Human Sales Action programma (new business, klantgerichtheid, onderhandelen en accountmanagement)

Type product
Tijdsduur

Human Sales Action programma (new business, klantgerichtheid, onderhandelen en accountmanagement)

HSAprogram
Logo van HSAprogram
Opleiderscore: starstarstarstarstar 9,8 HSAprogram heeft een gemiddelde beoordeling van 9,8 (uit 125 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #2 in Sales.

Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

10
Gemiddeld cijfer voor Human Sales Action programma (new business, klantgerichtheid, onderhandelen en accountmanagement)
Gebaseerd op 28 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
Elroy Muller
starstarstarstarstar
Elroy Muller
10
Human Sales Action programma (new business, klantgerichtheid, onderhandelen en accountmanagement)

"Met veel plezier samen met David het HSA programma gevolgd. Het programma wordt gaandeweg volledig op de persoon uitgewerkt. Leuke praktijk voorbeelden aan de hand van artikelen en filmpjes. Het enthousiaste karakter van David zorgt ervoor dat het nooit saai wordt. Een aanrader!" - 22-12-2021 09:18

"Met veel plezier samen met David het HSA programma gevolgd. Het programma wordt gaandeweg volledig op de persoon uitgewerkt. Leuke praktijk … alles lezen - 22-12-2021 09:18

Beschrijving

In het HSA programma worden salesleiders die actief betrokken zijn in het b2b sales proces binnen hun organisatie begeleid met plezier structureel meer complexe oplossingen te verkopen.

De kenmerken van het HSA sales programma zijn:
- deelnemers worden minimaal drie en maximaal zes maanden intensief persoonlijk begeleid om structureel meer te verkopen
- iedere week is er individueel video contact en wordt aan één sales topic gewerkt met Google Jamboards (deze video calls duren 1 tot 1,5 uur)
- het programma wordt volledig afgestemd op de leerbehoefte van de deelnemer en is gericht op toepassing in de praktijk
- aan het einde van iedere maand sluit de manager een half uur aan in het video gespre…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: New Business, Onderhandelen (verkoop), Accountmanagement, Klantgerichtheid en Sales Training.

In het HSA programma worden salesleiders die actief betrokken zijn in het b2b sales proces binnen hun organisatie begeleid met plezier structureel meer complexe oplossingen te verkopen.

De kenmerken van het HSA sales programma zijn:
- deelnemers worden minimaal drie en maximaal zes maanden intensief persoonlijk begeleid om structureel meer te verkopen
- iedere week is er individueel video contact en wordt aan één sales topic gewerkt met Google Jamboards (deze video calls duren 1 tot 1,5 uur)
- het programma wordt volledig afgestemd op de leerbehoefte van de deelnemer en is gericht op toepassing in de praktijk
- aan het einde van iedere maand sluit de manager een half uur aan in het video gesprek en wordt voortgang besproken
- deelnemers ontvangen via WhatsApp of Slack relevante sales content (artikelen, video´s en quotes) over de sales topics waaraan wordt gewerkt

Vanaf maart 2020 werken we met een abonnementsvorm waarbij per deelnemer per maand €650 wordt betaald en deelname na iedere maand kan worden stopgezet.

