepasbaarheid van (nieuwe) mogelijkheden voor jouw organisatie. Een mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie.

Alle trainingen zijn ook incompany mogelijk. Zo bieden we iedere professional de mogelijkheid de juiste kennis op te doen.

Frankwatching Academy is in 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021 uitgeroepen tot de beste opleider in marketing & communicatie.

8
Gemiddeld cijfer voor Training Google Tag Manager
Gebaseerd op 1 ervaring
starstarstarstarstar_border
Matthijs Roël
Webanalist
8
Training Google Tag Manager

"Een goede training voor mensen die beginnen of beperkt ervaren zijn met Tag Manager. Voor meer ervaren mensen is het te bascic. Daarnaast is Frankwatching goed bereikbaar en goede faciliteiten." - 30-11-2021 14:33

"Een goede training voor mensen die beginnen of beperkt ervaren zijn met Tag Manager. Voor meer ervaren mensen is het te bascic. Daarnaast is… alles lezen - 30-11-2021 14:33

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)

Aanmelden voor nieuwsbrief

We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.