Doelgericht communiceren
Beschrijving
Voordelen van Input Support
> Doorgaans kleine groepen: 1 tot 3 deelnemers
> Een praktische en praktijkgerichte aanpak
> Trainer(s) met veel vakkennis en jarenlange ervaring
> Hoge waardering door cursisten op Springest.nl
Doelgericht communiceren
In de organisatie nemen niet alleen de buitendienst medewerkere volledig deel aan het verkoopproces. De binnendienst en receptie medewerkers zijn bijvoorbeeld meer dan een doorgeefluik van berichten. Bij deze representatieve spilfunctie staat doelgerichte communicatie centraal maar er komt meer bij kijken. De afdeling bepaalt voor een belangrijk deel “het gezicht” van de organisatie. Zij nemen als eerste de telefoon op. Zij ontvangen als eerste bezoekers. Zij geven als eerste productinformatie en zij vangen de eerste “klappen” op als het gaat om klachten. Een professionele aanpak van deze medewerkers en goed doelgericht communiceren maakt daarom het verschil tussen …
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Voordelen van Input Support
> Doorgaans kleine groepen: 1 tot 3 deelnemers
> Een praktische en praktijkgerichte aanpak
> Trainer(s) met veel vakkennis en jarenlange ervaring
> Hoge waardering door cursisten op Springest.nl
Doelgericht communiceren
In de organisatie nemen niet alleen de buitendienst medewerkere volledig deel aan het verkoopproces. De binnendienst en receptie medewerkers zijn bijvoorbeeld meer dan een doorgeefluik van berichten. Bij deze representatieve spilfunctie staat doelgerichte communicatie centraal maar er komt meer bij kijken. De afdeling bepaalt voor een belangrijk deel “het gezicht” van de organisatie. Zij nemen als eerste de telefoon op. Zij ontvangen als eerste bezoekers. Zij geven als eerste productinformatie en zij vangen de eerste “klappen” op als het gaat om klachten. Een professionele aanpak van deze medewerkers en goed doelgericht communiceren maakt daarom het verschil tussen een gewoon vriendelijk gesprek en een gestructureerd gesprek.
Mogelijke programma onderwerpen
• Hoe ervaren klanten u?
• Klantvriendelijk telefoneren
• Telefoonetiquette: do’s en dont’s
• Effectief communiceren
• Prioriteiten bepalen: wie krijgt voorrang?
• De techniek van het vragen stellen en luisteren
• Effectief doorvragen
• Overzicht behouden
• Omgaan met piekperiodes in het werk
• Persoonlijke verzorging en uitstraling
• Uitstraling van de balie en receptie
Leerdoel training Doelgericht Communiceren
In de maatwerktraining doelgericht communiceren gaan we medewerkers bewust maken van de commerciële rol die zij binnen de organisatie hebben. De kern van deze training draait om een “klantvriendelijke” en “servicegerichte” instelling aan de telefoon en het herkennen en doorgeven van koopsignalen aan de verkoopafdeling. Door een actieve houding aan te nemen tijdens het inkomende gesprek, ontstaat er een nog betere relatie met klanten en wordt de kans op het commerciële succes aanzienlijk vergroot.
Doelgroepen
Doelgericht communiceren is voor iedereen die klanten te woord staat aan de receptie, balie en/of telefoon.
Duur, plaats en prijs
1 dag – Locatie: Trainingscentrum van Input Support of op locatie in Nederland.
€ 485 per persoon exclusief BTW.
Bovenstaande tarieven zijn exclusief BTW en reiskosten a € 0,19 per gereden kilometer. Alle trainingsmaterialen en syllabus zijn inbegrepen. Cursisten ontvangen na afloop een certificaat.
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.