De zes HSA (maand) modules

  1. Targeting: Je denkt na en bepaalt welke organisaties tot de doelgroep van jouw organisatie horen. Die selectie maak je aan de hand van harde en zachte criteria. Binnen die doelgroep pas je segmentatie toe. Daarmee wordt duidelijk welke organisaties de meeste aandacht behoren te krijgen en welke organisaties wel op je radar blijven, maar minder prominent. Je onderzoekt met welke leden van het koopcentrum jij samenwerkt en welke zakelijke en persoonlijke agenda zij hebben. Je brengt in kaart welke latente pijn en behoefte je het liefst tegenkomt bij prospects en klanten. Je stelt een ¨pain-grid¨ op. De dag eindigt met het oefenen van het houden van een Elevator Pitch, zodat je op plezierige wijze weet een dialoog op te starten.
  2. Social Prospecting: Je onderzoekt aan de hand van jouw doelgroep en koopcentrum leden op welke socials zij het meest aanwezig zijn. Dit gebruik je om een praktische social selling strategie te ontwikkelen, zodat jij zichtbaar bent waar jouw doelgroep zich bevindt en voor hen jezelf met relevante content presenteert. Jouw online presence sluit aan bij de latente pijn en behoefte van jouw doelgroep én bij jouw eigen commerciële rol en ambities. Je bouwt aan een netwerk door te inspireren en te betrekken. Je leert verschillende typen content kennen en deelt deze. Hiermee zorg je dat je in dialoog komt met interessante doelgroep leden, bij klanten en prospects. Jouw LinkedIn profiel voldoet aan de eisen die daaraan gesteld worden, zodat je het best vindbaar bent. Aan het eind van deze dag heb je een praktisch social selling plan, dat jou helpt te bouwen aan een online netwerk en goed vindbaar te zijn op thema´s die actueel zijn voor jouw doelgroep.
  3. Outreaching: Dit is de fase waarin online contact wordt geconverteerd naar offline (face2face) contact. Outreaching betekent dat jij contact opneemt om te onderzoeken of een persoonlijke gesprek zinvol is. Voor beide partijen. Je leert hoe je jouw jouw oplossing zo relevant en actueel mogelijk presenteert. Daarin hou je rekening met het onderscheidend vermogen, waar de klant naar op zoek is en uit welke alternatieven de klant kiest. Je oefent met het voeren van telefoongesprekken. Aan het eind van deze dag ben je bekend met alle aanpakken en vaardigheden die je nodig hebt om te zorgen dat je je aan tafel komt als je een zinvolle bijdrage aan de klant denkt te kunnen bieden.
  4. Kwalificeren: deelnemers leren een eenvoudige kapstok om verkoopgesprekken te voeren. Er wordt nagedacht over welke informatie relevant is om te vergaren vóórdat het zinvol is zelf meer te vertellen over de eigen dienstverlening. Deelnemers bepalen een objectieve manier van kwalificeren, zodat voor hen vooraf duidelijk is waar zij op letten in een verkoopgesprek. Het doel is evenwicht te creëren in het gesprek: de klant onderzoekt of de aanbieder een passende oplossing biedt, de verkoper toetst of het reëel is te verwachten dat er zaken gedaan gaan worden. Deelnemers onderzoeken ook hoe zij vier verkoopstijlen toepassen en welke van de vier stijlen zij het meest inzetten. In rollenspellen wordt geoefend met het voeren van kennismakingsgesprekken. Het doel van deze fase is een voorstel te kunnen versturen als deze voldoende kansrijk is. 
  5. Onderhandelen & winnen: deelnemers onderzoeken hoe zij ervoor staan mbt tot één specifieke opdracht/opportunity. Ze kijken naar de stakeholders, hun zakelijke agenda en persoonlijke belangen, naar hun positie ten opzichte van alternatieven waaruit de klant/prospect kan kiezen. Deelnemers leren één instrument te gebruiken waarmee zij gemakkelijk in kaart kunnen brengen hoe zij ervoor staan en collega´s en management kunnen betrekken, om te bepalen wat de belangrijkste drie vervolgstappen zijn om een opdracht te winnen. Tijdens deze fase wordt ook aandacht besteed aan het onderhandelingsproces. Zij leren begrijpen waar het in de kern om draait bij onderhandeling en welke do´s en dont´s er gelden. Als laatste kunnen deelnemers tijdens rollenspellen ervaren hoe zij meer druk zetten in een verkoopgesprek middels de toepassing van commitment technieken. Het doel van deze fase is opdrachten te winnen die voor verkoper en klant bijdragen aan duurzame ambities. 
  6. Account Management: de eerste plek om te onderzoeken of er meer verkocht kan worden is bij bestaande relaties. Talloze onderzoeken onderbouwen dat de inspanningen om bestaande relaties tevreden te houden en uit te breiden, veel minder zijn dan het van scratch af aan opbouwen van totaal nieuwe relaties. Deelnemers leren het belang van ambassadeurs voor hun persoonlijk netwerk én voor hun verkoop effectiviteit. Deelnemers leren een degelijke verkoop presentatie te verzorgen. In deze module komt ook een onderdeel persoonlijke effectiviteit aan bod: persoonlijk energie management. Voor professionals die zich met verkoop bezig houden is het essentieel te begrijpen hij zij zorgen dat ze op de juiste momenten alert en uitgerust zijn en dat als tegenhanger het prima kan zijn periodes van minder activiteit voor zichzelf toe te staan. In rollenspellen wordt geoefend met het de-escaleren van situaties bij ontevreden klanten. Het doel van deze fase is te zorgen dat bestaande relaties tevreden zijn en blijven. 
10
Gemiddeld cijfer voor Human Sales Action programma (new business, klantgerichtheid, onderhandelen en accountmanagement)
Gebaseerd op 28 ervaringen
Elroy Muller
starstarstarstarstar
Elroy Muller
10
Human Sales Action programma (new business, klantgerichtheid, onderhandelen en accountmanagement)

