Shared Decision Making

Type product
Tijdsduur

Shared Decision Making

GRAS training & coaching
Logo van GRAS training & coaching
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,7 GRAS training & coaching heeft een gemiddelde beoordeling van 8,7 (uit 37 ervaringen)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

7
Gemiddeld cijfer voor Shared Decision Making
Gebaseerd op 2 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_border
Wilma Filius
Eerst verantwoordelijke verzorgende
8
Shared Decision Making

"Ik vond de training inspirerend. De trainer was erg enthousiast. De afwisseling tussen theorie en praktijk was goed. De eerste dag vond ik de opdrachten wel steeds van het zelfde. Ik vond vooral te oefeningen met de acteur erg zinvol" - 02-05-2017 15:12

"Ik vond de training inspirerend. De trainer was erg enthousiast. De afwisseling tussen theorie en praktijk was goed. De eerste dag vond ik d… alles lezen - 02-05-2017 15:12

Beschrijving

Shared Decision Making

PE punten kunnen aangevraagd worden, in overleg met de opdrachtgever 

Shared Decision Making (SDM) wordt in de GGZ, bij patiënten met chronische ziekten en in de hele gezondheidszorg in toenemende mate ingezet om de kwaliteit en de doelmatigheid van de zorg te verbeteren. Wanneer patiënten participeren en zelf verantwoordelijkheid nemen voor de eigen gezondheid worden de effecten van de behandeling opvallend groter. Bij Shared Decision Making wordt de beslissing en de verantwoordelijkheid gedragen door cliënt en de professionals. Het is een methode die niet paternalistisch is en meer gericht is op de autonomie van de patiënt. Shared Decision Making gaat uit van twee …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Shared Decision Making

PE punten kunnen aangevraagd worden, in overleg met de opdrachtgever 

Shared Decision Making (SDM) wordt in de GGZ, bij patiënten met chronische ziekten en in de hele gezondheidszorg in toenemende mate ingezet om de kwaliteit en de doelmatigheid van de zorg te verbeteren. Wanneer patiënten participeren en zelf verantwoordelijkheid nemen voor de eigen gezondheid worden de effecten van de behandeling opvallend groter. Bij Shared Decision Making wordt de beslissing en de verantwoordelijkheid gedragen door cliënt en de professionals. Het is een methode die niet paternalistisch is en meer gericht is op de autonomie van de patiënt. Shared Decision Making gaat uit van twee experts en gaat daarmee uit van een gelijkwaardige communicatie. Daarmee past deze training van helemaal bij de rest van het aanbod van GRAS. Het effect van Shared Decision Making is dat:

  • de betrokkenheid van de cliënt, in gesprek met de professional, wordt vergroot
  • de verhalen van de cliënt er toe doen
  • de interventies meer gericht zijn op de behoeften en wensen van de cliënt.
  • de keuzevrijheid van de cliënt vergroot wordt

Inhoud en onderwerpen

  • Definitie en model SDM
  • Middelen om SDM toe te passen
  • Zelfmanagement, cliëntgerichte zorg en empowerment 
  • SDM en verband met behandelplannen en meetinstrumenten binnen de organisatie
  • Gewenste attitude en effectieve vaardigheden
  • Gesprekvaardigheden; waaronder oplossingsgericht en motiverende gespreksvoering
  • Maken van concrete doelen gericht op persoonlijke ontwikkeling

Niveau: op aanvraag MBO/HBO

Doelstelling resultaat

  • weet wat SDM is en wat de inzet daarvan kan betekenen voor de relatie tussen cliënt en professionals
  • kent de vaardigheden die specifiek verbonden zijn aan toepassen van SDM 
  • kent de waarde van het meten van effecten van zorgplan Routine Outcome Monitoring (ROM)
  • kent de plaats van SDM in relatie met Client zelfmanagement, Client empowerment cliënt gerichte zorg en SNS (Sociale Netwerk Strategie)   
  • oefent en verkent vaardigheden die ondersteunend werken bij de inzet van SDM.
  • kent eigen kwaliteiten, uitdagingen en valkuilen bij toepassen van SDM
  • stelt persoonlijke doelen op die bijdragen aan toepassen van SDM.
  • kan vaardigheden die horen bij oplossingsgericht communiceren en motiverende gespreksvoering toepassen in de context van SDM.     