"Met veel plezier samen met David het HSA programma gevolgd. Het programma wordt gaandeweg volledig op de persoon uitgewerkt. Leuke praktijk voorbeelden aan de hand van artikelen en filmpjes. Het enthousiaste karakter van David zorgt ervoor dat het nooit saai wordt. Een aanrader!" - 22-12-2021 09:18

"Met veel plezier samen met David het HSA programma gevolgd. Het programma wordt gaandeweg volledig op de persoon uitgewerkt. Leuke praktijk … alles lezen - 22-12-2021 09:18

Theo Koper
starstarstarstarstar
Theo Koper
Sales en marketing strateeg
10
Human Sales Action programma (new business, klantgerichtheid, onderhandelen en accountmanagement)

"Meerdere collega's nemen deel aan het hsa sales programma. De gesprekken met David tot nu toe vonden zowel online als fysiek op ons kantoor in Amsterdam plaats. Zowel individueel als in groep. De persoonlijke aanpak spreekt mij aan en natuurlijk dat mijn passie centraal staat: sales:)" - 17-12-2021 12:19

"Meerdere collega's nemen deel aan het hsa sales programma. De gesprekken met David tot nu toe vonden zowel online als fysiek op ons kantoor … alles lezen - 17-12-2021 12:19

Steven Neeteson
starstarstarstarstar
Steven Neeteson
10
Human Sales Action programma (new business, klantgerichtheid, onderhandelen en accountmanagement)

"Enorm veel kunnen leren van David, fijne mentor en sparren over waar ik focus op wou leggen. Ik ben in een programma van enkele maanden bezig geweest, digitaal en soms op locatie.. de afwisseling was fijn.
Doordat je direct de materie aan het toepassen bent in je week, leer je enorm snel.
" - 28-11-2021 20:43

"Enorm veel kunnen leren van David, fijne mentor en sparren over waar ik focus op wou leggen. Ik ben in een programma van enkele maanden bezi… alles lezen - 28-11-2021 20:43

starstarstarstarstar
John Joosten
COO
10
Human Sales Action programma (new business, klantgerichtheid, onderhandelen en accountmanagement)

"Account Manager uit mijn team heeft een grote sprong gemaakt naar effectief en resultaatgerichr accountbeheer, dankzij doelmatig en praktisch HSA Programma. Als manager werd ik structureel betrokken bij de voortgang en aanpak, wat leidt tot een transparant proces. " - 24-09-2021 12:27

"Account Manager uit mijn team heeft een grote sprong gemaakt naar effectief en resultaatgerichr accountbeheer, dankzij doelmatig en praktis… alles lezen - 24-09-2021 12:27

Marc van Grinsven
starstarstarstarstar
Marc van Grinsven
Directeur
10
Human Sales Action programma (new business, klantgerichtheid, onderhandelen en accountmanagement)

"- we startten het maatwerk programma na een uitgebreid sales learning assessment
- 2 van mijn organisaties namen deel
- het programma bestond uit groepstraining, individuele coaching en voeding met interessant b2b sales content
- veel aandacht voor de deelnemers, gehele programma digitaal verzorgd
- alle deelnemers waren na afloop erg enthousiast" - 30-08-2021 20:39

"- we startten het maatwerk programma na een uitgebreid sales learning assessment - 2 van mijn organisaties namen deel - het programma bes… alles lezen - 30-08-2021 20:39

starstarstarstarstar
Sander Vlek
Manager Sales & Customer Success
10
Human Sales Action programma (new business, klantgerichtheid, onderhandelen en accountmanagement)

"David heeft het Sales team van Bright Answers de afgelopen maanden uitstekend geholpen om een slag verder te professionaliseren. Zijn aanpak en manier van samenwerken is prettig, meedenkend en ondersteunend." - 02-08-2021 07:44

"David heeft het Sales team van Bright Answers de afgelopen maanden uitstekend geholpen om een slag verder te professionaliseren. Zijn aanpak… alles lezen - 02-08-2021 07:44

Sven Cobben
starstarstarstarstar
Sven Cobben
CCO/COO
10
Human Sales Action programma (new business, klantgerichtheid, onderhandelen en accountmanagement)

"Heb voor HSA gekozen vanwege (1) praktisch kunnen inplannen van wekelijkse / online 1.5 uur 1-1 training, (2) in hoog tempo training krijgen van alle laatste tools op b2b sales vlak en (3) persoonlijk kunnen invullen vd training obv mijn behoeften. Training met heerlijke energie en interesse, super leerzaam en ready for the next step!" - 22-07-2021 09:42

"Heb voor HSA gekozen vanwege (1) praktisch kunnen inplannen van wekelijkse / online 1.5 uur 1-1 training, (2) in hoog tempo training krijgen… alles lezen - 22-07-2021 09:42

Michel Smits
starstarstarstarstar
Michel Smits
10
Human Sales Action programma (new business, klantgerichtheid, onderhandelen en accountmanagement)

"We hebben 6 maanden van februari tot eind juli samengewerkt
- in die tijd wekelijks contact
- emails met sales video's en artikelen

Een goede training waarin heel veel ruimte is voor maatwerk. David kan met zijn ervaring op alle vlakken coachen.

Het heeft mij heel erg geholpen focus op de juiste dingen aan te brengen. " - 20-07-2021 11:36

"We hebben 6 maanden van februari tot eind juli samengewerkt - in die tijd wekelijks contact - emails met sales video's en artikelen Een… alles lezen - 20-07-2021 11:36

starstarstarstarstar
Jeroen Rol
Accountmanager
10
Human Sales Action programma (new business, klantgerichtheid, onderhandelen en accountmanagement)

"De sessies zijn prakrijkgericht en David is erg prettig in de omgang met bruikbare tips. Er komen vele modellen aan bod die goed worden toegelicht. Wij deden afwisselend individuele sessies en groepssessies wat zorgde voor een leuke afwisseling." - 25-06-2021 15:03

"De sessies zijn prakrijkgericht en David is erg prettig in de omgang met bruikbare tips. Er komen vele modellen aan bod die goed worden toeg… alles lezen - 25-06-2021 15:03

starstarstarstarstar
Rienco Kolkman
Sales Manager
10
Human Sales Action programma (new business, klantgerichtheid, onderhandelen en accountmanagement)

"Het HSA programma is een must voor alle sales professionals.

Onlangs onder leiding van David digitaal het HSA programma doorlopen. David is een ervaren trainer en sales professional met veel kennis van zaken en praktische inslag. De trainingen zijn goed doordacht en sluiten direct aan bij de praktijk. Daardoor levert het programma direct business waarde. Het heeft mijn visie op het vak vergroot en veel praktische handvatten opgeleverd.