Opbouw en werkwijze  

Wanneer na overleg met de opdrachtgever het programma vaststaat vullen de deelnemers voor aanvang een intakeformulier in, waardoor zij zichzelf al voorbereiden op wat ze willen leren, oefenen en eigen willen maken. Het blijkt dat de deelnemers die de intake van tevoren al invullen gefocust aan de training beginnen en daardoor veel uit de training halen. De trainers en acteurs gebruiken de informatie uit de ingevulde formulieren om de training optimaal aan te laten sluiten op de groep deelnemers.

Teamsamenwerking

De training is geschikt als open inschrijving binnen uw organisatie. Wanneer een heel team aan de training deelneemt, levert dat extra winst op. Er wordt dan een krachtige impuls gegeven aan het beter leren kennen van elkaar en aan het blijvend in gesprek zijn met elkaar over situaties die zich tijdens het werk voordoen. Blijvend leren van en met elkaar maken dat de effecten van de training beter in de praktijk doorwerken.   

Zakelijk 

De training wordt in company gegeven en kost totaal € 1750,-. Bij de prijs van € 146,-./persoon is uitgegaan van een  aantal deelnemers van 12 en bij een duur van 2 dagdelen. 

Kosten zijn inclusief

  • gebruik maken van de leerpleinomgeving en testen via website van GRAS
  • trainingsmaterialen als werkopdrachten, PPT’s, hand-outs via website en/of fysiek
  • (telefonisch) overleg over bijstellen van programma  
  • planning en organisatie
  • trainer voorbereiding
  • evaluatierapport
  • BTW over acteurs (6%)
  • reiskosten trainers en acteurs (€ 0,35/km

Kosten zijn exclusief   

  • trainingsaccommodatie (eigen accommodatie)
  • beamer (n.v.t.)
  • koffie / thee en lunch tijdens trainingen
  • PE punten; ongeveer € 15,-. per deelnemer  

GRAS training en coaching is als opleidingsbureau ingeschreven in het CRKBO register. Wij bieden training en opleiding daarom BTW vrij aan.

GRAS training en coaching is een trainingsbureau voor organisaties en mensen die werken in de zorg- hulp- en dienstverlening. GRAS is er voor vefrissende communicatie tussen klant en medewerker, medewerkers onderling en tussen medewerkers met vertegenwoordigers van andere steakholders.

GRAS staat voor blijvend resultaat. Onze dienstverlening kenmerkt zich door:

  • zorgvuldige afstemming vooraf, inhoudelijk en logistiek
  • hoge kwaliteit van training
  • flexibel in afstemming en samenwerking
  • inbedding van de trainingen in een totaalconcept van de lerende organisatie.
  • prijzen van deze tijd ondermeer door de lage overheadskosten.    

En door een veelzijdigheid aan programma's, waaronder:

  • Motiverende gespreksvoering
  • Beïnvloedingsvaardigheden
  • Oplossingsgericht communiceren
  • Feedbacktraining
  • Training Transactionele analyse 
  • Omgaan met emotie en agressie
  • Teamcoaching bij zelfsturende teams
  • Leertraject teamcoach, NIEUW
  • Vitaal Werken, NIEUW 
  • Training Sociale Wijkteams
  • Shared Decision Making
  • Training Richtlijn Scheiding
  • Introductie intervisie
  • Individuele coaching
  • Talentontwikkeling
  • Interactief theater, buitensport en games

       

7
Gemiddeld cijfer voor Shared Decision Making
Gebaseerd op 2 ervaringen
starstarstarstarstar_border
Wilma Filius
Eerst verantwoordelijke verzorgende
8
Shared Decision Making

"Ik vond de training inspirerend. De trainer was erg enthousiast. De afwisseling tussen theorie en praktijk was goed. De eerste dag vond ik de opdrachten wel steeds van het zelfde. Ik vond vooral te oefeningen met de acteur erg zinvol" - 02-05-2017 15:12

"Ik vond de training inspirerend. De trainer was erg enthousiast. De afwisseling tussen theorie en praktijk was goed. De eerste dag vond ik d… alles lezen - 02-05-2017 15:12

starstarstarstar_borderstar_border
Marijke Veltkamp
6
Shared Decision Making

"Het was wel aardig. Dat met die acteur was goed. We oefenden hoe je open vragen moest stellen en leerden een beetje meer assertief te worden. Verder leer je op welke punten je nog aan je communicatievaardigheden kunt werken" - 18-04-2017 07:04

"Het was wel aardig. Dat met die acteur was goed. We oefenden hoe je open vragen moest stellen en leerden een beetje meer assertief te worden… alles lezen - 18-04-2017 07:04

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.