Dank David voor de interessante vrijdagmorgens en het sparren. Ga het missen! " - 25-06-2021 07:57

"Het HSA programma is een must voor alle sales professionals. Onlangs onder leiding van David digitaal het HSA programma doorlopen. David… alles lezen - 25-06-2021 07:57

Yannick Röling
starstarstarstarstar
Yannick Röling
CCO
10
Human Sales Action programma (new business, klantgerichtheid, onderhandelen en accountmanagement)

"In het verleden heb ik training mogen ontvangen David en heb hem daarom opgezocht om mijn collega's te trainen in het sales vak. Zijn unieke aanpak van praktijk èn relevante theorie, zorgt voor langdurige verbetering van de sales capaciteiten van onze mensen.
Als laatste was het erg fijn dat de training niet 1 focus week was, maar verspreid over een langere periode, waardoor vragen vanuit situaties ook behandeld konden worden. " - 18-06-2021 13:44

"In het verleden heb ik training mogen ontvangen David en heb hem daarom opgezocht om mijn collega's te trainen in het sales vak. Zijn unieke… alles lezen - 18-06-2021 13:44

Casper Verhorst
starstarstarstarstar
Casper Verhorst
Sales consultant
10
Human Sales Action programma (new business, klantgerichtheid, onderhandelen en accountmanagement)

"Afgelopen 3 maanden heb ik de HSA training gevolgd met David. Elke training sloot aan bij hetgeen waar ik me mee bezig houd in de praktijk. Dit maakt dat je snel de vertaalslag kan maken en theorie kan toepassen in de praktijk. David is altijd goed voorbereid en weet zich precies bezig te houden met hetgeen wat er toedoet. Ik zou iedere salesprofessional aanraden (ervaren of minder ervaren) om de training te volgen." - 16-06-2021 11:55

"Afgelopen 3 maanden heb ik de HSA training gevolgd met David. Elke training sloot aan bij hetgeen waar ik me mee bezig houd in de praktijk. … alles lezen - 16-06-2021 11:55

starstarstarstarstar
Jose van Anrooij
10
Human Sales Action programma (new business, klantgerichtheid, onderhandelen en accountmanagement)

"David weet waar hij het over heeft. Hij heeft veel kennis en vult de training op een interactieve manier. Dit maakt het niet saai en de tijd vliegt voorbij. Veel geleerd en veel bevestiging gekregen. Inmiddels druk bezig het geleerde in de praktijk uit te voeren." - 03-06-2021 11:35

"David weet waar hij het over heeft. Hij heeft veel kennis en vult de training op een interactieve manier. Dit maakt het niet saai en de tijd… alles lezen - 03-06-2021 11:35

starstarstarstarstar
Silvia Vernooij
Accountmanager (new business development)
10
Human Sales Action programma (new business, klantgerichtheid, onderhandelen en accountmanagement)

"HSA Programma gevolgd onder begeleiding van David Mooijaart. David heeft veel ervaring, brengt rust en structuur met zich mee in de training. Fijn om als meer ervaren sales een update te krijgen en technieken die je al toepast in een bredere context toegelicht te krijgen. Pragmatische training, filmpjes en artikelen ter ondersteuning en het programma sluit goed aan bij de praktijk. Helpt je naar een hoger niveau want sales is echt een vak en zet de prospect/klant centraal: stop selling, start helping! " - 26-05-2021 14:17

"HSA Programma gevolgd onder begeleiding van David Mooijaart. David heeft veel ervaring, brengt rust en structuur met zich mee in de training… alles lezen - 26-05-2021 14:17

Remco van der Boon
starstarstarstarstar
Remco van der Boon
Mede-eigenaar
10
Human Sales Action programma (new business, klantgerichtheid, onderhandelen en accountmanagement)

"David is praktijkgericht, begeleidend, meedenkend en heeft veel kennis van zaken. Hij voelt goed aan welke kennis wij reeds hebben, en waar nieuwe inzichten nodig zijn. Ik heb de training als bijzonder fijn en leerzaam ervaren! " - 26-04-2021 09:47

"David is praktijkgericht, begeleidend, meedenkend en heeft veel kennis van zaken. Hij voelt goed aan welke kennis wij reeds hebben, en waar … alles lezen - 26-04-2021 09:47

Joren Lammertink
starstarstarstarstar
Joren Lammertink
Sales
10
Human Sales Action programma (new business, klantgerichtheid, onderhandelen en accountmanagement)

"Wij zijn begin 2020 begonnen aan de HSA onder begeleiding van David. Zowel ik als mijn collega Remco waren zeer tevreden met de inhoud en aanpak. Zowel praktische tips die je gelijk in de praktijk kan gebruiken maar ook theorie die wat meer de diepte in gaat. Ik vind het jammer dat het alweer voorbij is! " - 23-04-2021 13:16

"Wij zijn begin 2020 begonnen aan de HSA onder begeleiding van David. Zowel ik als mijn collega Remco waren zeer tevreden met de inhoud en aa… alles lezen - 23-04-2021 13:16

Dennis Roeloffzen
starstarstarstarstar
Dennis Roeloffzen
10
Human Sales Action programma (new business, klantgerichtheid, onderhandelen en accountmanagement)

"Zeer helpvolle training en praktijk gericht. Niet vanuit het "boekje" of veel modellen maar echt een persoonlijke aanpak en cases vanuit je eigen werkveld. Zeer tevreden met de inhoud en het resultaat." - 27-01-2021 13:44

"Zeer helpvolle training en praktijk gericht. Niet vanuit het "boekje" of veel modellen maar echt een persoonlijke aanpak en cases vanuit je … alles lezen - 27-01-2021 13:44

starstarstarstarstar
Lawrence Ubachs
Senior Business Development Manager
10
Human Sales Action programma (new business, klantgerichtheid, onderhandelen en accountmanagement)

"Afgelopen periode heb ik het programma van David (HSA) als begeleider van een collega mogen meemaken. Ondanks de verschuiving van het programma door Covid-19, ben ik enorm tevreden over de inhoud en begeleiding evenals de progressie die wij als individu/team hebben geboekt. De volgende deelnemer is dan ook alweer gestart. " - 28-12-2020 07:33

"Afgelopen periode heb ik het programma van David (HSA) als begeleider van een collega mogen meemaken. Ondanks de verschuiving van het progra… alles lezen - 28-12-2020 07:33

starstarstarstarstar
Litjens
New Business Sales
10
Human Sales Action programma (new business, klantgerichtheid, onderhandelen en accountmanagement)

"Erg leerzaam en waardevol trainingsprogramma voor mij als junior sales.

De 1-op-1 begeleiding van David heb ik als erg prettig ervaren en heeft mij
geholpen mijn sales aanpak vorm te geven en te verbeteren.

Wat ik erg belangrijk vond in een sales training dat het geen traditionele 'auto verkoper training' is. Dat heb ik tijdens het HSA programma geen moment gehad. Tijdens het programma was er ook voldoende ruimte voor mijn eigen input en aandacht voor sales situaties die voor mij relevant waren op dat moment.

David heeft mij geleerd om vanuit een stijl die bij mij past een sales aanpak te ontwikkelen. Ontzettend waardevol! " - 22-12-2020 14:06

"Erg leerzaam en waardevol trainingsprogramma voor mij als junior sales. De 1-op-1 begeleiding van David heb ik als erg prettig ervaren e… alles lezen - 22-12-2020 14:06

Jelmar Damen
starstarstarstarstar
Jelmar Damen
Business Development Manager
10
Human Sales Action programma (new business, klantgerichtheid, onderhandelen en accountmanagement)

"Ik ben tot op heden erg onder de indruk van de begeleiding die ik vanuit HSA heb mogen ontvangen. De combinatie tussen theorie en praktijk maakt het een ijzersterk programma, een echte aanrader voor elke sales professional. De training staat o.a. vol met nuttige tips die direct in de praktijk kunnen worden toegepast. Je leert bijvoorbeeld om op een gerichte manier salesgesprekken te voeren en een prospect bewust te maken van de latente pijn die hij/zij ervaart." - 22-12-2020 12:48

"Ik ben tot op heden erg onder de indruk van de begeleiding die ik vanuit HSA heb mogen ontvangen. De combinatie tussen theorie en praktijk m… alles lezen - 22-12-2020 12:48

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.